Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / kilometerrecord ?
- Van Sokkenman (Deelnemer) [nl] op 23-05-2010 21:05
Na 13.000km is motor nummer 2 overleden. Nummer 3 wordt binnenkort geplaatst, onder garantie ...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-05-2010 23:30
Meer info?

Is wel heel snel....
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 24-05-2010 09:30
Hoe kan dat nou he....?? Mazda maakt al vanaf de jaren 70 ofzo wankelmotoren en nog steeds dit gezeik... Gelukkig is het garantie voor je want deze onkosten gun je niemand.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-05-2010 16:10
Ja maar komop zeg, 13000 km?!? Dat is voor een wankel zelfs erg weinig.

Volgens mij is er gewoon ergens iets goed fout gegaan. Inbouw niet lekker gegaan, slecht gereviseerde motor gebruikt, ander onderdeel kapot (OMP oid).

't Blijft kut natuurlijk, en terecht dat het onder garantie valt.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 25-05-2010 16:28
Wedden dat ie helemaal niet stuk is.

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-05-2010 16:37
Idd, zul je weer zien dat er een bobine rot is oid. Was laatst nog een topic van iemand die bijna een nieuwe motor aangesmeerd had gekregen....
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 25-05-2010 17:20
Kan inderdaad heel goed. Had iets meer dan 10.000 km na het vervangen van de motor ook gezeik met bobine. Ineens in noodloop op de snelweg, afslepen, hele klerezooi. Gelukkig had mijn dealer in Kevelaer dat wel meteen door. En die was van mening dat het vervangen van de bobines bij het het vervangen van de motor had gemoeten, dus kreeg die onder garantie geleverd. Moest wel arbeidsloon betalen, was nou eenmaal een andere dealer dan de motorvervanger. En er was inmiddels dik een jaar verstreken.

Ik hoop dus dat het inderdaad die bobine is bij Sokkenman, want een wankelmotor met maar 13.000 km is te triest voor woorden.
- Van Sokkenman (Deelnemer) [nl] op 26-05-2010 22:49
Meer info, ik hoorde bij zo'n 6000rpm "iets" in de motor gebeuren waarna ie niet meer dezelfde was.
Ik dacht zelf nog dat het de uitlaat was.
Maar goed, op advies van dealer de bougies vervangen (hadden ook al 40,000km gezeten).
Echter, het rauwe bijgeluid bleef.
Omdat ie toch een grote beurt moest hebben heb ik even een gesprek met de monteur gehad.
De klachten na het "iets":
Rauw geluid, laag in toeren gebeurt er niks, op toeren niet scherp, tsjilpend geluid vlak na afzetten motor, slecht starten.
Het leek de monteur een goed idee om de compressie te controleren.
Beide kamers bleken slecht te scoren en is er een fax richting Mazda gegaan.
Een dag later was de motor besteld en wordt onder garantie vervangen.
Het zal wel een slechte revisiemotor zijn geweest... of iets dergelijks...
Hoe dan ook, balen is het wel.
Hoop deze zomer nog wel rijplezier te beleven, maar dan moet Rexie haar best wel doen :)
- Van Sokkenman (Deelnemer) [nl] op 26-05-2010 22:50
Wedden van wel ?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-05-2010 23:38
Scoorden ze slecht op een goed toerental, of was die aan de lage kant?
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / kilometerrecord ?

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill