Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Brandstofvervuiling.
- Van Renesis (ForumPro) op 05-04-2009 10:07
Nadat ik gisteren bij Scholten de grote beurt had laten uitvoeren zijn wij naar Duitsland gegaan. Ik wilde mijn neefje laten zien wat tunnelvisie is.

Afijn, oprit A31 was dus een verademing. Toen begon het. De rex begon in te houden, warm te lopen en zichzelf te begrenzen op zo'n 7500toeren per minuut. We konden niet probleemloos harder dan zo'n 170km/u. Deden we dit wel, dan liep de temperatuur snel op. Het zoeken is niet echt moeilijk, aangezien logisch nadenken al snel naar de lucht, olie, brandstof toe wijst.
Ik Scholten gebeld en gelijk weer terug gereden. Daar de boel laten uitlezen en nakijken. Het uitlezen gaf geen melding.
Scholten besloot een rondje te rijden. De data van deze rit gaf een tekort aan brandstof aan. MAW. Het strotje van de brandstofleiding was een beetje dichtgeknepen door vervuilde brandstof. Na toevoeging van een lekker aggresief goedje en het advies om lage toeren aan te houden begon de auto na zo'n 50km weer te sleuren voor het vaderland. Het goedje heeft z'n werk gelukkig goed gedaan.

Ik maak deze melding omdat dit wel vaker schijnt te gebeuren. Omdat uitlezen niet alles verteld is deze ervaring misschien wel handig.

Op zo'n moment denk je meteen het ergste. En dat met 51500km op de teller. :?
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 05-04-2009 12:33
mag ik weten wat er in is gegooit want ik heb de laatste tijd ook af en toe zweet handjes na dat die nu al 3keer heeft in gehoude.... met nog maar 16.000 op het nieuwe blokje en 63.000 op het frame.
- Van Renesis (ForumPro) op 05-04-2009 19:45
Dat hou je nog van mij tegoed. Ik weet dat niet uit mijn hoofd. ;)
- Van Renesis (ForumPro) op 07-04-2009 09:20
Het goedje is WetP injectorreiniger. Komt uit Duitsland. Ik denk dat het een behoorlijk algemeen iets is. ;)
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 08-04-2009 10:11
Yeps dat is gewoon injectie cleaner flesje in een volletank gieten en dan zouden de injectors een beetje schoon moeten worden gespoelt.
- Van Renesis (ForumPro) op 14-04-2009 21:44
Loop ik eerst nog stoer te schrijven dat de problemen opgelost zijn, kom ik na een potje stevig doortrekken tot de conclusie dat dit niet helemaal het geval is. Nog steeds kom ik niet boven de 8000 toeren in z'n 4. Aankomend weekend ga ik toch terug voor de nieuwe remblokken. Dus maar weer nakijken en hopen.
Ik ben bang dat dit een heel duur geintje gaat worden. :?
- Van Renesis (ForumPro) op 19-04-2009 13:27
De update..

Gisteren is de Rex op allerlei punten nagekeken en er is hard gezocht naar een simpele oplossing van het probleem. Dit grapje kostte zo'n drie uur.
De gevolgen van het probleem waren al een beetje zichtbaar aan de bougies(die 2 weken geleden nog helemaal goed waren).
Na een goed gesprek(handig forum, dat weten hun ook) over injectoren kwamen we tot de volgende conclusie. 2 weken geleden kreeg ik het advies om om vanwege het gevaar voor overhitting niet boven de 5000 toeren te komen. Af en toe doortrekken om te testen was oké, maar niet te lang dus.

Voor mijn gevoel trok de Rex ook beter in de lage en midden toeren. Vooral vanaf de 3750 ging hij als de brandweer. Boven de 5000 ging het echter zwaar bagger. Het gebrekkige koppel was nog minder dan gewoon en voor mijn gevoel trok de mx5 zelfs beter.
Conclusie was dus eigenlijk simpel. De derde injector(5000+) zat nog verstopt. . Na een tijdje flink doortrappen en bochtjes uitacceleren even de snelweg getest. De begrenzer was weer onze beste vriend.
Ook in z´n 4. De 205 aantikken ging weer lekker vlot en soepel. Het lijkt er dus op dat het probleem weer opgelost is. Totale onkosten voor dat probleem.. 10euro Pro Tec fuel line Cleaner(aggresiever dan de vorige, na contact met fabrikant pas toegevoegd). Ik wilde zelfs extra betalen, het werd echter niet geaccepteerd.

Scholten, bedankt. ;)

Gelijk een verduidelijking met betrekking tot Scholten.
Ze zijn niet goedkoop in aanschaf van auto's. Je krijgt er wel een auto voor terug waarvan je zeker weet dat er niet mee geklooid is. Dat is een beetje hun handelsmerk.
De service is zeer goed en eerlijk en de onderhoudskosten vallen bij ons vrijwel altijd goedkoper uit dan volgens afspraak. Mazda Nooteboom kan daar nog een hoop van leren.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-04-2009 15:18
Kijk eens aan! D'r hoeft dus niet altijd een nieuwe motor in :P

Hopelijk blijven de problemen weg nu :)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Brandstofvervuiling.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill