Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / radio
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 15-07-2008 18:42
Hallo allemaal,
na een periode weg te zijn lekker in een zonnig land Suriname te leven ben ik terug.
Nu regen koud en nat maar ja niets aan te doen.
wel al twee weken geniet ik weer van rex ooo wat had ik hem gemist dat ding rijdt super!!!!
het probleem nu is dat al een paar dagen rode lampje motorkoelvloeistof aan gaat tussen ritten van 90 en 130 km p/u.
bij gassen of wat gas verminderen gaat het uit.
het volgende probleem dat nu ook mijn dasplay raar knippert en uit valt en nu ook mijn radio valt aan en uit.
nog 300± km ben ik op de 50.000 km.
kent iemand dit probleem en wat is er aan te doen???
voor dat ik naar de garage ga, kan ik wat hulp gebruiken qa kennis vooral dat ik nu geen garantie meer heb en alles zelf moet betalen.

Groetjes Lings
- Van GUY (Powerposter) [be] op 18-07-2008 15:27
Mmm
Een paar weken terug uit surinamie
Veel zon en coctails gehad zeker
gewoon nog enkel dagen rustig blijven
Niet te snel bewegen en veel water drinken
Na een tijdje gaan al die lichtjes weer wel normaal branden.

Guy
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 19-07-2008 17:51
wel ik zal je advies volgen, rustig blijven en niet te snel bewegen.
dan zien we weer als ik maandag ga rijden.
rex ligt nu lang uit hij heeft weekend.

Groetjes Lings
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 20-07-2008 08:55
Niks geen weekend! In het weekend moet de Rex juist buiten spelen!? Haha
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 20-07-2008 12:18
het zonnetje schijnt niet haha
dus buiten spelen gaat niet
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 20-07-2008 14:20 Edited 20-07-2008 14:31
Jawel hoor, mijne kan ook heel goed in de regen buiten spelen. Lekker glijertje in de bochten doen, vindt ie ook leuk.

Maareh, heb je nog last van de storing? Want er zijn natuurlijk ook storingen die niet vanzelf over gaan.
Alle aansluitingen overigens al gecontroleerd? Ik heb zelf een tijdlang zonder radio, airco en navigatiegeluid gereden, nadat er wat andere accessoires in de auto gebouwd waren. Wat bleek: het bedieningspaneel zat niet helemaal meer aangesloten op de unit zelf, er was ooit blijkbaar een schroefje uitgetrild, want zelf hebben we niet aan het paneel gezeten. Pas nadat we de hele unit eruit gehaald hadden en weer teruggebouwd hadden, kwam de Rex erachter dat hij eigenlijk geen zin had om zonder dat schroefje goed contact te maken. Dealer kon niks vinden, alles nagemeten, alles goed. Nou nam de inbouwer (parkeersensoren) daar geen genoegen mee en ging nog 1 keer kijken wat er aan de hand kon zijn en kwam dus achter dat stomme schroefje.

Daarna overigens ook nooit meer die radiostoring gehad bedenk ik me nu.
- Van Harry (Deelnemer) [nl] op 20-07-2008 21:57
@ lings

ik heb allebei meegemaakt.
het display van de cd-speler cs liet me regelmatig in de steek. opnieuw starten verhielp het euvel, maar was evengoed balen.
garage heeft in december display vervangen en sindsdien geen uitval meer gehad.
koellampje ging vanaf 40.000 km steeds vaker branden. (heb ik hier ook ergens gepost). was op laatst zo erg, dat het lampje bijna altijd brandde.
advies van garage was me er niet te druk over te maken, omdast temperatuurmeter normaal deed.
15000 km verder was ik het beu. garage heeft andere voeler geplaatst nu bijna 3 weken terug. sindsdien geen brandend lampje meer gezien. (of zou het lampje door zijn branduren heen zijn?).

afgelopen week zijn olieleidingen vervangen. omdat er roest op zat (rex is van oktober 2005).
steeds onder garantie en met (gratis) leenauto.

harry
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 22-07-2008 12:25
massel heb jij, ik heb geen garantie meer dus alles zelf betalen
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 22-07-2008 12:35
Caecil, daar heb ik ook aan gedacht storing binnen achter die radio.
elke hobbel gaat die kreng uit, dus er zit een los contact daar binnen maar hoe krijg ik die radio los.
dat ding zit meer vast geen groefje te bekennen.
heb wel een studie van gemaakt maar ja straks trek ik het nog stuk, en dan zijn wij nog niet jarig.
dus moet ik toch naar de garage en dat is wel ballen dat ik er niet zelf aan kan zitten.

Groetjes Lings
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 22-07-2008 14:21
Kijk hier eens?
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 23-07-2008 10:42
goed fout gevonden...
front zit niet goed vast aan de radio, bevestiging is stuk.
moet nu een nieuwe front.
wie iemand waar ik die kan halen???
Rx-8 sp

Groetjes Lings
- Van Matex (ForumPro) op 23-07-2008 12:10
Probeer Pim Verburg eens.
die heeft verschillende RX8 en staan voor de sloop.
zit vast nog een mooi frontje in.

Eurorotor veldhoven
0651884346
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 23-07-2008 12:37
bedankt zal even bellen

Groetjes Lings
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-07-2008 13:38
Lings:

> goed fout gevonden...
> front zit niet goed vast aan de radio, bevestiging
> is stuk.
> moet nu een nieuwe front.


???
Wat is er stuk dan?
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 24-07-2008 00:22
de cilinder schroef bevestiging van het radiofront is los gebroken.
er zijn vier schroeven die de radio en het front bij mekaar houden twee daarvan is los gebroken van de front uit.
om het verhaal kort te houden is die mijn eigen schuld,  ik had toendertijd een lucht verfrisser aan de luchtrooster boven de radio voor een lekker geurtje in de auto,
deze is boven aan de radio gaan lekken tijdens een driftige schoonmaak actie van mij in de auto bij toeval heb ik dat ding onderste boven op gehangen,rechterkant van de radio onder dat spul, zosnel mogelijk schoon gemaakt kan geen kwaad dacht ik toen.
met het gevolg dat de vloeistof het kunststof heeft aangetast,
de twee schroeven aan de rechterkant van de radio dat afgebroken is zat nog onder die vloeistof bizar toch!!

dus ik raad jullie aan die dit lees geen lucht verfrissing boven de radio het kost mijn een nieuwe radio met front of front zonder radio.

Groetjes Lings
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 24-07-2008 00:27
Pim heeft er een liggen radio met front.
kan die zo op halen..
Groetjes Lings
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / radio

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill