Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Kilometerheffing??
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-11-2009 09:37
Wat vinden jullie van de op handen zijnde kilometerheffing? Degene die er tegen is kan dat evt uiten op www.kilometerheffingnee.nl   Persoonlijk denk ik dat de regering bij het voorrekenen van de kosten en dus zegt dat meer dan de helft er op vooruit gaat, erbij vergeet te melden dat men dan wel steeds een nieuwe auto (zonder de BPM) moet kopen. Als je in je oude auto rijdt denk ik dat je (omdat je het BPMvoordeel niet hebt) dus duurder uit bent. Overigens lijkt het me ook dat je oude auto minder waard wordt omdat je een nieuwe zonder BPM kunt kopen.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-11-2009 19:02
Wij zijn TEGEN!

Het kost de burger altijd geld, de overheid gaat echt niet iets doen waardoor ze minder in de staatskas zouden krijgen!
Dan hebben we het nog niet gahad over je privacy.........

En uiteraard is ook een rex rijder de l.l, die zullen fors meer gaan betalen!

Groetjes M&M
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 24-11-2009 19:58
Ik geloof nooit dat de voorgestelde kmheffing gaat lukken binnen enkele jaren.
Moet je je voorstellen:
8 miljoen auto's waarvan elke km gemeten gaat worden en dan dat allemaal op een rekening zetten.
Nog nergens in de wereld.
Wat een zotten.

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-11-2009 20:53
En 8 miljoen kastjes die geleverd en ingebouwd moeten worden.

De invoering alleen al kost al miljarden waarschijnlijk.

Ik zie het niet gebeuren eigenlijk.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 24-11-2009 22:23
Dit moet haast wel een fiasco en lange termijn project worden. Succes Camiel en Co.
- Van Matex (ForumPro) op 24-11-2009 22:32
Ik wil helemaal geen kastje in mijn auto.
Voor je het weet worden er allerlei gegevens opgeslagen in een database.
Je vrijheid als burger wordt zo steeds verder verkracht.

Door belastingdruk wordt je al een auto keuze opgedrongen, dadelijk is er nog slechts een beperkte keus mogelijk.
En door met de tarieven op bepaalde wegen en tijden te sturen,wordt je mooi in een keurlijf gepropt.

Dat het niet duurder wordt zei die gluipert van Wim Kok ook met z'n tijdelijke maatregel (kwartje van Kok).
Van al die kwartjes had ik mooi nieuwe banden kunnen kopen.

De volgende stap is een oormerk (onderhuise chip)en een klepje in je lucht pijp (schone lucht tax) bij wan betaling gaat het klepje steeds verder dicht.

Zo dat lucht in ieder geval ff op
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-11-2009 06:56 Edited 25-11-2009 06:59
Ja, je gegevens worden opgeslagen in een database. Kun je tegen je baas nog vertellen dat je ergens niet of wel geweest bent, voor de overheid valt niets meer te verbergen. Big brother. En het lijkt me ook zeer eenvoudig om er wat software bij in te bouwen om te registreren hoe hard je bepaalde trajecten gereden hebt, dus de boete kan eventueel ook meteen geprint worden.

Dat het duurder wordt is zeker! Waarom zou de maatregel anders getroffen worden? Voor het miljeu hoeft het niet.

We lazen vorige week ook ergens een artikel over de straffen die kunnen worden opgelegd als het kastje in je auto niet werkt. Gaat zelfs zover dat je de gevangenis in moet als er aangetoond kan worden dat er moedwillig met het kastje is gekloot. Maar je krijgt sowieso een geldboete bij een niet werkend kastje en die boetes liegen er niet om. Het gaat natuurlijk om een belastingontduiking en dan zijn de boetes veel zwaarder.
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [nl] op 25-11-2009 08:01
heb hem ook eventjes ingevuld.. onzin is het, als ze het nou allemaal met de benzine verrekenen heb je het volgens mij zo eerlijk als het kan. slurp auto's betalen meer want ze verbruiken meer, veel kilometer rijders idem. en het gaat helemaal niet ten koste van je privacy
cheers
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 25-11-2009 22:15
Volgens mij is er al een hele hoop in de benzine verrekend. Wat mij betreft mag er nog wel iets bij maar dan wel ook meteen alle andere belastingen voor auto's verwijderen.
Bij de invoering van de heffing is het de bedoeling dat andere belastingen langzaam worden afgebouwd, je bent er dus niet meteen klaar mee, en dus veel duurder uit in de overgangsperiode.

Ik ben ook tegen die heffing want alle eerder genoemde argumenten zie ik ook als probleem.

Groetjes Tjeu.
- Van fredje (Beginner) [nl] op 26-11-2009 23:03
Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.

Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlander er op vooruit. Natuurlijk!! Er word een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekend dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.

Dus niet voor diegene die meer dan 40000 euro per jaar verdient( Die mag nu ophouden met lezen. U gaat er nl. wel op vooruit.)Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheek aftrek.

Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met gps. Die registreert u elke seconde dat u rijd. Waar u rijd. En hoeveel u rijd.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de bpm.

Dat betekend: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30000 kilometer dan betaald u nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting.

In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer.Dat is: 30000 x 6,7 is 2010 euro per jaar.

365 euro wegenbelasting -2010 euro kilometerheffing = 1654 euro in de min.

Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld.Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40000 of meer .

Bijvoorbeeld:U koopt een porche 911 carrera voor de prijs van maar 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47700,=
U betaald dus maar 71550,=

Dat is toch snel verdient die 47700 korting. Geweldig toch?

Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van 71550,=

De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van 5000, euro.
Daar zit natuurlijk weinig of geen bpm meer op, dus die word niet goedkoper.

Wie word er dus beter van de kilometer heffing? De bedenkers en de fabriekanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent nl 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijd u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php

Als je dit niet ondertekent, zul je via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, zie je het al voor je? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!

Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn. Neem een betuwelijn, de Noord Zuid lijn en ga zo maar door.

Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houd. Houden we er zelf wel een.

Stuur dit A.U.B. door aan je vrienden,want dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is!
We zijn toch (nog )een democratie??????
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 27-11-2009 11:48 Edited 27-11-2009 11:57
http://www.kilometerheffingnee.nl   Er zijn al meer dan de helft van de benodigde 40.000 steunbetuigingen binnen.
- Van Matex (ForumPro) op 29-11-2009 19:03
Leven de A.N.W.B de club die de belangen van de automobilist behartigd.
Steunt het rekening rijden.
Een beperking waar ik als NIET lease rijder niks in zie.
Krijg ik toevallig een accept giro in de bus voor weer een jaar contract verlenging.
Een mooie gelegenheid om direct mijn lidmaatschap op te zeggen denk ik.

hebben die floeper een uiterlijke opzeg datum per jaar (15 november).
ben ik dus mooi 2 weken te laat.
Dan toch maar opzeggen met ingang van november 2010.
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 30-11-2009 09:18
Je kan het gewoon nog met ingang van 1012010 opzeggen hoor..... Zorg dat het bedrag niet wordt afgeschreven dan wordt je sowiezo geroyeerd.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 30-11-2009 17:02
Herbie:

> http://www.kilometerheffingnee.nl   Er zijn al meer
> dan de helft van de benodigde 40.000
> steunbetuigingen binnen.


Inmiddels meer dan 39.000 steunbetuigingen.
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 02-12-2009 16:49
Ik ben s benieuwd.
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 05-12-2009 09:28
Inmiddels al ruim 86.000 steunbetuigingen! Dus meer dan de vereiste 40.000 voor een referendum... ben nog steeds benieuwd of het nut heeft.
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [nl] op 08-12-2009 13:59
ik hoop het wel, anders zou ik nu zonder spits heffing al minder voordelig uit zijn zodra ik over de 8k per jaar heen ga >.>
- Van Renesis (ForumPro) op 08-12-2009 16:23
Ook dit artikel link ik maar even door om wat meer interesse te kweken.

Ik ben geen voorstander van het kmh systeem. Redenen daarvoor staan in bovenstaande reacties al goed uitgelegd.

Ik ben echter wel voorstander voor een oplossing van het fileprobleem. Ik twijfel echter of dit gaat helpen.
Daarbij ben ik zeer wantrouwend als de regering weer met een voorstel komt wat ons minder zou moeten kosten. Dit is namelijk Nederland.

Stel dat het kmh systeem daadwerkelijk voordeliger is. Dan kun je er op rekenen dat er ergens anders geld vandaan moet komen. De staatskas moet natuurlijk gevuld blijven.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-12-2009 06:42
Als het voor ons allemaal goedkoper zou worden, waarom zou de overheid het dan invoeren?
En alle vorige maatregelen (bv. kwartje van Kok) die het autorijden duurder maakten hebben ook niet echt geholpen hé? Niemand gaat voor zijn lol in de file staan. Zelfs als het gratis is. Filerijders hebben geen keus.

Er is volgens mij maar één oplossing voor het fileprobleem, meer asfalt i.c.m. meer en/of beter openbaar vervoer.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-12-2009 18:32
Caecil for president :):):)

Groetjes M&M
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 10-12-2009 21:22
Één oplossing dat zou kunnen maar voor die oplossing moet er wel iemand zijn die de strijd durft aan te gaan met vele partijen / organisatie's / personen in het land die alle vooruitgang tegen elke prijs willen dwarsbomen.
Zoals misschien iedereen gelezen heeft zijn er bijvoorbeeld 1000 vergunningen nodig om de tunnel door maastricht te kunnen maken. Weet dat er voor elke vergunning iemand kan zijn die bezwaar maakt tot aan de raad van state!!!!!

Zolang er hier in nederland niet een andere manier van werken komt zal het nog jaren duren voordat er echte oplossingen zijn.

Misschien nog een voorbeeld, voor het aanleggen van een paar (2of3) kilometer autosnelweg bij venlo moet in een mer (milieu effect rapportage) de invloed van de luchtkwaliteit in de buurt maar ook in eindhoven en rotterdam berekend worden............

Mensen in dit land willen wel vooruitgang maar niet in eigen achtertuin en dus gebeurd er niets of heel weinig en duurt dat ook nog eens heel lang......

Groetjes tjeu.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Kilometerheffing??

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill