Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / bobines en groot onderhoud
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 16-11-2010 10:30
Hallo allemaal en tevens gefeliciteerd de nieuwe rex bezitters.
Tijdje geen reactie geplaatst maar wel alles gelezen wat er speelt hier
Bobines vervangen op 84000 km en gelijk een grote beurt van 80000 km
Totaal incl btw  1.867,29 een dag later katalysator stuk van de 192 pk  100 paarden dood prijs vervanging  815,15 incl btw en nu is het mijn air injection pump bij koud starten maakt het een raar geluid, moet dus vrijdag aanstaande naar de garage voor controle dan wordt het uit elkaar gehaald als deze stuk blijkt te zijn…..nieuwe dus kosten??? Het lijkt wel een ketting reactie van die kapotte Bobines tot nu toe

gtr. Lings
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-11-2010 13:33
Bobines en een beurt 1800,- !! ?!? Hebben ze de versnellingsbak ook even vervangen ofzo?
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [eu] op 16-11-2010 15:25
Dat is een aardige afzet prijs. zelfs met de bobines, vonkjes en kabelsetje zou je hier niet aan moeten kunnen komen volgens mij?
en pas op met die kat! voor het zelfde geld hebben ze lomp zitte doen met de motor terwijl de bobines kapot waren waardoor je kat teveel op zijn donder heeft gekregen.
- Van knaken (Powerposter) [nl] op 16-11-2010 18:29
Hai,

Het probleem met de luchtpomp heb ik ook gehad, gierend geluid als hij draaid. Het is een heel eenvoudig ding, als je een beetje handig bent haal je hem zo uitelkaar en smeert de 2 lagertjes die erin zitten. Hij draait bij mij al weer een jaar probleemloos. Bij Mazda zullen ze dit niet doen, ze zullen je waarschijnlijk een nieuwe verkopen. Gokje euro 500,00.

Gr. Ronald
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-11-2010 22:36
Leuke foto's ')

maar waar zit dit ding?  En waar dient het eigenlijk voor?

Groetjes M&M
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 17-11-2010 03:11 Edited 17-11-2010 12:34
gelukkig niet geen versnellingsbak hou op!!
grotebeurt van 175,00,4 x spark plug, coil ignition4x ,wiper L&R,remschijven en blokken achter, luchtfilter,interieurfilter, elementfilter,pad sub set rr cal, plate disc 2x, bobines totaal 1569,16 en btw 298,14

lijst werkzaamheden & vervangen bij grote beurt en prijst ;
bobines   vervangen      €  52,50
remschijven en blokken achtervervagen  € 105,00
bougies   vervangen      €   28,00
interieurfilter vervangen      €   14,00
luchtfilter vervangen      €   14,00
Grote onderhoudsbeurt uitgevoerd
Hulpmateriaal        €     5.35
Milieuheffing        €     5,90
Tarief onderhoudsbeurt      €  175,00
Onderdelen
Plate,disc 2x        €  160,06
Pad sub set rr cal 1x      €   65,28
Blade L, wiper-front 1x      €   20,85
Element air filter 1x      €   34,60
Pollen cabin filter                   €   19,00
Spark plug 2x        €  100,28
Spark plug 2x        €  109,52
Coil,ingnition 4x        €  642,32
Blade R, wiper-front       €    17,51

Total          € 1569,15
Btw          €   298,14
Total incl btw        € 1867,29
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 17-11-2010 03:15
oke foto's gezien heftig allemaal zal het maar uit elkaar halen bedankt
ik hou je wel op de hoogte als het klaar is vrijdag de heledag vrij

Groetjes Lings
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 17-11-2010 03:25 Edited 17-11-2010 11:52
volgens die goede man dient of het stimuleert met behulp van wind (lucht)(zeg maar) te sturen naar de motor die optoeren moet komen, zodra de motor op toeren is slaat deze pomp af , vreemde is als de motor al warm is bij de volgende start hoor ik dat geluid niet alleen bij koude start.
deze pomp bevindt zich direct links boven naast de motorblok
- Van knaken (Powerposter) [nl] op 17-11-2010 14:35 Edited 17-11-2010 15:31
Hai,

Hij zit voor de ruitensproeiertank, kan niet missen. Hij werkt alleen als de motor koud is (ca. 1 minuut) en is een milieuding. Hij blaast lucht in het uitlaatspruitstuk of daarergens in de buurt om de nog niet verbrande benzine van extra zuurstof te voorzien. Dan ontbrand deze als nog om daar de katalysator sneller mee op temperatuur te krijgen voor een betere werking en dus de uitstoot te verminderen. Ik vraag me af of hij er wel wat van wist. Wat je zelf al zei als de motor warm is draait hij helemaal niet.

Gr. Ronald
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-11-2010 18:19
Zie ik dat goed? 4 Coils 640,- ?!?!?!?

OMFG!

In de US bestel je ze voor 45,- de stuk. 180,- voor een set, nou zeg maar 50,- verzenden maakt 230,- btw en invoerrechten maakt 290,- (Dat is Dollars dus)

De remschijven vind ik dan weer wel meevallen.
- Van Rhisto (Powerposter) [nl] op 18-11-2010 07:05
knaken:

> Hij zit voor de ruitensproeiertank, kan niet
> missen. Hij werkt alleen als de motor koud is (ca.
> 1 minuut) en is een milieuding. Hij blaast lucht in
> het uitlaatspruitstuk of daarergens in de buurt om
> de nog niet verbrande benzine van extra zuurstof te
> voorzien.


Dus daarom heb ik zo'n enorme pluim achter mijn auto als
ik haar start als het buiten koud is!
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 18-11-2010 11:48
Duidelijk uitleg over die pomp mijn  Thanks vraag is blijf dan die pomp draaien als de motor aan staat?? Of alleen als je de motor start. Bij koude start gaat het ± 1 minuut met geluid dan slaat het af, bij warme motor hoor je het geluid niet
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 18-11-2010 11:51
ja onderdelen Nl zijn duur wordt er niet goed van
- Van knaken (Powerposter) [nl] op 18-11-2010 12:47 Edited 18-11-2010 19:59
Hai,

Als je de motor koud start gaat de luchtpomp draaien. Als de motor loopt blijft de pomp gewoon doordraaien je hoort dit ook in de auto het lijkt op een stofzuigergeluid. Hij moet juist draaien als de motor loopt om de niet verbrande brandstof alsnog van zuurstof te voorzien en te laten verbranden in de uitlaat.
Na ca. 1 - 2 minuten gaat hij vanzelf uit en gaat ook niet meer aan, ook niet bij het starten van een warme motor. Op de foto op de voorgrond de luchtpomp.

Gr. Ronald
- Van knaken (Powerposter) [nl] op 18-11-2010 21:44
Hier een link van iemand die een filmpje heeft gemaakt van het geluid van een luchtpomp met lagers die olie nodig hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=NPhX638aNLU
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-11-2010 22:12 Edited 18-11-2010 22:21
Hallo Ronald (Knaken),

Geweldige info en foto's (vooral ook die van gedemonteerde pomp) !!!
Idem ditto voor zeer heldere foto's olieleidingen !!!
Mijn kompliment..........heel hartelijk dank.

mvgr, Ruud
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 19-11-2010 06:44
knaken:

> Hier een link van iemand die een filmpje heeft
> gemaakt van het geluid van een luchtpomp met lagers
> die olie nodig hebben.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=NPhX638aNLU


"vette" sound, man! Niet normaal zeg.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-11-2010 12:05
Kijk uit, hij gaat opstijgen :D
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 21-11-2010 17:38
Straalmotor (luchtpomp) ontkoppeld uiteen gehaald schoon gemaakt en terug geplaatst het geluid is iets minder dan voor heen maar het is er nog, ligt het niet aan de borstels bij de spoel van die  luchtpomp en kunnen die vervangen worden?? Of moet die  luchtpomp dan in het geheel vervangen worden ??
Bijlage: P1030844.JPG (2048k)
- Van knaken (Powerposter) [nl] op 21-11-2010 22:50 Edited 21-11-2010 22:54
Hai,

Ik zie dat je hem in iedergeval vergenoeg uitelkaar hebt gehaald. Hoe heb je de lagers van olie voorzien ? Misschien had ik dit nog moeten schrijven, ik heb een speld tussen de stofafdichting gestoken zodat er een kleine opening ontstaat en er toen een paardruppels motorolie opgedaan en er in laten zakken. Anders de lagers opmeten en nieuwe kopen, zijn volgens mij standaard maten. Koolbortsels lag het bij mij niet aan en toen ik dit geluid had stond er al 100.000 km op de teller. Je kan de motor ook gewoon laten draaien als hij uitelkaar is, gewoon de plus en min van de accu aansluiten (op de laatste foto van mij, waar ik de motor in mijn hand heb zie je de 2 aansluitingen zitten) dan hoor je misschien beter waar het geluid vandaan komt. Als je dan niets hoort loopt misschien een van de schoepen aan. Koolborstels zijn te vervangen maar je moet dan de goede maat vinden. Ik denk alleen niet dat een paar koolborstels zoveel geluid kunnen maken dat je dit boven al het andere geluid uit hoort.

Succes, Ronald
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 22-11-2010 08:35
hai,
ik heb het niet echt ingevet zoals jij het gedaan heb, ik zal het nog een keer weer helemaal los maken en goed invetten.
en als het nog niet over is gooi ik hem maar door het raam (grapje)

Gtr. Lings
- Van knaken (Powerposter) [nl] op 22-11-2010 15:19
Als je gaat gooien gooi hem dan maar mijn kant op, kan nooit kwaad reserve onderdelen. Maar ik denk dat ik pech heb en dat hij hierna weer loopt als een naaimachine.

Gr. Ronald
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / bobines en groot onderhoud

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill