Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Sportuitlaten voor de rx8 HP
- Van Renesis (ForumPro) op 30-07-2008 12:36
Ik zit met een probleem.

Ik rij met een Mazdaspeed cold air intake en ik heb daardoor meer herrie aan de voorkant, dan aan de achterkant. Ik wil dus een wat luidere uitlaat hebben, maar dan wel het originele geluid behouden.
Dus geen dertien in een dozijn schijtpijp met bijbehorende geluid.
Nu heb ik al een boel opties gezien, maar ik wil een andere mening horen.
Wat is de beste uitlaat voor de rx8 hp die extra vermogen en koppel opbrengt, een iets hardere toon heeft(ook onderin), de plofjes versterkt en ronde eindpijpjes heeft?
Ook belangrijk, hoe kom ik er aan en wat kosten ze? Iedereen bij voorbaat dank.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-07-2008 15:15

> Nu heb ik al een boel opties gezien, maar ik wil
> een andere mening horen.
> Wat is de beste uitlaat voor de rx8 hp die extra
> vermogen en koppel opbrengt, een iets hardere toon
> heeft(ook onderin), de plofjes versterkt en ronde
> eindpijpjes heeft?


Tenzij je je cat vervangt zul je geen geen vermogenswinst zien als je de uitlaat vervangt. Ik heb op het amerikaanse forum genoeg metingen gezien die de door sommige uitlaatboeren beweerde 4 pk (of daaromtrent) winst totaal niet laten zien. In combinatie met de standaard catalysator laat Mazda dus weinig tot niets liggen met de standaard uitlaat.
Verder is het dus een kwestie van geluid en dus smaak, en zou ik eens op een grotere (bijv. Duitse) meeting gaan luisteren, want wat de een mooi vindt valt weer af voor de ander. Punt is dan nog wel dat sommige uitlaten wel leuk klinken, maar op de langere ritten vermoeiend zijn.
Maar ja, je kunt niet alles voor zijn.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-07-2008 18:45
Bij EPS in Hogezand kun je de uitlaat naar eigen keuze laten maken, zowel opties als geluid en deze is dan van rvs!!
Het kost wat maar dan heb je ook wat!:) :8

Groetjes M&M
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 30-07-2008 19:50
Martine:

> Bij EPS in Hogezand kun je de uitlaat naar eigen
> keuze laten maken, zowel opties als geluid en deze
> is dan van rvs!!


Omwille van de hogere uitlaattemperaturen van de Rx-8 voldoen lang niet alle uitlaatfabrikanten.
De meeste zijn goed voor 6-12 maanden en dan is de pot volledig leeggebrand door de hitte.
Dit heb ik al meermaals gezien in het verleden bij de Rx-7.

Naar mijn mening zijn de enige goede opties ofwel een uitlaat van Japans fabrikaat of eentje uit USA van een gerenomeerde tuner.
Racing Beat is zo een gerenomeerde fabrikant van uitlaten voor Wankelmotoren.
Ikzelf rijd al meer dan 4 jaar met een uitlaat van RB en denk dat dit een goed compromis is tussen geluid en vermogenwinst.
Zeker in combinatie met een CAI heb je zo'n 4pk winst. Dit is wat de meeste claimen, maar bij RB is het ook bewezen.
Het geluid is niet dreunend en daardoor ook niet vermoeiend op de snelweg.
Geef je gas, dan hoor je'm wel :-)

Indien je kiest voor RB, dan kan je opteren voor nieuw of gebruikt.
Momenteel kan ik je helpen aan een gebruikte RB uitlaat voor minder dan de helft van de nieuwprijs.
(rekeninghoudend met transport, invoer en BTW...)

Voor meer info, zie topic op deze site :
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=1104

Mvg,

Ben
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 30-07-2008 21:13
Zeg dan gewoon dat je je eigen uitlaat wilt verpatsen hahaha....
EPS Hogezand zijn in ieder geval echt geen amateurs hoor, echte vaklui. Check www.uitlaten.com
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-07-2008 21:18
En een levenslange garantie! heel fijn :)

Groetjes M&M
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 31-07-2008 21:08
CasperRX-8:

> Zeg dan gewoon dat je je eigen uitlaat wilt
> verpatsen hahaha....
> EPS Hogezand zijn in ieder geval echt geen amateurs
> hoor, echte vaklui. Check www.uitlaten.com


Als je dat zo wil zien moet jij dat weten, maar bedoel het in ieder geval niet zo.
Wil alleen duidelijk stellen dat er op technisch vlak veel punten zijn waar je bij een RX rekening mee moet houden.
Zeker als je de wijzigingen ook op lange termijn nog goed wil hebben.

En EPS ken ik al lange tijd en zij maken idd mooie uitlaten voor veel auto's en meteen op maat.
De uitlaten worden mooi gemaakt onder de auto en er wordt mogelijk nog wat "gespeeld" met demping om het
geluid naar wens te krijgen, maar er wordt niet "getuned" om vermogen en koppel te beïnvloeden dmv een andere uitlaat.
Dat zou voor hen (en uiteindelijk de eindklant) te duur uitkomen.

Uitlaten die geproduceerd worden door een gerenomeerde tuner die wordt wel gemaakt met het oog op performance tesamen met
het oog op een mooi gezond geluid.
Zo'n uitlaat wordt voor een bepaalde auto ontwikkeld en doorgetest alvorens deze te koop wordt aangeboden.
Dat kan niet met iets wat terplaatsen onder de auto wordt gefabriceerd.
Komt dan nog eens bij dat om een wankel te tunen, je niet zomaar eender wat kan doen met de uitlaat.
Je kan zelfs meer fout doen dan goed, ook al heb je een open pot, geen pot of wat dan ook.
Ook is de inhoud en de constructie van de demper anders omwille van de extreem hoge uitlaatgastemperaturen.

Tot zover deze uiteenzetting.

B
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 01-08-2008 08:17
Tja Ben, dat krijg je met de nieuwkomers hier, die kennen de oudere uh "deelnemers sinds 2004" nog niet.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 01-08-2008 14:51
erg bedankt voor de uiteenzetting en ik bedoelde er verder ook niks mee dus dat is dan gunstig. Zou niet durven om de oude garde te beledigen:-).
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 01-08-2008 21:46
Ja, pas op hoor! ;-)
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 03-08-2008 19:57
hahaha
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-04-2010 03:05
Renesis, heb je ondertussen al een andere uitlaat?
- Van Renesis (ForumPro) op 12-05-2010 18:38
Nope. Nog geen geld in gestoken. Helaas is de crisis hier ook hard aangekomen.
Beide onze baan kwijt.. :(
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 18-05-2010 05:45
Renesis:

> Nope. Nog geen geld in gestoken. Helaas is de
> crisis hier ook hard aangekomen.
> Beide onze baan kwijt.. :(


Zo, dat is zeker hard. Sterkte.
- Van Renesis (ForumPro) op 18-05-2010 13:15
Bedankt, we houden de moed er in. ;)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Sportuitlaten voor de rx8 HP

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill