Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 Foto's en films / Sneeuw!
- Van sebas (Deelnemer) op 08-11-2004 08:10
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum, alhoewel ik de 'eerste' mensen hier weleens op het engelstalige forum heb gesproken.

Ik was van het weekeinde aan het autorijden en kwam in de sneeuw terecht, waarvan hier een paar plaatjes.
De velgen zijn 17 inch velgen van mijn lokale mazda dealer en de banden zijn Dunlop Winter Sport M3. Een kleine tip voor mensen die met hun auto in de sneeuw willen overleven: Installeer winterbanden! Ik kreeg mijn auto in maart en hier wil het nog wel eens sneeuwen rond die tijd. Toen ik naar mijn werk ging glibberde ik bijna de sloot in, de standaard banden zijn niet voor de winter gemaakt.

Groeten uit Zürich.
- Van sebas (Deelnemer) op 08-11-2004 08:11
En de banden
- Van sebas (Deelnemer) op 08-11-2004 08:12
En de achterkant
- Van Eric (ForumPro) op 08-11-2004 11:15
Wat een geweldige plaatjes zijn dit Sebas. En inderdaad wordt er veel over de af fabriek gemonteerde banden gesproken in combinatie met sneeuw. Het moet een slechts combinatie zijn.
Ik wacht zelf nog even af. In Nederland zijn de winters wel nat, maar het is meer regen dan sneeuw.
Mooie velgen overigens.

Groeten,

Eric
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-12-2004 21:55
Hoi Sebas, ik zit nog even naar deze mooie foto's te kijken, maar hoop toch mijn 8 niet zo aan te treffen. Ik heb namelijk een verschrikkelijke  hekel aan sneeuw en hoop dan ook dat het hier zo lang mogelijk uitblijft of, nog liever, helemaal weg blijft.

b.t.w. is jouw naam op rx8club Phase2? Zo ja, ik vroeg me namelijk aldoor af die naam ontleend is aan één van mijn favoriete Southpark afleveringen. ;)
- Van sebas (Deelnemer) op 11-01-2005 19:47
Ja, ik ben inderdaad Phase2 op de rx8club. Heeft helaas niets met southpark te maken, welke aflevering komt het in voor?

Hier is een nieuwere foto van mijn auto, gepost op de rx8club.com:

http://www.rx8club.com/showpost.php?p=684231&postcount=14
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-01-2005 10:47
Wat een nachtmerrie!  Gelukkig had jouw 8 een zwemdiploma.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-02-2005 09:55 Edited 26-02-2005 10:04
Ik kwam de volgende creatie tegen op het spaanse forum. Geen idee door wie dit werkstuk in werkelijkheid gemaakt is.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-03-2005 10:30
Caecil:

> Hoi Sebas, ik zit nog even naar deze mooie foto's
> te kijken, maar hoop toch mijn 8 niet zo aan te
> treffen. Ik heb namelijk een verschrikkelijke 
> hekel aan sneeuw en hoop dan ook dat het hier zo
> lang mogelijk uitblijft of, nog liever, helemaal
> weg blijft.


Helaas, het mocht niet zo zijn.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-03-2005 10:31
ellende....
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-03-2005 18:23 Edited 03-03-2005 18:28
nog meer horror, vanmorgen om 7.00 uur.
Langs een doorgaande weg wonen heeft als voordeel dat daar als eerste, en bij ons zeer frequent, gepekeld wordt. Het nadeel moge ook duidelijk zijn......
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-03-2005 18:24 Edited 03-03-2005 18:29
wat een werk...
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-03-2005 18:25
maar eenmaal onderweg was het goed te doen.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 04-03-2005 07:38 Edited 04-03-2005 11:09
Wat een mooie foto.Ik heb nog twee magneet-ski-dragers te leen zodat je altijd verder kunt voor als je onverhoopt toch vast komt te zitten! Hier in het zuiden ligt dus bijna geen sneeuw.Ik vind wel dat je de 8 slecht sneeuwvrij hebt gemaakt.
Dit gaat tenkoste van de stoomlijn (en dus het benzineverbruik)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-03-2005 07:53
Ik heb gisteravond een schep in de kofferbak gelegd, voor het geval ik hier (op mijn werk) niet meer wegkom.
Gistermorgen op de wegen, zoals te zien, al geen echte problemen meer, maar op je bestemming aangekomen kun je niet of nauwelijks parkeren. Je moet dan door 20 tot 25 cm sneeuw heen ploegen hier in Noord-Holland.
- Van EJ Uitterlinden (SuperForumposter) op 04-03-2005 11:20
Mijn RX-8 (met zomerschoeisel) staat eindelijk weer in de garage. Toen ik woensdagavond thuis kwam sneeuwde het hevig en kwam ik de laatste helling niet meer op en kon vervolgens dus niet (helling af) de garage in. Met veel moeite en omrijden heb ik de auto voor het huis weten te krijgen. Sinds dit jaar woon ik buiten het strooigebied (woon er nu ruim 5 jaar) en kwam gisterenochtend niet meer de buurt uit. Bij de eerste bocht strandde ik al, de RX-8 gleed van de weg en belandde met de achterzijde in de berm. Auto uitgegraven en ik kwam weer wat verder, ah fijn na ruim een uur proberen en graven was ik weer op de plek waar ik de RX-8 de avond tevoren had neergezet en heb de fiets gepakt naar mijn werk (13 km verderop). Fantastisch wat een tractie op zo'n fiets, geen uitbreken of wat dan ook!. Gisteren eind van de middag was de sneeuw iets papperig en heb ik de RX-8 voorzichtig de garage in weten te krijgen. Met de nadruk op voorzichting, want als de RX-8 helling af naar de garage dwars gaat past hij niet meer door de deur. Voor vanavond wordt er weer sneeuw voorspelt en om herhaalde problemen te voorkomen vanmorgenvroeg weer op de fiets gestapt (brrrrrrrrrrrrr).

sneeuwgroeten van de Amersfoortse Berg, Eric
- Van Eric (ForumPro) op 04-03-2005 11:38
We hebben dus niet alleen dezelfde naam, maar, in dit geval, ook eenzelfde ervaring.
Kwam eergisteren thuis en omdat ik licht omhoog moet en een scherpe draai moet maken om in mijn garage te rijden, ben ik een uur bezig geweest de ingang en aanloop vrij te maken.
Tussendoor steeds even geprobeerd. Omdat ik dacht met voorwielaandrijving beter uit de voeten te kunnen, heb ik geprobeerd achteruit de garage in te gaan. Dat kostte me een laurierstruik.
De eerste keer gleed ik het gras op en stond twee meter voor de sloot stil. Ik meende de aldaar zwemmende eendjes nog even stilletjes te horen lachen.
Een aardige dame met kinderwagen lachte nog vriendelijk naar me en merkte op dat achterwielaandrijving toch wel lastig was. Ik was verbaasd .... een vrouw met verstand van auto's .........
Uiteindelijk kreeg ik de 8 in de garage (een paar keer afgeslagen, ik deed alles in de 2 vanwege een lager toerental).
Nu ga ik weliswaar niet met de fiets, maar met de bus naar het werk. 12 km in een uur. Dat noem ik nou nog eens vooruitgang.

Sneeuwgroeten uit Het Groene Hart.

Eric van Dun
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 Foto's en films / Sneeuw!

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill