Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Luchtfilterbox modificatie in 2 minuten
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-06-2010 18:18
Ik las op het US forum een thread over een hele simpele luchtfilterbox modificatie:

http://www.rx8club.com/showthread.php?t=130332

Na doorlezen ben ik tot de conclusie gekomen dat het sowieso geen kwaad kan, dus ik heb het maar eventjes geprobeerd.

Klusje van een minuut. Kap open, filterbox naar boven duwen (wel wat kracht voor nodig) open doen, 2 schoefjes loshalen, kapjes eruit halen, en de boel weer terug op z'n plek zetten.

Zo maar eens een testritje maken, laat de bevindingen wel weten hier :)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-06-2010 23:38
Nou geen wereldschokkende resultaten, maar dat had ik ook niet verwacht.

Vermogenstoename/vermindering is te verwaarlozen, ik heb niets gemerkt.

Stationair loopt ie ook prima, dus dat maakt ook geen verschil.

Wel klinkt het iets luider, en gasrespons is een tikkeltje beter (hoewel dat ook wel te verwaarlozen is)

Tot zover mijn bevindingen :P
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-06-2010 20:02
Heb ze maar weer terug gedaan, ik kreeg een Check Engine Light vandaag, en vertrouw het niet.

't Verschil is toch te klein, en om nou weer die flappen hier binnen rond te hebben slingeren......
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [tw] op 06-06-2010 10:40
kan je toch beter een mod kope voor een paar euro denk ik? :P
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-06-2010 17:12
Even bij de dealer geweest om het lampje te resetten.

Het had niets te maken met de luchtfilterbox in ieder geval. 't Was een vacuumlek bij de tankdop, die heeft een keer niet goed vast gezeten. Normaal zou zoiets automatisch moeten resetten maar deze keer dus niet.

Maarja, ik laat het verder zoals het is. Zoals ik al zei, te weinig verbetering dus het is de moeite niet.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 08-06-2010 17:57
Ach ja, je bent weer even leuk met je Shinka bezig geweest. :)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-06-2010 18:25
Haha ja ik vind het helemaal niet erg om er af en toe een beetje aan te knutselen. Maar ik houd het voorlopig wel bij dit soort kleine dingetjes hoor ;) Ik ga geen motor eruit halen oid haha dat durf ik niet aan ;)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 08-06-2010 19:26
Faxie:

>
> ;) Ik ga geen motor eruit halen oid haha dat durf
> ik niet aan ;)


Ach, motor eruit moet met een beetje goed wil nog wel lukken. Daarna er weer in en weer aan het lopen krijgen, das een ander verhaal.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-06-2010 19:33
In de amerikaanse thread stond dat de flappen voor een gelijkmatigere luchtstroom langs de luchtmeetsensor dienen.
Daarom heb ik het maar niet geprobeert.

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-06-2010 04:44
Ja zoiets had ik ook gelezen. Het zou een minder stationair kunnen opleveren, maar daar heb ik niets van gemerkt eigenlijk.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Luchtfilterbox modificatie in 2 minuten

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill