Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Velgen
- Van Martinwill (SuperForumposter) [nl] op 07-04-2011 17:59
Ik ben alvast een beetje aan het kijken naar een set extra velgen om straks winterbanden op te zetten. Is de steek op de rx-8 hetzelfde als bijvoorbeeld de mazda6 en zijn er andere nog andere modellen die op de rex passen? Ik had meen ik op het engelse forum iets gelezen dat bij 18" velgen de winterbanden aardig prijzig zijn, klopt dit? En is het misschien verstandig op een andere maat te pakken zodat de band ook beter zijn werk kan doen in de winter? Liefst heb ik natuurlijk de originele velgen :-)
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-04-2011 18:22
Origineel kun je voor de rex ook 17" velgen krijgen, en voor deze maat zijn de banden veel goedkoper, dan bij 18".

Groetjes M&M
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 09-04-2011 21:15
Hoi, let goed op met die steekmaat want is bij orginele velgen 50 en bij meeste aftermarketvelgen minder, normaal waarschijnlijk geen probleem hooguit als je ook al spoorverbreders hebt.
Een lagere steekmaat staat dus voor het verder naar buiten komen van de banden en die zouden dan eventueel de spatborden kunnen raken, vooral achter.

groet Tjeu
- Van Matex (ForumPro) op 09-04-2011 21:34
@ Tjeu,

Je bedoeld natuurlijk de ET (inpers diepte) waarde.
Kleiner dan 50mm komt de velg naar buiten.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 09-04-2011 23:08
tuurlijk ja dat bedoelde ik sorry.

Dank je wel matex voor je oplettendheid

groet tjeu
- Van Shiboet (Deelnemer) [nl] op 27-12-2011 19:30
Hoi
Ik heb een set Ronal alu 17 inch te koop 8Jx17H2ET48. Komen van mijn eigen auto.

Gr Arthur
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Velgen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill