Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / rx 8 start wel maar valt stil.
- Van schoofs jef (Beginner) [be] op 09-04-2010 16:18
als ik mijne rex start. valt hij dadelijk terug stil.
ik kan wel rijden maar als ik stop bvb aan rode licht valt hij stil.
start dan gewoon terug om te vertrekken.
het is nog erger dat hij geen laag  stationair toerental (ralentie) meer heeft dat
zo rond de 900 toeren/min moet zitten.
wie heeft dat probleem ook al gehad en weet er een oplossing voor.
en als dat op gelost is ga ik hem met pijn int hart verkopen.
greetz jef.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-04-2010 00:37
Misschien de luchtmassameter eens goed reinigen?

Waarom ga je 'm dan verkopen?
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 10-04-2010 19:27
schoofs jef:

> als ik mijne rex start. valt hij dadelijk terug stil.
> ik kan wel rijden maar als ik stop bvb aan rode
> licht valt hij stil.
>  wie heeft dat probleem ook al gehad en weet er een
> oplossing voor.


Vervuiling van de gasklep door oliedampen.
=> reinigen en het probleem is van de baan.
(indien de gasklep vervuild was natuurlijk)

B
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 19-04-2010 17:20
Is het al verholpen, Jef?
- Van xena (Powerposter) [nl] op 20-11-2010 16:24
Vandaag exact hetzelfde mogen ondervinden. Van de week begon mijn wagen slecht te starten en begon het stationair toerental raar te doen. De hele wagen schudde en viel bijna uit tijdens stationair toerental. Ook had ik het "marbles in a can geluid" onder volgas en dan met name in de hoge toeren... pingelen dus. Ik dacht dat het wellicht de benzine was die ik bij de vrije pomp had getankt (RON95 terwijl ik altijd RON98 tank). Vanmorgen ging het starten echt niet lekker, waarna hij niet stationair wilde lopen en hij viel uit. Na meerdere malen starten (ook met gaspendaal ingedrukt) wilde hij toch lopen (vraag me niet hoe) en ben ik een stukje gaan rijden. Telkens bij de stoplichten viel hij uit waarna hij met de grootste moeite wilde starten. Sta je ff voor lul zeg met je dikke wagen :(

Naar huis gereden en de PCM gereset... alle leidingen gecheckt evenals de bobines en de bougies. Toen maar een bus remmenreiniger gepakt en de MAF eruit getrokken. Die was helemaal zwart en na wat inspuiten met de remmenreiniger was hij weer netjes blank metaal. Alles terug geplaatst.... accupolen weer erop, en weer even proefgereden. Geen knockjes meer gekregen en de wagen loopt netjes stationair. Ook starten doet ie weer netjes.

Wellicht dus een aandachtspuntje als je dezelfde symptomen krijgt. :)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / rx 8 start wel maar valt stil.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill