Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / 12 RPS RX8-Ruhrpottstammtisch 20-4-08
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 11-04-2008 17:42
http://rx8-ff.boards.sunhost.de/wbb2/thread.php?threadid=15069&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=1

Op 20-4-08 heeft Ute weer een RPS georganiseerd.
Ditmaal niet in Essen , maar in Issum.
Dat ligt vlak over grens bij Venlo.
Ik ga er heen.

Let op: even van te voren aanmelden (evt via mij) uiterlijk 12-4-08.

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-04-2008 01:17
RPS?

En als je amper Duits spreekt? (zeg maar gewoon 'niet' :P)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 12-04-2008 12:17
Als je amper Duits spreekt kunt je ook komen en als je helemaal geen Duits spreekt, dan kun je nog met ons Hollanders praten ;-)

RPS = Ruhrputtstammtisch
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 12-04-2008 22:11 Edited 12-04-2008 22:24
In het Duits is alles wat je niet weet hetzelfde als in het Nederlands. En er zijn der ook wel wat die Engels kunnen.

Duitsers vinden het altijd heel leuk als er Nederlanders komen. Wij gaan ook. Hebben welliswaar niet aangemeld maar plek voor een paar man extra is er altijd.
Als je geen zin hebt om zondagmorgen zo'n teringeind te rijden kun je zaterdagavond naar Weeze komen... Dan hoef je zondagmorgen nog maar 25 km.

Logeerbed is opgemaakt :-)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 12-04-2008 22:53
Toch maar aangemeld....

Zo dicht bij, kunnen we echt niet laten schieten.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 13-04-2008 09:27 Edited 13-04-2008 09:30
Leuk dat jullie komen.
En dat op zo'n korte termijn!
Er zullen zo'n 20 rexen zijn !
Ik heb Brakefire ook maar even aangemeld bij Ute

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 13-04-2008 12:07
Das heel lerg aardig Outjer, maar Brake-fire (= Rem-brandt) heeft nog geen eigen Rex. ;-)

Ja, verwarrend soms die nicknames.....
- Van silverspecial (SuperForumposter) [nl] op 13-04-2008 14:44
Hoi Allemaal,

Ik had dit topic aan me voorbij laten gaan...maar plannen wijzigen nog wel eens :)

Wat wordt er eigenlijk gedaan en is de bedoeling van deze meeting? Wat kost het? Tis me namelijk niet geheel duidelijk in de duitse topic...
Aangezien het voor mij ook erg dichtbij is lijkt het me wel interssant...

Ik hoor het wel van deen en geen...

Serge
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 14-04-2008 10:43
Caecil:

> Das heel lerg aardig Outjer, maar Brake-fire (=
> Rem-brandt) heeft nog geen eigen Rex. ;-)
>
> Ja, verwarrend soms die nicknames.....


Aha!
Mooie nickname!!

@ silver:  kost niets hoor, is gewoon gezellig kletsen en bak koffie plus evt een uitgebreide lunch die je ter plekke kunt bestellen.

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-04-2008 13:29
Hm ik weet niet of het me waard lijkt daar zo'n teringeind voor te rijden eigenlijk....

Kan iemand me overhalen? :P
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 14-04-2008 17:49
Met ons samen over de Duitse A57 de maximum snelheid van je Rex uitproberen?

Na de meeting een rondje karten op de baan bij ons in het dorp?
- Van silverspecial (SuperForumposter) [nl] op 14-04-2008 18:15
Ok I see...

Kunnen we wellicht ook gewoon een tourtje maken in de "regio"?? Is misschien wel leuk en het gaat goed weer worden...:)
Is een mooi gezicht zoveel Rexen bij elkaar!

Kan iemand Ute dit fragen? Ik ben niet aangemeld daar...

Gr,

Serge
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 14-04-2008 18:17
@ silver: Ik zal je aanmelden
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-04-2008 18:28
Caecil:

> Met ons samen over de Duitse A57 de maximum
> snelheid van je Rex uitproberen?
>
> Na de meeting een rondje karten op de baan bij ons
> in het dorp?


Klinkt leuk :P

Hoelang mag ik erover nadenken? :P Heb misschien andere dingen te doen, maar da's nog niet zeker.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 14-04-2008 18:51
Als je zaterdagmiddag of -avond al wilt komen, dan is het handig om dat uiterlijk zaterdag 23.00 uur te melden ;-)

En als je alleen zondags wilt komen en wel met ons wilt meerijden, dan is het wel zo handig om dat zaterdag even te laten weten, dan kunnen we wat afspreken.
En als je niks wilt afspreken maar wel wilt komen, dan kom je gewoon.

Eigenlijk zijn wij best makkelijke mensen..... :D
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 14-04-2008 18:54
silverspecial:

>
> Kunnen we wellicht ook gewoon een tourtje maken in
> de "regio"?? Is misschien wel leuk en het gaat goed
> weer worden...:)
> Is een mooi gezicht zoveel Rexen bij elkaar!
>


Er loopt hier vlak in de buurt zo'n ANWB route. Zal het grote boek meenemen zondag.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 15-04-2008 16:26
Update oftewel alternatief voor de zondagmiddag. Ik heb het grote boek al bekeken.

Men heeft om 11.15u in Issum afgesproken voor een brunch. Ik ga ervan uit dat dat om 13.00u wel achter de kiezen zit.

Issum ligt 36km bij onze woonplaats Weeze vandaan. Als er animo voor is, kunnen we rond 13.00 uur vanuit Issum een tochtje binnendoor maken (we kennen inmiddels een paar mooie RX-8 weggetjes hier), terug richting Nederland en daar de ANWB Peel en Maas-route oppikken. Dit kan op zeer touristische wijze via een veerbootje over de Maas (leuk gezicht een stel Rexen op een pont en als de boot zinkt geeft dat een heel nieuwe dimensie aan het begrip "mijn RX-8 is verzopen"), maar we kunnen ook de iets snellere route over de brug bij Well nemen en vandaar de route in zuidelijke-westelijke richting volgen. De route gaat boven de A67 langs richting Helmond. Aldaar kunnen we nog op een terrasje wat drinken en de Rexen laten uitrusten voor ieder huiswaarts keert.

Of we rijden vanuit Issum de motor warm in oostelijke richting en blazen met z'n allen op maximum snelheid (van de auto) over de A57 terug richting Nederland.
We kunnen die ANWB route dan al veel noorderlijker oppikken bij Stevensbeek, ten zuiden van Boxmeer.

Of toch karten in Weeze. Roep maar.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-04-2008 16:43
Hm 2 uur rijden....

Nouja het klinkt wel leuk in ieder geval, alleen het kan zijn dat ik de 230 niet haal. Tijd geleden had ik een motormanagement lampje, en die ging over misfires bij 216 km/u. Het zou nu goed moeten zijn, maar ik heb sindsdien niet getest....
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 15-04-2008 16:52
Faxie:

> Hm 2 uur rijden....
>
>  Het zou nu goed moeten zijn,
> maar ik heb sindsdien niet getest....


Dit is je kans. ;-)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 16-04-2008 19:36
Nog even het adres in Issum;

47661 Issum Brauerei Diebelsstr. 1

PS. Ik moet na afloop van het treffen in Issum (helaas) direct naar huis.

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-04-2008 03:11
Ik denk dat ik deze keer maar oversla....
- Van silverspecial (SuperForumposter) [nl] op 17-04-2008 20:40
Hoi Caecil,

Mij maakt het niks uit...ik vindt alles prima. We zullen wel zien hoe het gaat...
Peel en maas route is mooi en goed te doen. Zouden de duitsers dan ook mee gaan denk je (jullie uiteraard wel)?

Ik ben er rond 11:30!
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-04-2008 21:44
Kan ik er een last minute van maken eventueel? Of moet ik me echt opgeven? ...
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 18-04-2008 18:42
Welnee... als je zondagochtend zin hebt dan kom je gewoon. En als je liever in je bed blijft liggen, omdat je zaterdagavond teveel gedronken hebt, dan kan dat ook.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 19-04-2008 09:00
Faxie:

> Kan ik er een last minute van maken eventueel? Of
> moet ik me echt opgeven? ...


ja, dat mag. Ik heb je een berichtje gestuurd met telefoonnummers, voor het geval je toch komt maar ons niet kan vinden.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 20-04-2008 21:39
Iedereen een leuke dag gehad?
Ik wel.
Weer genoeg ideën opgedaan??

Hier foto's

http://www.r-x-8.de/wbb2/thread.php?threadid=15069&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=6
http://fotoalbum.web.de/gast/dannad80/RPS_Diebels_Live

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-04-2008 23:05 Edited 20-04-2008 23:08
Die blauwe....die kleur zie je hier niet of wel? ... welke kleur is dat?

En die zwarte, die heeft ook licht interieur zie ik.  Is dat een Kuro? Die zijn toch alleen rechtsgestuurd? ...
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 21-04-2008 03:13 Edited 21-04-2008 03:22
Die donkerblauwe is een Strato blue.

En die zwarte heb ik niet van dichtbij bekeken, is me niet opgevallen ...... ik was te druk met kennismaken met nieuwe mensen met hun Hollandse "gepimpte" Titanium Rex ;-)

Ik vond het erg gezellig.
Voor degenen die er niet bij waren:
Na het treffen in Issum zijn we met een klein clubje via een leuk weggetje naar de dealer in Kevelaer gereden, de dealer waar zowel Silverspecial vanwege de aanschaf van onderdelen, als Brakefire en ik vanwege de aanschaf van de 3, bekend zijn. Zij hadden een open dag vanwege de presentatie van de 6 Sportbreak. Verkoper Thomas keek zijn ogen uit bij het zien van 1 Belgische, 2 Hollandse, 1 in Duitsland wonende Hollandse en 1 echt Duitse RX-8 (Teufel). Jammer dat je er niet bij was Outjer!
Aansluitend hebben we nog een stukje getourd en zijn uiteindelijk op een zonnig terras in Venray beland. Auto's gewoon tegenover het terras in de winkelstraat neergezet. En dan zie je weer hoeveel bekijks een RX-8 trekt, zeker als er 5 achter elkaar geparkeerd staan.

Graag tot een volgende keer allemaal!!!!
- Van michiel (Beginner) [nl] op 21-04-2008 13:44
Wij vonden het ook super gezellig! Groetjes Debbie en Michiel
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-04-2008 18:51 Edited 21-04-2008 18:54
Hoi Debbie/Michiel,

Leuk kennis te maken met jullie.
Enne, wel svp. meer berichtjes over jullie ombouwwerkzaamheden.
Mooi gemaakte uitlaat ,etc, etc.
Daar heb je namelijk vooral een forum voor.

Ik kreeg van enkele duitsers de vraag wanneer we weer eens naar Pim in veldhoven gaan.
Misschien iets voor 08-08-08 ??

Hier de foto's van teufel:

http://picasaweb.google.de/teufelundhexe/RPS0408/photo#s5191693323642370002

Jammer dat ik niet verder mee kon, maar dat had te maken met het feit dat ik eigenlijk ook pas erg laat besloten had naar het treffen te gaan.

Outjer
- Van silverspecial (SuperForumposter) [nl] op 21-04-2008 19:47
Het was inderdaad erg leuk en gezellig...alleen jammer dat bijna alle duitsers na het eten en bier drinken allemaal naar huis gingen (behalve de echte teufel!)...zou mooi zijn als alle rexen samen door de mooie route die we gereden hadden waren heen gekomen! Het rijden is toch waar een RX-8 voor gemaakt is!!!

Leuk ook om weer nieuwe gezichten te zien en leuke ideen op te doen. Ik heb in ieder geval weer een paar ideen die ik leuk vindt om te maken...let's see for next time :)!

Tot de volgende keer.

Gr,

Serge
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 22-04-2008 18:54
Ik kreeg onderstaand berichtje (voor Serge) van Teufel:

AV Switch

Hallo Outjer !
Am Sonntag war auÃYer meinem noch ein silberner Rex ( NL ) dabei . Der hat wohl interesse an dem AV Switch .
Bei uns im Forum verkauft einer das Teil . Gibst du den Link bitte weiter :
http://rx8-fan.de/wbb2/thread.php?threadid=15548

Danke dir !
GruÃY
Ralf

Outjer
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / 12 RPS RX8-Ruhrpottstammtisch 20-4-08

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill