Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Stallen
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [nl] op 11-01-2011 15:18
Beste allen,
ik ga voor mijn school 8 maanden weg naar het buitenland en zal dan mijn liefje achter moeten laten voor deze periode.
Nu heb ik een plekje bij iemand in de tuin kunnen regelen dat de Auto daar kan staan zodat ik hem kan schrappen en uit de verzekering kan halen. Nu is mijn vraag. Wat moet ik allemaal extra doen als de auto langere tijd stil staat?

Ik ga:
accuu eruit halen
Moltex autohoes over de gehele auto
de auto op 4 bokken zetten (om de banden en lagers te ontlasten)
deuren op een kiertje net als kofferbak om de rubbers te ontzien.

Voordat ik hem ga stallen zal ik hem ook eventjes goed warm rijden en aftrappen.

Zijn er nog andere Tips?
Alvast bedankt!
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 11-01-2011 15:25
Lijkt me allemaal goed behalve de deuren en kofferbak open.
Kun je beter oplossen door vaseline oid op de rubbers te doen en de deuren gewoon dicht te laten.
Kan er ook geen vocht inkomen. Ook zou ik er een vochtvreter in zetten. Deze zijn goedkoop bij de action.
Doe ik ook bij mijn camper.
- Van Rene (Powerposter) [nl] op 11-01-2011 17:47
Zonde om de rex 8 maand stil te zetten ,ik heb nog een garage over,daar mag hij wel in .
maar daar staat dan wel tegen over dat ik hem wel warm zou houden ,,in Duitsland,,

Groetjes Rene
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [nl] op 11-01-2011 18:24
die aanbieding heb ik al van talloze mensen gehad.. jammer dat ik eigenlijk niemand vertrouw :P
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-01-2011 19:47 Edited 11-01-2011 19:53
Wij schorsen elk jaar de rex (belasting), maar laten hem wel verzekerd (all-risk)

En wij doen dan het volgende;
*Alle vloeistoffen peilen en eventueel bijvullen.
*banden op zo,n 4 bar zetten (ter voorkoming van 'vierkante' banden.)
*de auto helemaal schoon maken en poetsen.
*aftanken (ter voorkoming van evtueel roest in de tank, en de benzine wordt nooit minder duur ;)
*Daarna naar de stalling toe rijden.
*accupool loshalen (de minpool)
*auto de volgende dag afdekken met zachte kleden. (zodat de auto helemaal koud is)

we doen dit natuurlijk wanneer het mooi weer is, zodat de auto schoon en droog op de plek van bestemming kan komen ;)
En wanneer je de auto weer pakt glimt hij je tegemoet en hoef je alleen maar de bandenspanning bij de pomp ofzo te verlagen en je kan rijden :):)

Deuren ed NOOIT open laten staan, ivm muizen en ander dingen die je niet in de rex wilt hebben!!!!

Groetjes M&M
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [nl] op 11-01-2011 22:35
Dank je voor het advies!
waarom koppel je de plus pool ook niet los?
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-01-2011 22:00
Dat is niet nodig.
Het heeft geen nut.
Maar je mag het best wel doen hoor...

Groetjes M&M
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Stallen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill