Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Kaap de draad
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-12-2004 22:00
Het is soms best lastig om niet af te dwalen in een bepaald onderwerp. Ik betrap mezelf er ook regelmatig op een antwoord ergens op te geven en vervolgens een opmerking te willen maken die nog maar weinig met het onderwerp te maken heeft.

In dit onderwerp is het juist de bedoeling.
Het antwoord dat je geeft mag een echt antwoord zijn, maar hoeft geen relatie te hebben met het voorgaande.

Inmiddels is het alweer een jaar geleden dat de RX-8-sleutels aan de eerste eigenaars in de Lage Landen werden overhandigd. Patrick, Jos en Eric konden echt niet wachten op het nieuwe jaar en hadden of hebben deze week een klein verjaardagsfeestje. Rene en Hilbert hadden wel dat geduld en tegen de tijd dat zij een jaar rondrijden, krijgt de meest geduldige man op dit forum, eindelijk het kentekenbewijs van zijn 8 overhandigd.
- Van Eric (ForumPro) op 16-12-2004 08:21
Mijn RX8 was op Sinterklaas 1 jaar. Aflevering morgen een jaar geleden.
Vandaag rijd ik in een zwarte 2 omdat de 8 zijn eerste beurt krijgt.
Omdat ik appelen vaar, heb ik gisteren nog even zelf de vloeistoffen bijgevuld en die zullen dus ook niet op de rekening staan.
Overigens behoort mijn garage niet tot de gecontroleerden en zal zich hier nooit iets dergelijks voordoen, daar ben ik van overtuigd.
De 2 rijd overigens prima, een lekker pittig overzichtelijk karretje.
- Van jos (SuperForumposter) op 16-12-2004 12:35
Mijn RX8 komt waarschijnlijk van dezelfde trailer als die van Eric. Ook een sinterklaassurprise. Meteen het kentekenbewijs laten aanvragen en de aflevering op 12 december gehad. Ik heb overigens met mijn dealer afgesproken dat ik de beurt uitstel totdat ik hun garage weer pekelloos kan bereiken. Deze grote beurt zal overigens niet veel betekenen : Olieverversen en filter, immers de kilometerstand staat nu op 6700.
- Van alfred (SuperForumposter) op 16-12-2004 16:32
6700 km? En dat in een jaar. Wat mis jij veel fijne kilometers. Ik tekende vandaag precies een jaar geleden het koopcontract. Toen begon de eindeloze termijn van 4 maanden tot 16 april. Inmiddels 16.000 km, één pitsstop-beurt en drie olieaanvulligen (iedere 5.000 km) achter de rug.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-12-2004 18:31 Edited 16-12-2004 18:47
Maar drie olieaanvullingen en 16.000 kilometer? Hoeveel auto's heb jij, waar rij je nog meer in?

Geintje hoor.
Normaal reed ik zo'n 15.000 in een jaar met mijn eigen auto en nog zo'n 2.000 of zo met de bestelwagen.
Om één of andere reden heb ik nu sinds 6 mei bijna 23.000 km op de teller staan. De olie is, als ik de rekening van de garage moet geloven ;), onlangs vernieuwd bij de 20.000 km beurt, maar dat was volgens mij niet eens nodig want ik heb er al zo'n liter of 9 ingegooid. De benzinebonnetjes bewaar ik nog steeds, gaan in dat vakje achter de bekerhouder.

Zojuist onderweg naar huis, reed ik echt heel gevaarlijk, wel 60 waar je maar 50 mag en ik zat niet op te letten, maar de flitskast had mijn snelheid wel in de gaten. Dat is dan al mijn tweede bekeuring van 30 euro. Plus alles wat misschien nog onderweg is.
- Van Eric (ForumPro) op 17-12-2004 09:06
Het omgekeerde overkwam mij vorige week.
Ik reed op de teller precies 97 waar ik 100 mag en werd geflitst. Of de berijder van het flitsautootje (een witte Seat Inca) wellicht uit een soort bewondering voor de 8 gauw een foto maakte weet ik niet, maar de bekeuring lag nog niet op de map deze week.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-12-2004 10:27
Eric wrote:

> de bekeuring lag nog niet op de map deze week.


Duurt al gauw een week of vier, de beleidsregel is binnen 4 maanden,  maar het mag officiëel tot 2 jaar na overtredingsdatum.

Maar ze kunnen inderdaad ook gewoon even een foto voor hun eigen collectie nemen. Kan me voorstellen dat ze een foto van jouw 8 wilden hebben, ik heb er per slot van rekening ook een heleboel van gemaakt.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Kaap de draad

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill