Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Extreem Rechtse RX-8
- Van Yougoboss (Deelnemer) [nl] op 14-09-2009 22:02
Toch eens mijn bevinding in de groep gooien. Ik merk dat mijn RX-8 toch wel een lichte voorkeur heeft om bij het accelereren een kleine afwijking naar rechts te hebben. Hierdoor moet je een beetje naar links tegensturen. Trap je dan de koppeling in ( en de kracht naar rechts is weg), krijg je een duidelijke tik naar links. Dit was me tijdens de proefrit niet opgevallen, want dan doe je toch wel rustig aan en dacht ik dat ik nog aan de auto moest wennen. Helaas niet dus!
Nu weet ik dat er een draadarm verwisseld is en dit zou een van de oorzaken kunnen zijn. Nu hoop ik uiteraard op een versleten rubber en ik hoop niet dat er iets aan het sperdifferentieel is. Bij normaal gebruik valt het niet op en het is ook niet zo dat je direct tegen de vangrails knalt, maar toch is het iets teveel van het goede.
De vraag van vandaag is dan ook, iemand die dit bekend in de oren klinkt en een idee heeft waar ik het zoeken moet?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-09-2009 23:28
Nergens last van. Het zal alleen de jouwe betreffen dan.

Wat het zou kunnen zijn weet ik niet overigens... ben niet zo thuis in ophangingen....

Misschien dat Outjer, Tjeu of Ben een idee hebben...
- Van GUY (Powerposter) [be] op 18-09-2009 16:09
Klinkt gek maar
bandenspanning ok?
guy
- Van Yougoboss (Deelnemer) [nl] op 21-09-2009 19:53
Helaas helaas, daar had ik ook al eens over nagedacht en ook even gecontroleerd met de meegeleverde compressor (geinig ding en werkt ook nog). Komend weekeind de RX-8 maar eens van de onderkant bekijken, maybe komt het probleem dan aan het licht...
- Van Yougoboss (Deelnemer) [nl] op 28-09-2009 19:25
Afgelopen weekeind de ophangingen voor en achter eens gecontroleerd en geprobeerd de onbalans te vinden. Helaas ( of eigenlijk gelukkig) zag het er allemaal prima uit. Het uiteindelijke probleem en ik moet me eigenlijk schamen, bleek afkomstig te zijn van de nieuwe band die er bij de koop op gelegd was. Ik kon me niet voorstellen dat de RX-8 zo gevoelig zou zijn voor verschillende merken banden,maar dat blijkt dus wel zo te zijn! Nu alleen weer even wennen om niet meer tegen te sturen...
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-09-2009 20:09
gelukkig een goede afloop.........!

Groetjes, Ruud
- Van Sokkenman (Deelnemer) [nl] op 15-11-2009 01:56
Rustig aan doen bij een proefrit ? Ik dacht van niet ... Bij een proefrit wil ik weten wat een auto doet en kan. Bij de proefrit met mij Rex heb ik toch zeker 2 keer het piepertje van de toerenteller getest. Natuurlijk hoef je niet te overdrijven, maar tijdens een proefrit de auto goed op z'n donder geven (mits goed warm gereden) kan in mijn optiek helemaal geen kwaad. En mocht ie tijdens de proefrit de geest geven, dan gaat de koop gewoon niet door. Dus bij een proefrit: Effe hard eraan trekken, effe hard remmen, dat soort dingen. Gewoon doen wat je ook zou doen als ie van jou is. En tsja, verschillende merken banden op één as is vragen om problemen :)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Extreem Rechtse RX-8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill