Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / mijn rx8 motor moet vervangen worden
- Van Roy Zwart (Beginner) [nl] op 16-06-2010 17:05
goedendag,

ik heb sinds 1 jaar nu een mazda rx 8 helaas 1 week geleden is er wat gebeurt, het volgende: ik reed en mijn olie lamp ging branden dit was 9 uur in de avond dus geen mazda dealer was meer open ik nem toen naaar de benzine pomp gereden en heb dezelfde olie gehaaldmaar ddan niet van het mazda merk maar normaal merk heb dit er in gegoten en toen verder gereden om mijn moeder thuis af te zetten, vervolgens benn ik naar huis gereden en nog geen 800 meter stopt mijn auto er mee. anwb gebeld vervolgens niet kunnen maken, volgende dag werd de auto opgehaald door de garage maar helaas 4 dagen verder en hun weten niet wat het probleem is waarbij hun op het idee kwamen om mijn auto te slepen naar de mazda garage waarmee ik akkkoord ben gegaan. vervolgens 3 dagen later word ik opgebeld met het verhaal dat ik een nieuwe moter heb omdat hun denken dat mijn moter kapot is. maar hun gaven mijn een bedrag waardoor ik eigenlijk van me stokkie ging hahaha. ik denk informeer dit bij jullie want heb eigenlijk het gevoel dat iedereen maar denkt maar het niet snapt en wil niet opgelichtt worden en mischien dat u/ jullie mij beter kunnen helpen. dus blijkbaar nieuwe moter en erin laten zetten. ik hoor wel of jullie mij kunnen informeren en/of helpen ik hoop het!

mvg,

roy zwart
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 16-06-2010 17:33
Hallo Roy,

Hoeveel kms heeft deze motor gelopen? Laat de bobines eens nakijken, deze blijken nogal eens kapot te gaan/slecht te worden zonder dat dit geconstateerd wordt. En dan roepen ze dat de motor kapot is.

Hebben ze een compressietest uitgevoerd? Zo ja, wat waren de gemeten waardes? Zo nee, hoe weten ze dan in hemelsnaam dat de motor kapot is?

Groet,
Pascal

PS. "hun" = "zij" als het 't onderwerp van een zin is...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-06-2010 21:03
Het zou kunnen zijn dat er iets van het oliesysteem kapot gegaan is. En daardoor is je motor in de soep gelopen.

Bobines en boegies mogen wel nagekeken worden, maar dat olielampje is wel verdacht natuurlijk.

Hoe vaak controleer je het oliepeil eigenlijk?
- Van Roy Zwart (Beginner) [nl] op 17-06-2010 05:27
Hallo melkie, ongerveer 40000km's gereden, de mazda garage zegt dat mijn mazda geen update heeft gehad dat de verhoudingen van alles regeld ofzo, en dat daarom kapot is,
en we krijgen hem wel gestart met een extra accu maar dan loopt die heel zwaar net of ik me luchtfilter er heb af gehaalt, en na 3 min begint alles te roken en te smeulen en word me uitlaat van voor naar achter roood gloeiend
- Van Roy Zwart (Beginner) [nl] op 17-06-2010 06:18
maar dit zoiu dus betekenen dat ik de auto of kan weggooien of nieuwe moter moet aanschaffen?
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 17-06-2010 07:46
Bij google intoetsen: uitlaat roodgloeiend.
Dan komen er diverse tips naar voren.
Wel raar dat de RX8 geen updates gehad heeft. Heb je hem particulier gekocht of via een Mazda garage? Indien via de garage zou ik hem/ enof de importeur aansprakelijk stellen.

succes
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-06-2010 10:47
Als je 'm gestart krijg denk ik niet dat de motor stuk is.

Dat de auto geen update gekregen heeft mag niets uitmaken. Fuel mappings ed doen niet spontaan veranderen natuurlijk.

Misschien is de katalysator kapot?

Bij welke garage zit je eigenlijk?
- Van Accel (Powerposter) [nl] op 17-06-2010 17:07 Edited 17-06-2010 17:09
Hey allemaal,

Een roodgloeiende uitlaat kan een aantal oorzaken hebben. De meest voor de handliggende bij een RX-8 is naar mijn mening een verstopte katalysator. Een ander gevolg van een verstopte katalysator is een zwaar lopende motor, krijgt namelijk veel tegendruk. Wat is de druk bij de einddemper, als je gas geeft komen er dan "veel" uitlaatgassen uit. Gewoon je handen er voor houden en voelen.

Je hebt hiervoor geen problemen ondervonden met je rex? slecht starten, niet lekker doortrekken?

Groeten Accel
- Van Ralph (Deelnemer) [nl] op 17-06-2010 19:13
Rood gloeiende uitlaatsysteem kan duiden op een verkeerde ontbranding waardoor benzine in het uitlaatsysteem ontbrand. Ik had dat als gevolg van kapotte bobines. Lsonde kapot, katalysator kapot, achterdemper kapot terwijl oorzaak bobines klein is. Gelukkig alles onder garantie vervangen (kosten € 3.500,--).
- Van Matex (ForumPro) op 17-06-2010 20:08
Voordelig die gebruikte onderdelen bij EuroRotor
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-06-2010 20:57
Waar ik ook nog aan moest denken (hoewel ik denk dat de katalysator gewoon stuk is, die krijgen flink op de klote in een Rex) is dat er misschien olie in het gasklephuis zit. Er zit een ontluchtingsslang aan de vulopening die naar de luchtbuis loopt.

Misschien wel de moeite om de boel even te inspecteren daar. Gasklep schoonmaken kan je ook gelijk doen.

Kapotte motor lijkt me sterk in ieder geval nu. En het valt me heel erg tegen van de dealer dat ze het niet weten.
- Van Roy Zwart (Beginner) [nl] op 05-07-2010 18:39
ik heb hem inmiddels naar een andere garage toe gebracht die heeft de compressie gemeten en die was ong 3 bar op 1 kant, dus hij is echt overleden,
dus er moet echt een nieuwe motor in, maar ik weet niet naar wie ik toe moet daarvoor overal waar is geweest ben snapt er niks van, michien een andres in belgie of duitsland ??
- Van Accel (Powerposter) [nl] op 05-07-2010 18:48
Simpele vragen misschien? Maar waar heb je dan die compressiemeting laten doen? Kunnen die geen andere motor plaatsen? Zonee, wat is dan die compressiemeting waard die de garage heeft uitgevoerd? hoeveel bar is er in de andere kamer gemeten?
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 05-07-2010 19:04
Vraag aan Pim van Eurorotor in Veldhoven of ie naar de motor kan kijken.
Mocht de motor echt stuk zijn kan hij je halpen met reparatie of wissel.
Gewoon bellen.

Eurorotor
De Run 8269
5504 EM Veldhoven
Telefoon: 040 2556630 / 0651884346
E-mail: info@euro-rotor.nl
http://www.euro-rotor.nl

Outjer
- Van Roy Zwart (Beginner) [nl] op 05-07-2010 19:20
hardstikke bedankt, zal ik doen, weet je toevallig hoe veel euros dat ongerveer normaal kost?
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 05-07-2010 19:38
Hmm,

Reparatie zo vanaf 2500 euro, dacht ik.
Maar dan mag het huis niet beschadigd zijn.

Wissel met gebruikte motor kan ook. Heeft ie ook.

Belangrijker is dat hij eerst kijkt of er echt iets aan de hand is.

Hou ons op de hoogte!

Outjer
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / mijn rx8 motor moet vervangen worden

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill