Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / 26. April 2010 - DSK Nürburgring Nordschleife
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 26-01-2010 21:41
Maandag 26-4-2010 is de eerste trackday op de Nordschleife voor DSK leden.
110 euro voor 4 maal 45-55 minuten rijden. Dat zijn max 20 ronden.

http://www.dskev.de/artikel/Termine_Freies_Fahren_2010.html

De aanmelding start 27-2-10 tijdens de jaarvergadering van de DSK. Ik ga me aanmelden.

Kijk hier voor de verslagen van 2009:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=1513
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=1342

Hier de weerlink:
http://www.wetter.com/wetter_aktuell/wettervorhersage/7_tagesvorhersage/?id=DE0007130001

Hier de site om je aan te melden als DSK lid:
http://www.dskev.de/kontakt/

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 09-02-2010 20:05
Op de DSK site zijn nog 2 data vermeld voor de Nordschleife:
Hier de volledige kalender:

12. April 2010 - Motorsport Arena Oschersleben
26. April 2010 - Nürburgring Nordschleife
28. Juni 2010 - Nürburgring Nordschleife
11. Oktober 2010 - Nürburgring Nordschleife
13. November 2010 - Hockenheimring

28-6-2010.Dat is de maandag na de TT-Assen !

En 11 october was eerst 18 october.
Pff, Ik had al ruzie met moeder de vrouw, want 18 october was de eerste dag van de herfstvakentie en daar had zij andere ideeën over...

Kan ik toch 3 maal naar de NS. Mensch bin glücklich!! (O, sorry dit is geen duits forum)

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 09-03-2010 22:04
De aanmelding is op de jaarvergadering 28-2-10 gestart.
Ik heb me daar direct voor alle 3 de NS (=Nordschleife) dagen aangemeld en betaald.
Keek ik net nog even op de DSK site , staat daar tot mijn verbazing dat alle NS dagen al volgeboekt zijn.
http://www.dskev.de/aktuelle-aktionen.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 10-03-2010 20:17
Zie je maar hoe waanzinnig populair zulke dagen worden.
Dat ze in no time zijn volgeboekt.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 23-04-2010 21:50
Nog 3 nachtjes slapen...

Zonet enkele vidio's van de Ring bekeken, om ervast in te komen.

Morgen de toyo's eronder.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 24-04-2010 17:18
Heb je nooit overwogen een playstation te kopen.
Daar krijg je hele mooie beelden van verschillende cirquits,en goed gedetaileerd.
Met een stuurtje (force feedback wheel) en pendalen van Logitech,trilt zelfs je stuur als je over de curbstones rijdt.
Is echt ook verslavend.

Het weer lijkt deze keer ook mee te werken.
Trek je nieuwe race schoenen (uit Essen) aan,en de dag kan niet meer stuk.

Doe de groeten aan Ute & Markus uit het DSK kamp

Een fijne dag toegewenst, Matex
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 24-04-2010 20:03
Zou er van slapen wel iets komen als ik lees hoe gedreven jij bent????

Veel plezier, en maak geen brokken.
Groetjes Tjeu-groesselt
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 25-04-2010 19:29
Ute en Markus zijn er niet. (die komen wel naar Spa 31-5-10)
Carsten (Mercedes C), Andreas (M3) en een Chris van het duits RX 8 forum met zijn rex zijn er morgen ook.

Slapen? Ach, het went.

Maar die eerste keer. 29-10-2005 in Spa.
Toen kon ik de nacht ervoor niet slapen.
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=439

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 26-04-2010 19:32
Het begon weer goed vanochtend.

30 km voor het circuit ging ineens het ABS en DSC lampje aan.
Nu heb ik in juli 2008 hetzelfde probleem gehad, toen ik in Spa was.
Aangekomen bij de Nordschleife, direct de zekering gecontroleerd, en die was stuk.
Nieuwe erin en even een testritje. Alles deed het weer.

Echter in de 2e bocht was het alweer prijs.
De rest van de dag dus zonder DSC en ABS gereden.
De racemode zullen we maar zeggen..

De eerste stint (4 ronden) was gedeeltelijk nat/vochtig en zonder ABS levert dat de nodige "schrecksekunden" op.

De andere 3 stints waren droog en dan mis je , dankzij de waanzinnige grip van de toyo's, het ABS en DSC niet.
Ik had eigenlijk pas later dit jaar zonder DSC willen rijden.
Op enkele langzame stukken stoort de DSC namelijk best hinderlijk.
Vooral in de caroussel.
Dat is dat hobbelige stukje combaan met betonplaten.
Daar kon ik nu echt lekker doorheen knallen.

Bij hard remmen vanuit topsnelheid mis je het ABS wel.
De Rex wordt dan wat onrustig, doordat de binnenste wielen slippen en je dus een zwarte streep trekt.
En de remweg is dan natuurlijk ook iets langer.
En natuurlijk net op momenten dat je iemand eruit probeert te remmen....

Ook Andreas en Carsten hadden remproblemen.

Andreas had 2 weken geleden nieuwe blokken achter gemonteerd en had na in totaal 27 ronden Nordschleife angst dat hij het einde van de dag niet zou halen.

Carsten had steeds na 2 ronden last van oververhitte banden.
Tja , met gewone straatbanden doe je hier niet veel.
Andreas had nu ook circuitbanden: De Michelin pilot sportcup.
Daarmee knalde hij net zo hard door de bochten als ik.

Thuisgekomen natuurlijk naar het zekerings probleem gaan zoeken.
De aansluitkabel van de trekhaak contactdoos was kaal geschuurd en gesmolten tegen het hitteschild van de uitlaat.
In die kabel zitten een stuk of 6 draden, en natuurlijk de belangrijkste (die van de remlichten) lag bloot.

Over enkele dagen volgen de foto's

Outjer
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 26-04-2010 20:17
leuk verslag, dank je wel.

ff kabelboom vervangen en de rx-8 is weer de oude.
Groetjes Tjeu-groesselt
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 29-04-2010 20:02 Edited 29-04-2010 20:10
De foto's:

http://www.racepicture.de/galerie/thumbnails.php?album=388&page=3

Probleem met het uitzoeken van de foto's was deze keer dat er 2 rode rexen reden.
Chris (van het duits forum) reed ook.

Mijn Nordschleife rondeteller staat nu op 52.
Nog 2 maal dit jaar: 28-6 en 11-10.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 06-05-2010 20:01
Hier enkele filmpjes van Andreas.
Later op de dag hebben we enkele ronden achter elkaar gereden.
Toen was alleen de kaart vol...

http://www.youtube.com/watch?v=8lCQO5g9hQU
http://www.youtube.com/watch?v=LiGarp75F04
http://www.youtube.com/watch?v=q9IEJLnPaG8
http://www.youtube.com/watch?v=IviQzoaHYmg
http://www.youtube.com/watch?v=vR13GGThPZQ

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 09-05-2010 18:56
Mooi mooi mooi.
Wat rijdt Andreas waanzinnig strak door het verkeer.
Het geluid lijkt een V8 maar Andreas heeft toch het laatste type M3 V6 ?

Toch wel leuk die videotechniek,kunnen we fijn meegenieten.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 10-05-2010 16:53
Ik dacht dat hij al de V8 versie heeft
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-05-2010 20:11
De BMW M3 is nooit V6 ;)  of 4 cil. bij E30 of 6 cil. in lijn bij E36 en E46 of een V8 bij de E92. Oh ja en allemaal atmosferisch  :) (geen turbo of sc)

Groetjes M&M
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 16-05-2010 20:01
Andreas heeft het voorlaatste type M3.
Dat is een lijn 6 (zonder turbo en iets van 346 pk)

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 17-05-2010 18:25
Oh oke, klinkt wel dik voor een 6 cillinder! Lekker!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 17-05-2010 22:56
V10 op de ring klinkt ook lekker.
- Van Renesis (ForumPro) op 18-05-2010 13:22
Dat doet die buiten de ring ook wel. :)
Tot groot genoegen van mijn oren kom ik ze regelmatig tegen.
- Van Matex (ForumPro) op 20-05-2010 21:36
@ Caecil

Is de persoon naast je instructeur ?
Hij lijkt op iemand van Prodrive.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 21-05-2010 07:36
Ja, dat is juist. Paul Maaskant himself!
Zo'n privé training kost wat, maar dan heb je ook wat.
Ik heb er veel van geleerd, alleen al op de heen en terugweg naar de ring. Maar de ronde die meneer Maaskant met mijn auto over de ring reed zal ik mijn leven niet meer vergeten! Helemaal geweldig. Erg jammer dat ik er geen filmpje van gemaakt heb. Was echt dikke pret. En ik weet nu wat de auto allemaal kan (als Paul Maaskant achter het stuur zit).
Wanneer je in Nederland een nieuwe M5 of M6 koopt schijn je van BMW zo'n zelfde training te krijgen, om te leren rijden.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 21-05-2010 17:04
Maarre, hoe regel je zoiets Caecil? Kan je dat gewoon via Prodrive "bestellen"?
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-05-2010 20:23
Verhip,
Ik zie nu pas dat je zelf met de M6 op de Ring bent geweest!!!
Sorry voor de late reaktie.

Daar moet je even wat meer over vertellen:

1. Eerste keer?
2. Welk stuk was het meest indrukwekkend?
3. Veel verkeer? Welke dag?
4. Wat vond Paul van de M6?
5. Komt Paul vaker op de Ring?
6. Wanneer rij je een keer met mij mee?

Als je zelf uit de hand gefimd had, had je veel minder van de aktie genoten. (en ook nog wagen ziek geweest, denk ik.)

Afgelopen weekend is op de Ring de jaarlijkse 24 race geweest.
Toen was ikzelf op de terugweg van vakantie in Oostenrijk, en op de autobaan in de buurt van de Ring haalde ik zaterdagmiddag al de eerste kapotte raceauto's op trailers in...
Baphi heeft op het frans forum een enorme serie foto's en films geplaatst:

http://www.rx8france.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=16718

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 25-05-2010 17:10
Outjer:

>
> 1. Eerste keer?
> 2. Welk stuk was het meest indrukwekkend?
> 3. Veel verkeer? Welke dag?
> 4. Wat vond Paul van de M6?
> 5. Komt Paul vaker op de Ring?
> 6. Wanneer rij je een keer met mij mee?


1. Ja.
2. Rondje met Paul aan het stuur :)
3. Viel mee. Maandagavond 17.00 tot 19.00
4. Alsof ie nieuw was. Goede koop geweest voor een tweedehands.
5. Ja. Soms paar keer per week, soms een maand niet, afhankelijk van wat er te doen is en of er trainingen gegeven moeten worden.
6. Ligt eraan wanneer je gaat. Afhankelijk van drukte rij ik dan ook zelf, of als passagier met jou mee om de baan beter te leren kennen. Ik heb nu 4 rondjes zelf gereden en nog steeds geen idee welke bocht er na welke bocht komt. Als je net "een Engelsman of andere stuntman tegenkomt die geen idee heeft waar ie mee bezig is" (quote van Paul Maaskant), kan het beroerd aflopen.
Inmiddels ook al uitnodigingen via andere clubs (350Z club, Heaven and Rides, NSX) maar ik laat het meerijden echt afhangen van de drukte, ben nog geen durfal. Waarschijnlijk een gebrek aan testosteron.
Wel afgelopen zaterdagavond zelf de magische 300km per uur gehaald op de A57. Ook leuk. Hè Leo?  Bayern Munchen moest spelen voor de tripple. Helaas nog net te veel Hollanders op de weg. Mocht de EK een finale Nederland-Duitsland geven, dan is de maximum snelheid van de auto testbaar vermoed ik.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 25-05-2010 18:29
CasperRX-8:

> Maarre, hoe regel je zoiets Caecil? Kan je dat
> gewoon via Prodrive "bestellen"?


Ja. Privétraining. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 25-05-2010 18:31
ah oke... Gelukkig was het de moeite waard.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-05-2010 18:46
Hoe voelt dat nou, die magische grens? :P

Ik krijg al kriebels als ik richting de 200 kom :P
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / 26. April 2010 - DSK Nürburgring Nordschleife

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill