Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / BMW Joyride.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 13-05-2010 12:46
Vanaf gisteren t/m zaterdag doe ik mee met de BMW Joyride, ik heb een 318i tot mijn beschikking. Het rijdt formidabel, gebruiksvriendelijk, echt Freude am Fahren. Vandaag op hun kosten een rijtraining gevolgd bij Prodrive in Lelystad, was ook de moeite waard. Heb nu al 350 km gereden, gemiddeld 7,5 ltr op 100 km ondanks de halve dag op het testcircuit en regelmatig doortrekken. Ik mis toch wel wat pk's trouwens, 143 pk tegen 1400 kilo...
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 16-05-2010 20:05
Mag je er ook op andere circuits mee rijden?
Kun je wat meer info geven wat dat BMW joyride inhoudt?
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 17-05-2010 18:37
BMW joyride houdt gewoon in dat je 3 dagen de beschikking hebt over een BMW 1 of 3 serie, maximaal een 118i of een 318i. Je moet vooraf aangeven wanneer je misschien een BMW wilt kopen(hoe eerder hoe beter) en wat je budget is. Als BMW NL jouw budget "genoeg" vind word je uitgenodigd voor de joyride. Je krijgt de auto afgetankt mee en je moet de auto ook weer afgetankt terug geven. Dat is de enige voorwaarde die eraan vast zit. Eigen risico bij schade tot €2000 is €135 en schade die je maakt boven de €2000 kost €500 eigen risico.

Er staat niet dat het verboden is om met de Beemer het circuit op te gaan maar ze zullen er niet blij mee zijn denk ik, auto's zijn ook gloednieuw en nog nauwelijks ingereden(dat doen de joyriders eigenlijk). Je mag ook met de auto naar het buitenland, je mag er mee op vakantie, enz. De rijvaardigheidstraining in Lelystad(RDW testcircuit) duurt een halve dag en is vrijwillig, je hoeft er dus niet naar toe. Je leert uitwijkmanoevres en noodstopjes, rijden met en zonder hulpsystemen op gladde rotonde en bermrijden. Tot slot ga je met coureur de kombaan op en later zelf...

Kijk op http://www.bmw.nl voor de actie want volgens mij is de actie bijna afgelopen. Ik hoop dat je zo voldoende weet.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 17-05-2010 19:22
OK , Bedankt voor de info.
Is wel een originele manier van auto's verkopen.

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 18-05-2010 06:02
Heb je je vermaakt Casper?

Blijkbaar zag BMW wel een serieus potentiële klant in jou, want ik heb vernomen dat je niet zomaar mag meedoen met de Joyride, al doet de TV reclame anders vermoeden. Ik sprak Paul Maaskant, directeur van Prodrive-training en medeorganisator van de Joyride hierover. De rijvaardigheidstraining was namelijk op hun terrein, er stonden daar "wat" BMW's opgesteld.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 18-05-2010 13:47
Ik heb mij inderdaad goed vermaakt ja!. De rijvaardigheidscursus was ook nuttig ook al was het "maar" een half dagje. Als het aan mij ligt komt er ook binnen een paar jaar een gebruikte 325i sedan voor de deur... Moeten de financiele middelen wel voorhanden zijn natuurlijk. Rijdt echt heerlijk zo'n BMW.
- Van Renesis (ForumPro) op 18-05-2010 15:15
Hoe rijd het in vergelijking met de Rex?
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 19-05-2010 15:15
Niet geheel te vergelijken maar ik vind in ieder geval dat de auto op hogere snelheid, op slecht wegdek,( lees: Spoorvorming) veel stabieler op de weg ligt. Ik had ook maar een 318i bij me, deze moest aardig op toeren gehouden worden om snel te gaan, net zoals de Rex vind ik. Verder gewoon een prima auto, mooiere materialen in de BMW dan in de Rex vind ik, Navi e.d zeer gebruiksvriendelijk, ik weet niet hoe dat bij de Rex is want ik had een SP...
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / BMW Joyride.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill