Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / mazda rx 8 kopen
- Van bj (Beginner) [nl] op 13-03-2008 21:01
heet iemand ervaring met een rx 8 kopen in duitsland?
Krijg je hier dan de fabrieks garantie
- Van schouwenaars (Beginner) [nl] op 15-03-2008 21:47
Ik heb bij een Duitse dealer een bijna nieuwe RX8 gekocht. Hierop zit volledige garantie. Vorige maand heb ik zelfs een uitnodiging ontvangen voor modificatie aan de slangen van de oliekoeler.
Zie mijn bericht van 27-02-2008
- Van Matthijs (Beginner) [nl] op 17-05-2008 14:44
Heeft iemand ervaring met een RX8 kopen in de US? Ik vermoed dat verlichting een probleem gaat worden, maar levert het invoeren van een RX8 andere problemen op?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-05-2008 15:19 Edited 17-05-2008 15:24
Verlichting is geen probleem als je het hebt over de xenonsproeiers (het gebrek daaraan eigenlijk), ik heb hiervoor contact gehad met de RDW:

Geachte heer Jaspers,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

De controle van de verlichting bij de APK keuring zal, door de aamwezigheid van xenon verlichting zonder sproeiers geen problemen opleveren. Xenon verlichting wordt niet anders beoordeeld dan normale verlichting.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW



Er zal wel een mistachterlicht ingebouwd moeten worden.

Verder is de garantie niet van toepassing in Europa, dus die ben je kwijt. 
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-05-2008 16:06
Voor de apk zal er een mistachterlicht op moeten zitten!
En ik weet even niet vanaf welke bouwjaar, maar ik meen 2002 is bij xenon de koplampsproeier voor apk verplicht,
maar ik ga straks op vakantie:):), maar daarna zal ik het eens opzoeken..

Groetjes M&M
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-05-2008 17:20
Zoals ik al zei, ik heb het aan de RDW gevraagd, en zij zeiden dat het voor de APK niets uitmaakt dat er op een import geen koplampsproeiers opzitten.

Ik heb alle gegevens van de auto gegeven aan de RDW. Bouwjaar, tenaamstelling, import datum etc. En ik heb gezegd dat er af fabriek xenon opzit zonder koplampsproeiers.

De RDW zal het toch wel weten zeker?

Ik heb het overigens nergens op internet duidelijk kunnen vinden in een document oid. Alles wat ik kon vinden ging voornamelijk over de situatie waar er achteraf xenon is ingebouwd bij een auto. Ik kon echt niets vinden over de APK beoordeling bij geimporteerde auto's.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-05-2008 17:24
Dit was trouwens de vraag die ik stelde:

Ik had even een vraag over de APK en Xenon verlichting.

Ik heb een auto die is ingevoerd vanuit Amerika, datum van invoer is 25-04-2006. Datum eerste toelating is 28-02-2005.

Deze auto heeft standaard Xenon verlichting, en automatische hoogte afstelling, maar geen sproeiers.

Gaat dit problemen opleveren voor de APK?
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 20-05-2008 20:27
Zeg Faxie, mocht jij niet met amerikaans formaat kentekenplaten blijven rondrijden hier? Of doen ze dat alleen als er voor de Europese platen ècht geen plaats is?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-05-2008 23:29
Ow dat weet ik niet hoor. Ik heb 'm zelf niet ingevoerd.

Zou het mogelijk zijn om achteraf de kentekenplaten te wijzigen? .... zou wel leuk zijn :P
- Van Matthijs (Beginner) [us] op 21-05-2008 14:13
Thanks voor de reacties!
Ben nu in Seattle op house-hunt en ik heb de eerste al weer zien rijden!!! Wat een geluid! Kan niet wachten om zelf achter t stuur te zitten.
Ik was even bang dat er voor Nederland een aangepaste versie zou zijn en ik de grens niet over zou komen. Heb je in Nederland niet de keuze om Amerikaans formaat nummerplaat te gebruiken?
De prijzen voor nieuwe en 2e hands rx8 zijn ronduit belachelijk :-) Dus dat maakt het wel buitengewoon aantrekkelijk.

Groet
- Van MathieuS (Beginner) [be] op 28-05-2008 11:44
Ik heb nog nie zo lang men rijbewijs(bijna een jaar) mer ik ben nu aant twijfelen om een RX8 te kopen, weliswaar 2dehands. Is da te doen 2dehands en wrm is het in belgië 14fpk terwijl er maar een 1300cc in zit? Zijn er verder nog dingen waar ik op moe letten?

Merci al
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-05-2008 18:48
We hebben het APK boek er even opnageslagen en er staat niets duidelijks over in, dus tja dan zal er idd geen probleem zijn...

Groetjes M&M
- Van Hakke (SuperForumposter) op 29-05-2008 09:36
Hela,

Klopt idd, voor de Belgische staat telt de RX-8 14fiscale-pk. Dit komt omdat voor een wankelmotor de cilinderinhoud verdubbeld wordt voor het berekenen van de inverkeersstelling en de wegenbelasting...
Zoek naar een 8 met volledige service-records en garantie van een dealer, zo ben je altijd ingedekt voor het eerste jaar.

succes ermee
- Van Matex (ForumPro) op 13-06-2008 17:54
Eens gezocht bij Autoweek in de rubriek occaisons

naar een gebruikte RX-8 in de prijsklasse tussen 15000 en 50000
en wat denk je!

ruim 50 RXen in de aanbieding.
dat is bijna 20% van alle in Nederland op kenteken gezette RXen.

leuk was wel weer dat er ook een stond met 212000 Km op de teller.
dat schept vertrouwen.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-06-2008 00:11
Zo slecht zijn die motoren niet hoor. De meeste motoren die er de brui aan geven komen uit 2004, en als je gewoon verstandig rijdt, dus niet in de eerste 10 minuten naar de 9500 toeren, en netjes het onderhoud uit laat voeren, dan gaan ze best wel lang mee hoor :P
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 14-06-2008 11:38
Matex:

>
> leuk was wel weer dat er ook een stond met 212000
> Km op de teller.
> dat schept vertrouwen.


Je weet niet waarom ie te koop is ;-)
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 16-06-2008 19:09
Faxie:

> Zo slecht zijn die motoren niet hoor. De meeste
> motoren die er de brui aan geven komen uit 2004, en
> als je gewoon verstandig rijdt, dus niet in de
> eerste 10 minuten naar de 9500 toeren, en netjes
> het onderhoud uit laat voeren, dan gaan ze best wel
> lang mee hoor :P


Dat ene jaartje met je Shink maakt zo veel uit? ;-)

En inderdaad, netjes onderhouden, goed warm laten worden voor je 'gekke toeren' uit haalt en dan zal 't hopelijk mee vallen met de levensduur. Ik zit nu op 2500 km sinds ik hem heb (eind februari), totaalstand 63.000km en heb nog geen probelemen gehad.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / mazda rx 8 kopen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill