Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Rx8 high power vastloper na wisseling bougies garage getwist zijn fout
- Van Michael (Beginner) [be] op 24-02-2010 18:45
Grijze rex net gekocht.  Wou hem tip top in orde zetten.  Dus breng hem naar garage en vraag nieuwe bougies en onderhoud remmen enzo.
Die man, Dhr Vervaecke  Garage mazda Machelen Zulte met ervaring rotatiemotoren.  Was zo slim om zijn hulpke snotneus net 3 jaar van school, aan mijn auto te laten werken.
Goed auto klaar voor ophaling.  Die rijdt super goed.  Tot ik thuis toekom, hem afleg en terug start. baf vastloper.  Wat kan er nu gebeurt zijn?  Heeft die knul verkeerde boeugies gemonteerd? Of wat kan dit zijn.
Efin expertise zal gebeuren mijn verzekering tegen de zijne.
Was zo content mijn eerste rx8 HP.  Zal terug met mijn Mx-5je mogen rondtoeren.
Kan iemand mij raad geven ivm mijn verhaal of vastlopers.
Michael
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 24-02-2010 19:13
Doet-ie helemaal niks met starten dan? Heb je 'm niet verzopen?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 24-02-2010 19:47
Wat bedoel je met vastlopen?
Loopt ie helemaal niet meer? slaat ie niet meer aan?
- Van Michael (Beginner) [be] op 24-02-2010 19:57
HIJ SLAAT NIET MEER AAN TOEN IK WOU STARTEN NIKS MEER DOOD.
HEB HEM NET DRIE WEKEN GRRR
IK DENK DAT ER IETS IN DE ROTOR MOET ACHTER GEBLEVEN ZIJN ROEST MSS
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-02-2010 20:06
Met kleine letters kunnen we het ook wel lezen  ;)  hihihi

Groetjes M&M
- Van Renesis (ForumPro) op 25-02-2010 16:30
Ik zou voorlopig de MX-5 nog even behouden.
Grote kans dat je hem anders gaat missen. ;)
- Van Accel (Powerposter) [nl] op 25-02-2010 22:37
Misschien de Bougies verkeer gemonteerd? de bovenste onder en onderste boven?
- Van Michael (Beginner) [be] op 26-02-2010 13:58
De garagist beweerde dat hij maar reed op 1 rotor. doordat er een kabel los was van 1 bougie dus daardoor had ik een dipje bij accelereren aan 4000 toeren.
Nu hij die bougies en kabel vervangen heeft denkt hij dat die motor dat niet meer aankon. 90000km had ik al op teller.  Dus er moet iets achtergebleven zijn of afgebroken.
Ik zie wel bij de expertise, als het zijn fout is krijg ik totaal nieuwe motor van mazda.  hopelijk want het was nog zon motor die niks van die garanties genoten heeft.
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 26-02-2010 19:01 Edited 26-02-2010 19:06
De auto staat nu in de MAZDAgarage, dus daar zal dan ook het antwoord op al je vragen vandaan moeten komen.
Maar waar heb je je wagen gekocht? Bij een degelijke MAZDAdealer (liefst met wankelmotor ervaring)? Dat lijkt me toch voorwaarde nummer 1!! En een aankoopkeuring van een paar euri is ook aan te bevelen! Voorkom Goedkoop is duurkoop.
- Van Renesis (ForumPro) op 26-02-2010 20:42
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat wij hier op het forum meer weten dan de gemiddelde Mazdadealer.
Ik weet dat het vreemd klinkt, het is echter wel zo.
Dan de andere kant. Er zijn ook Mazda garages die een RX-8 als cashcow zien en er vanuit gaan dat wij(bezitters) achterlijk zijn. Getuige ook de vele vervangen motoren omdat ze het zelf niet wisten.
Samen met een pushende houding en gebrekkige knowhow kan dit zinloos veel geld en tijd kosten.

Er zijn maar een paar echte kenners in Nederland. Ik weet ze niet uit mijn hoofd. Misschien dat anderen daarmee willen helpen.

Onze Rex is niet bij een erkende Mazda dealer in onderhoud. Echter wel een Mazda specialist.
Ik krijg goede feedback, ruimte voor meedenken(mening word op prijs gesteld) en een goede service. Daarbij vallen de meeste kosten vrijwel altijd lager uit dan de prijsopgave.

Dus informatie vragen en zoeken op dit forum kan zeer veel geld schelen.
Ik help daar dan ook graag aan mee.
- Van Michael (Beginner) [be] op 10-04-2010 13:14
blijkbaar zijn mijn segmentjes afgebroken doordat een bougiekabel afgebroken was.  En door deze terug aan te koppelen zou de door de achtergebleven benzine in de rotor de druk te hoog geweest zijn met als gevolg dat de segmentjes gebroken zijn met vastloper tot gevolg.
Heb nieuwe motor gekocht weer es ongeveer 10000 euro plus 11500 euro voor de rx8.
Pff duur lolleke geweest.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-04-2010 13:32
Michael:

> blijkbaar zijn mijn segmentjes afgebroken doordat
> een bougiekabel afgebroken was.  En door deze terug
> aan te koppelen zou de door de achtergebleven
> benzine in de rotor de druk te hoog geweest zijn
> met als gevolg dat de segmentjes gebroken zijn met
> vastloper tot gevolg.
> Heb nieuwe motor gekocht weer es ongeveer 10000
> euro plus 11500 euro voor de rx8.
> Pff duur lolleke geweest.


Dat drukverhaal lijkt me erg sterk. Onverbrande benzine wordt gewoon afgevoerd via de uitlaat.

Als een boegiekabel afgekoppeld is zal de motor nog wel lopen, maar niet erg fijn. Er is nog wel een verbranding, maar geen volledige. Nu kan het misschien wel zijn dat de motor vuil wordt van binnen en daarom een seal kapot gelopen is, maar ik weet niet of dat zo snel zou moeten gebeuren. Hoe lang reed je met die losse kabel? 

Hoe komt die motor zo duur trouwens? ... Hier in NL zou een motor rond de 5000,- moeten kosten, en dan nog motage erbij, maar da's echt geen 5000,- .
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 11-04-2010 09:21
Plus 11500 euro voor de RX-8? Je bent mij even kwijt maar goed, kan aan mij liggen(zondagochtend...)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Rx8 high power vastloper na wisseling bougies garage getwist zijn fout

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill