Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / laat de winter maar komen
- Van Agnes (Powerposter) [nl] op 07-11-2010 13:40 Edited 07-11-2010 17:29
Vanochtend de winterbanden onder de Rex gelegd. Beetje aparte manier van opkrikken, maar het ging prima!
Bijlage: IMG_5305.JPG - heftruck??? (454k)
Bijlage: rx8.jpg - klaar voor de winter! (153k)
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [nl] op 07-11-2010 21:06
lol
een beetje heel apparte manier van opkrikken ja !
de mijne zitten er ook al weer onder, alleen nog wachten op de olieleidingen dan kan ik ook weer gaan rond ragge!
- Van GUY (Powerposter) [be] op 15-11-2010 16:29
mooie winterbanden
en
Welke velgen?
guy
- Van Agnes (Powerposter) [nl] op 15-11-2010 18:23
Die met die mooie ventieldopjes! ;-)
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 22-11-2010 14:26
Agnes:

> Vanochtend de winterbanden onder de Rex gelegd.
> Beetje aparte manier van opkrikken, maar het ging
> prima!


Er komt sneeuw aan volgens het weerbericht daarom:

Ik heb op de luie manier de wintervelgen laten monteren. Gewoon bij de bandenboer om laten wisselen en meteen de wintervelgen opnieuw laten balanceren.
Was 40 euro kwijt en geen vuile handen!!
Mijn 20 inch zomervelgen worden netjes gepoetst( door mezelf) en droog opgeslagen.
- Van johnny c (Powerposter) op 22-11-2010 14:46
mooie foto, en een mooie kleur blauw hebbie daar
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-11-2010 17:23
Mijn winterbanden gaan er van de week op :)
- Van Agnes (Powerposter) [nl] op 22-11-2010 18:41
Ik heb zelf ook niet veel gedaan aan het verwisselen van de velgen/banden. Mijn echtgenoot was erg behulpzaam! Ik heb de heftruck mogen besturen. Oók leuk! En de zomerbanden/velgen liggen lekker droog opgeslagen tot de lente zich weer aandient.
PS Mooi dat blauw!!!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 22-11-2010 19:31
Nou, eind van de week mag je ze in de sneeuw uitproberen. Veel plezier.

Gatverdarrie. Ik hoopte op een echt ouderwetse kwakkelwinter, begint die ellende nu al.
- Van Agnes (Powerposter) [nl] op 22-11-2010 20:59
Ik zit er ook absoluut NIET op te wachten!
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-11-2010 21:23
Nou ik ben stiekem wel benieuwd hoe de auto zich nu gedraagt in de sneeuw hehe:)
- Van Agnes (Powerposter) [nl] op 22-11-2010 21:32
Ik toch ook wel. Hoewel ik geen echt vergelijkingsmateriaal heb. Ik heb de Rex pas sinds juli van dit jaar. Hiervoor heb ik 3 x een 626 en 1 x een 6 gehad, maar dat waren uiteraard voorwiel aangedreven auto's.
De laatste keer dat ik een achterwiel aangedreven auto had, was toen ik 18 was. Ik was toen super blij met mijn kanarie gele Opel Kadett uit 1976. Daar heb ik wel eens een schuivertje mee gemaakt in de sneeuw!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 22-11-2010 23:39
Faxie:

> Nou ik ben stiekem wel benieuwd hoe de auto zich nu
> gedraagt in de sneeuw hehe:)


Kom maar langs.
Wij hebben hier vorige winter van 17 december tot ergens ver in maart continu een pak sneeuw gehad. Soms was het op de dag lekker aan het dooien en dachten we er met een paar dagen helemaal vanaf te zijn, nee hoor, weer een dikke laag over die gore prut. En maar vriezen 's nachts. Ik wist toen aardig hoe de Rex zich gedraagt op die prachtige weg bij ons achter het vliegveld langs. Maar afgelopen zomer hebben daar 5 dagen per week af en aan van die zware zandauto's gereden en nu zitten er enorme sporen in het asfalt. De BMW is daar nu bij regen onbestuurbaar bij hogere snelheden, met de Rex met de winters is het nog te doen. Even afwachten hoe het is als die sporen bevroren zijn....

Vorige winter overigens nooit startproblemen gehad, ook niet bij -18. En dat is hoopvol.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 23-11-2010 16:14
Ik kan in elk geval niet wachten op het eerste sneeuwtapijt van deze komende winter :-)
Vorige winter genoeg afgezien met die Potenza's :-(
En reeds eind december sneeuwbanden al overal uitverkocht - toch de 225/18/45.
Deze keer was ik er snel genoeg bij, ik heb ze al in september besteld en gekocht, en ze vorig weekend gemonteerd.
- Van Agnes (Powerposter) [nl] op 23-11-2010 20:39
Tja, startproblemen. Dat moet ik nog maar afwachten. De Rex in de zomer gekocht en tot nu toe geen enkel probleem. Hij is nu 4 jaar jong/oud (32000km) en er zit nog de originele accu in. Mijn 6 had pas na 6 jaar en 120.000km voor het eerst een andere accu nodig. Hopelijk is de kwaliteit van deze accu vergelijkbaar!
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-11-2010 01:58
Laat het maar sneeuwen :) Ze zitten er onder ondertussen. Fijne banden tot nu toe. Goede grip en lekker stil.
- Van rx8wolf (Powerposter) [nl] op 25-11-2010 10:43
Ben ook benieuwd, verleden jaar geen grip met die zomerbanden. Ik heb nu Vredestein Wintrac Xtreme op mijn oude velgen laten zetten. Afgelopen winter moest er een nieuwe accu in dus starten is nu geen probleem meer :-).
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / laat de winter maar komen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill