Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Even voorstellen,Hondarghini met een RX-8
- Van hondarghini (Beginner) [nl] op 21-06-2009 07:41
Hallo allemaal,
Ik ben Robert,Kom uit hellevoetsluis.

Tis lang geleden dat we nog bezig waren met auto's,Tenminste actief..Sinds onze dochter Naomi geboren is is onze hobby even aan de kant gezet. We reden op dat moment deze delsol.


Nadat onze Delsol verkocht was hebben we een poos een mazda6 sportbreak gereden,Vanaf toen zijn we eigenlijk verliefd geworden op de mazda's,



I.v.m. met de kinderwagen en de hele rattaplan was dit de beste oplossing...............even :naughty:

Maar al die tuningforums/vrienden/meetings om je heen  maken je gek,Dus hebben we besloten een auto te zoeken die een beetje doorrijd,meerdere personen mee kan nemen en stoer is...En na een jaar is dat gelukt,

We zijn bij mazda gebleven en dit is hem geworden:











Zo meer foto's heb ik even niet,als het weer het toelaat,gaan we weer mooie foto's maken.

Tis trouwens een HP 231 PK  uit 2004
met barracuda superfast Velgen , 8,5*19 banden Dunlop sp 9090 sportmax 235/35/19.

En een kw verlagingssetje.

Van het weekend heb ik S, avonds het kenteken verlaagd aan de voorkant,staat net iets netter,We zijn al druk aan het sparen voor Air-ride,
want we liggen nu al vast met de bodem op sommige drempels(Nee omhoog draaien die auto is geen optie,

Nog twee foto's:




Ziet er leuk uit toch?

Nou dat was het voorlopig wel effies,

Greetz Hondarghini
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 21-06-2009 08:06
Hoi, welkom hier! Mooi die Delsol... ben benieuwd hoe de Rex er over eenjaar uitziet. Prachtig die led-dagverlichting. Hoe kom je daar aan?
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 21-06-2009 08:48
Hoi,

welkom hier, prachtige kleur blauw op die DelSol zeg,wow. De Rx-8 is ook in de perfecte kleur(haha) met prachtige led-verlichting. Mooie auto:-)
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-06-2009 10:35
Welkom hier! :)

Dikke rex hoor!! Die foto van de honda is op automaxx toch...??
Ga je daar dit jaar ook weer heen?
Veel plezier met de rx-8, maar dat gaat echt wel lukken hihi

Groetjes M&M
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-06-2009 10:41
Welkom,

Goed keus.
Leds zien er top uit.
Hondarghini = Honda Civic met lambo deuren? Leuke naam.

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 21-06-2009 14:08
Welkom hier Hondarghini. Ik zag je aanmelding van de week en vroeg me al af waar die naam vandaan kwam, denk het met je eerste foto en Outjers gokwerk te begrijpen.

Veel plezier met de RX-8.
Zin om volgende week naar de Achterhoek te komen?
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=1380
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-06-2009 22:09
Hoi Robert,

Mooie Rex, prachtige velgen, mooie foto's................
Gefeliciteerd met je Rex.

Groetjes, Ruud
- Van hondarghini (Beginner) [nl] op 23-06-2009 20:38
Ja bedankt hoor allemaal! Wat rijd ie heerlijk he..de rx-8.Ik zet zelfs de radio uit om dat zoemende geluid te horen haha!

Ik geef even wat antwoorden op deze manier,want quote en reply kan ik niet echt vinden in dit forum,

Led-verlichting heb ik gekocht bij MZG-Styling in rotterdam,

Hondarghini is inderdaad een combo van Honda en de lambo-deuren.....Ps: Honda Civic is niet echt aardig van je (knipoogsmilie)

Nee we kunnen helaas niet naar de Achterhoek komen,Weekenden zitten aardig vol gepland,

Die delsol foto is inderdaad genomen op Automaxx en over 2 weken is die 4-daagse meeting er weer ,Zeker weten dat we daar weer heen gaan!
Wij staan bij de CCT-Club.

En als laatste: We zijn nu aan het sparen voor air-ride en volgend jaar gaat de wagen een body-kit krijgen,
Rx-8 moet  Creme-wit worden met veel carbon en het interieur krijgt een nieuw leer jasje.

Ideeen zat,Wil de wagen niet TE overweldigend maken,gewoon strak.

gr hondarghini
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 24-06-2009 12:27
Hoi,

Sorry, dacht dat het een Civic was.
Een CRX??

CCT club. Wat is dat voor club?

Outjer
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-06-2009 16:58
MZG-Styling ? Heb je een internetadres van ze? Of krijg je die ledverlichting ook op andere plaatsen? Is het eenvoudig zelf te monteren?
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-06-2009 16:59
Yep Outjer een CRX.
- Van hondarghini (Beginner) [nl] op 24-06-2009 17:36
Ja klopt ,Het was een crx delsol VTI

En hier de link van MZD---> http://www.mzd-styling.nl/

Maar hier zie ik ze gelijk staan,dus bij elke autostyle dealer te krijgen: http://www.autostyle.nl/productfind.aspx?make=&model=&indexno=480&searchfor=&latest=False&universal=True

tis universeel,je plakt ze gewoon op,maar dan wel zo,dat je het niet ziet overdag natuurlijk.
Toen ik de mazda kocht,vond ik de stadslichten lelijk geel vergeleken met de xenon-lampen ernaast en had ik deze vervangen voor 2 wittere exemplaren,nu zijn deze er ook al weer uit en heben ze een plekje weten te bemachtigen in de deurverlichting.

De led zitten nu dus aangesloten op de stadsverlichting,Wat dus niet mag...maar ja.......

gr hondarghini

Ps: iemand die weet hoe ik die buitenspiegellampjes moet vervangen?
- Van Renesis (ForumPro) op 26-06-2009 17:13
Gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst.

Die velgen staan goed. ;)
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 27-06-2009 10:14
hey thnx   ik ga ze me erop zetten...
- Van hondarghini (Beginner) [nl] op 27-07-2009 18:54
Net voor automania nog een INJEN filter gekocht en gelijk sávonds ingebouwd,

klein filmpje : [URL="http://www.youtube.com/watch?v=zXhSoAzMakY"]http://www.youtube.com/watch?v=zXhSoAzMakY[/URL]





Ik moet zeggen,dat INJEN wel mooi spul leverd,Zoals je op de eerste foto ziet,zitten er ook gelijk metalen kapjes om de filter heen,om het geheel weer mooi dicht te maken.

netjes toch?

gr r
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-07-2009 20:23
Ziet er idd netjes uit.
Erg leuk filmpje, ik hoop wel dat je er dan een echte ppssjjtt er in zet en niet alleen zo,n geluids dingetje, of bedoel je wat anders, zoals purge of nos?

Groetjes M&M
- Van hondarghini (Beginner) [nl] op 27-07-2009 21:12
Hmmm snap je niet echt,maar dit is een andere luchtfilter....Verder..zoals je zegt (pssht geluid) Neem ik aan dat je bedoelt een turbo..en ja dat zal zeker eens gebeuren...geluidsdingetje klinkt heel kinderachtig.

gr r
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-07-2009 04:36
Zal niet goedkoop zijn zo'n turbo (of supercharger) denk aan minimaal 5000,- en dan heb je de goedkoopste te pakken.
- Van Renesis (ForumPro) op 28-07-2009 11:27
10.000 euro voor zo´n 40 goed afgestelde pk´s is geen al te gekke gedachte.

De Rex is niet echt de makkelijkste op het gebied van turbotuning.

Voor echt goede tuning met zoveel mogelijk behoud van motorkarakter en koppelcurve is nog wat duurder. Bij een HP komt er nog wat meer bij kijken dankzij het hoge toerental.
"Goedkope" turbosets doen meestal vrij weinig na 7500 toeren.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-07-2009 17:21
Als ik me goed herhinner van het US forum hebben ze een standaard Renesis met een turbo tot 450 pk ofzo gekregen. Maar dan zit je wel ver aan de grens. En dat red je niet met 10.000 euro :P

Met een goede turbo plus brandstofpomp, injectors, boegies etc is 300+ wel te halen, maar hoe goed dat is voor de levensduur.... ?
- Van hondarghini (Beginner) [nl] op 30-07-2009 15:25
Ik mag wel een goede sponsor gaan zoeken.....
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-07-2009 19:28
hondarghini:

> Hmmm snap je niet echt,maar dit is een andere
> luchtfilter....Verder..zoals je zegt (pssht geluid)
> Neem ik aan dat je bedoelt een turbo..en ja dat zal
> zeker eens gebeuren...geluidsdingetje klinkt heel
> kinderachtig.
>
> gr r


Dus je snapt precies wat ik bedoel. ;)

Groetjes M&M
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 31-07-2009 11:45
Faxie:

> Als ik me goed herhinner van het US forum hebben ze
> een standaard Renesis met een turbo tot 450 pk ofzo
> gekregen. Maar dan zit je wel ver aan de grens. En
> dat red je niet met 10.000 euro :P
>
> Met een goede turbo plus brandstofpomp, injectors,
> boegies etc is 300+ wel te halen, maar hoe goed dat
> is voor de levensduur.... ?


Volgens mij kun je beter een supercharger (van Pettit bijvoorbeeld) nemen bij een wankelmotor?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 31-07-2009 16:04
Dat schijnt wel wat beter voor de motor te zijn ja. Maar met een turbo haal je d'r meer vermogen uit.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Even voorstellen,Hondarghini met een RX-8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill