Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Proefrit in 16-PD-GB
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 19-06-2008 08:13
Hoi hoi,

Heb me zojuist geregistreerd om even te melden dat ik a.s. zaterdag een proefritje ga maken. :-)

Het gaat om deze Rex: http://www.hensgens.nl/d_Occasions/avdw/main.html?module=hensgens2&action=detail&category=d_Occasions&name=avdw&message=main&merk=1081&model=2803&submit=Zoek&carid=3730975#

Weet iemand iets over de historie van deze auto?
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 19-06-2008 11:01
hoi,

Persoonlijk heb ik geen kennis van deze rex, maar al met al ziet het er goed uit; mooie kleur, lage kilometerstand etc. De vraag is alleen of je wel zo happy zult zijn met de 192 pk sterke versie en niet de 231pk versie. Ik persoonlijk heb ook nml. met dit geworsteld en uiteindelijk gekozen voor de laatste (ook omdat die van mij een zonnedak en bi-xenon verlichting had en de mazdaspeed bodykit).

P.s. Waarom zet de die dealer in Godsnaam een toerenteller als optie?!? hahaha
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 19-06-2008 11:33 Edited 19-06-2008 11:41
Het verbruik van de HP is me echt te gortig en ik denk ook zat plezier aan de SP te kunnen beleven. Momenteel rijd ik een 150 pk/310 Nm Astra diesel en die bevalt op zich goed, maar een Rex is toch wel een stuk leuker :-). Maar goed, er is nog niets gekocht...

Het enige dat me tegenvalt aan de Rex is... de audio installatie, ik heb begrepen dat die geen MP3 ondersteuning heeft?

Foto van de Astra (exclusief dakspoiler, die er nu wel op zit):
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-06-2008 13:00
Inderdaad geen mp3 ondersteuning, maar dit is wel achteraf in te bouwen. Mazda levert zelf een mp3 module, maar dan ben je de 6-cd wisselaar kwijt. Goedkoop is ie ook niet had ik begrepen.

Er zijn ook adapters te koop, maar daar kan je beter op het US forum voor zoeken.

Kwa geluidskwaliteit is het vergeleken met andere fabriekssystemen toch best wel goed te noemen.
- Van silverspecial (SuperForumposter) [nl] op 19-06-2008 19:05
Hoi Welkom hier...
Ik meen wel dat ie al enige tijd staat...vraag eens naar de historie en hoeveel en welke eigenaar(en)?
Het is wel de beste qua prijs en KM stand...en bij een officiele dealer...hoeveel garantie?

Voor de rest lijkt ie prima als op de foto te zien is!

Succes en vooral veel plezier tijdens de testrit!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 19-06-2008 20:17
Hee, dat is mijn dealer.
Althans daar heb ik de mijne gekocht.
Hij vertelde me laatst dat er toch nog wel een levendige handel in de RX 8 zit (als de vraagprijs maar juist (= niet te hoog) is)

Ik weet dat de vrouw van hensgens een jaartje zelf in een zwarte RX 8 SP upgrade heeft gereden en in diezefde wagen heb ik een proefrit gemaakt voor ik mijn RX 8 kocht.
Heel misschien is het dezelfde , maar dan ie intussen nog een keer van eigenaar verwisseld.

Outjer
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 20-06-2008 17:19
Faxie:

> Inderdaad geen mp3 ondersteuning, maar dit is wel
> achteraf in te bouwen. Mazda levert zelf een mp3
> module, maar dan ben je de 6-cd wisselaar kwijt.
> Goedkoop is ie ook niet had ik begrepen.
>
> Er zijn ook adapters te koop, maar daar kan je
> beter op het US forum voor zoeken.
>
> Kwa geluidskwaliteit is het vergeleken met andere
> fabriekssystemen toch best wel goed te noemen.


mp3 module?
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 20-06-2008 17:25
P.s. Bij de HP heb je wel goed geluid :D 7 speakers ofzo?
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-06-2008 17:39
9 speakers zelfs :) en een versterker achterin de kofferbak

Groetjes M&M
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-06-2008 17:55
Veel speakers betekent niet een goed geluid, vaak is het tegendeel waar. En ze rekenen tweets en mid apart want zo lijkt het meer.

Voorin 2 midwoofers en tweeter, achterin 2 midwoofers en tweeters, plus een centerspeaker in het dashboard. De voorste speakers hebben nog hun eigen versterker in de deuren.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 20-06-2008 18:31
Veel plezier morgen Melkie!
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 21-06-2008 16:55
Nou... een kort verslagje:

1. Het is een prachtige auto om te zien.
2. Hij rijdt lekker soepel, soepeler dan ik had verwacht.
3. Hij is zeer compleet uitgerust. Alles zit er eigenlijk op, behalve cruise control en laat ik die nu zowat permanent aan hebben staan in m'n Astra...
4. Goed geluid van het audio systeem (het is een Upgrade, dus met Bose apparatuur).
5. Ik miste het koppel enorm... 100 op de snelweg in zijn 5, gas bijgeven... er gebeurt niks! Terugschakelen naar 4... nog steeds weinig actie vergeleken met mijn Astra!
6. De dealer geeft me veel te weinig voor de Astra. Hij wilde me 10.000 euro bij laten leggen...

Met andere woorden: Het gaat helaas niet door, maar ik blijf het een mooie auto vinden!
- Van Thierry (Deelnemer) [nl] op 21-06-2008 17:01
Jammer Melkie dat jullie het niet eens kunnen worden.
Je bent natuurlijk het koppel van een dikke diesel gewend dan is het rijden in een benzine toch wel even anders!
Trouwens van wat voor bouwjaar is je Astra dan?
Maar nogmaals jammer dat het niet doorgaat!!
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 22-06-2008 07:24
De Astra is van april 2005 en heeft nu een ton gelopen.
- Van Thierry (Deelnemer) [nl] op 22-06-2008 12:53
Dan is het bod inderdaad aan de lage kant.
Het geeft misschien ook wel weer aan dat de dealer niet in zijn maag zit met de RX-8(en) want het blijft natuurlijk
wel een auto voor de liefhebber en die markt is niet zo groot.
Maar het blijft jammer dat jullie er niet zijn uitgekomen.
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 22-06-2008 17:58
Het kan ook aan de dealer liggen (hoeft niet, maar....). Er staan genoeg Rexen te koop. Bel s rond en vraag wat je moet bijleggen. Ik woon in Sittard (3 min van Hensgens) en heb de mijne destijds in Tilburg gekocht. Het onderhoud (en de fabrieksgarantie tot 3 jaar) wordt perfect uitgevoerd door Radrema Maastricht.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-06-2008 18:23
Over dat koppel..... 't is inderdaad een auto die je een beetje op toeren moet houden om echt snel te gaan. Maar vergeet ook niet dat het vermogen veel geleidelijker gegeven wordt. Bij veel auto's heb je een flinke duw in de rug, maar die is dan ook weer snel voorbij. Bij de rex is die duw welliswaar minder, maar hij duurt veel langer, dat ding blijft maar gaan :P (Nouja, de HP dan...)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 23-06-2008 19:16
Yep, mijn 3 HP heeft de helft meer koppel dan mijn 8 HP. En toch rij ik liever in de 8 :D
Diesels met een rototiemotor vergelijken is zoiets als appels met worteltjes.

Maar goed. Jammer dat het niks geworden is tussen jullie Melkie.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 20-07-2008 09:22
Ik krijg de Rex maar niet uit mijn hoofd... Dus de Astra staat te koop!

Kijk hier voor meer info en geef het door aan je kennissen!
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 20-07-2008 12:09
verstandig ben jij, dat je er over heb bedacht want in een rex rijden is niet zomaar een auto.
moet je nagaan ik heb mijn mx3 moeten in ruilen voor die rex8 was toen ook niet blij maar achteraf is het toch super

als je besloten heb om een rex te kopen veel plezier er mee.
Groetjes Lings
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 20-07-2008 17:50
Ken het gevoel, had net 6 maanden een nieuwe saab 9-3 gekocht, maar achteraf geen spijt, alleen maar plezier! :)

Succes met verkoop!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 20-07-2008 21:27
Gefeliciteerd met dit voortschrijdend inzicht.
Wat GiLa-TeK zegt: Succes met de verkoop.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-07-2008 23:07
Het gaat toch kriebelen he :P
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 02-08-2008 10:40
En het is zover! De Astra heb ik ingeruild, is dus niet meer te koop!
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 03-08-2008 17:42
het is gelukt gefeliciteerd
Groetjes
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Proefrit in 16-PD-GB

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill