Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Deuk :(
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-02-2008 12:25
Kom ik bij m'n auto aan, stond gewoon geparkeerd zoals altijd, zit er verdomme een deuk in het linker spatbord :( Geen idee hoe die d'r komt... lijkt me geen auto, maar of geschopt of met iets uitladen oid.... ik weet het niet...

Aangifte gedaan bij de politie, verzekering gebeld (all risk gelukkig, en eenmalig kortingsgarantie) , en afspraak gemaakt met schadeherstelbedrijf.

Kosten 620,- Ze konden me gelukkig garanderen dat er geen kleurverschil zal zijn.

Voor degene die het gedaan heeft: Dank je wel he teringlijer, hoop maar dat ik er niet achter kom wie het was grr.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-02-2008 16:24 Edited 06-02-2008 16:26
Faxie:

> Kom ik bij m'n auto aan, stond gewoon geparkeerd
> zoals altijd, zit er verdomme een deuk in het
> linker spatbord :( Geen idee hoe die d'r komt...
> lijkt me geen auto, maar of geschopt of met iets
> uitladen oid.... ik weet het niet...


De schoften!

> Aangifte gedaan bij de politie, verzekering gebeld
> (all risk gelukkig, en eenmalig kortingsgarantie) ,
> en afspraak gemaakt met schadeherstelbedrijf.
>
> Kosten 620,- Ze konden me gelukkig garanderen dat
> er geen kleurverschil zal zijn.


Het is gelukkig geen rode, en niet op een kunststof deel, daar kan dat wat lastiger zijn.

> Voor degene die het gedaan heeft: Dank je wel he
> teringlijer, hoop maar dat ik er niet achter kom
> wie het was grr.


Zo'n Amerikaans alarm dat al afgaat als je de auto aanraakt zou bij veel RX-8 rijders best wel aftrek hebben denk ik. De meesten zijn erg gehecht aan hun liefje, en vatten dit soort gedrag heel persoonlijk op! :-)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 06-02-2008 19:11
Lullig Faxie. Ik ken het gevoel.
Al is de deuk in mijn deur duidelijk een gevalletje inparkeerklungeligheid van iemand die niet uit z'n doppen keek.

Een collega van mij had een alarm op zijn CRX Del Sol, dat al afging als er mensen naar binnen stonden te kijken of strak langs de auto liepen. Niet meteen een vol alarm, maar zo'n waarschuwingpiep: "Rot op, je bent te dichtbij". Auto stond meestal onder ons raam geparkeerd en je kon dan meteen kijken of er echt onraad was.
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 06-02-2008 23:00
We pakken hem Faxie! Grrr !
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-02-2008 23:23
Mijn alarm is een standaard klasse 3 alarm... gaat niet af op mensen die te dichtbij komen helaas :(
- Van silverspecial (SuperForumposter) [nl] op 07-02-2008 18:43
Faxie, ik zou er ook heeeeel ziek van zijn!
Ze moeten gewoon van andermans bezit afblijven en zo'n mooie auto bewonderen...vaak is het puur uit afgunst! :(
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-02-2008 22:21
Nou ik denk dat het een ongelukje is geweest... vanwege de krasjes... schoppen oid zou geen krassen moeten achterlaten volgens mij.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-02-2008 21:21
Maar het blijft enorm triest dat mensen niet even een briefje achterlaten...

Groetjes M&M
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-02-2008 01:24
Ja inderdaad, daar baal ik ook wel van ja. 't Is toch verzekeringswerk dus ze hoeven nergens bang voor te zijn...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-03-2008 11:48
Pff de deuk is er eindelijk uit, en niets van te zien gelukkig :)

Alleen kan ik m'n auto niet in de was zetten nu .... even mee wachten....
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 08-03-2008 12:27
pak van je hart he faxie? :) blij dat je deuk weg is :D
- Van GUY (Powerposter) [be] op 12-03-2008 19:45
Ons Greet heeft gisteren met haar rx8 een meningsverschil gehad met een lijnbus te Mechelen.
In snelheid kan je daar wel tegen winnen maar niet in kracht.
Als je dan voorrang dient te verlenen maar dat niet doet is dat niet goed voor het koetswerk
Buiten wat minuscule snijwondjes van het glas gelukkig alleen maar blikschade.
Tot nader order hebben wij nu een 3 deurs RX8.
Vermits ze een zeer goede verzekeringsmakelaar heeft, (ikzelf) komt alles wel spoedig in orde.

Guy
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-05-2009 15:19
Vandaag maar weer langsgeweest voor een afspraak.... m'n auto is net een golfbal :(

Ik woon in de gemeente Woensdrecht (Hoogerheide/Ossendrecht) en rara welk gebied is het zwaarst getroffen met die rothagel afgelopen nacht? Juist ja...

Is het nou niet gewoon mogelijk om m'n auto deuk en krasvrij te houden?!?!?

Nouja even afwachten maar weer.....
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-05-2009 16:08 Edited 26-05-2009 16:11
Faxie:

> Vandaag maar weer langsgeweest voor een
> afspraak.... m'n auto is net een golfbal :(
>
> Ik woon in de gemeente Woensdrecht
> (Hoogerheide/Ossendrecht) en rara welk gebied is
> het zwaarst getroffen met die rothagel afgelopen
> nacht? Juist ja...
>
> Is het nou niet gewoon mogelijk om m'n auto deuk en
> krasvrij te houden?!?!?
>
> Nouja even afwachten maar weer.....


Hoi Faxie,

Wat vreselijk voor je dat dit jou is overkomen..........
Ik kan mij voorstellen dat er tientallen deuken zijn........vraag is hoe men dat in godsnaam allemaal kan repareren; lijkt bijna onmogelijk; je kan toch moeilijk de auto op al die plekken zo veel mogelijk uitdeuken en weer plamuren en (geheel) spuiten.................zal erg veel geld kosten; auto is wellicht nagenoeg "total loss".......
Tjonge, jonge wat erg............

{PS: ik was er ook zo bang voor vannacht en had via de weerradar uitgerekend dat de hagelbuien om 4.00 uur vannacht langs zouden komen; heb de wekker maar opgezet en had mij voorbereid (voor zover mogelijk en e.e.a. nog te redden is) door eventueel lage dozen, waarop kartonnen platen en een groot dekzeil over de auto te trekken, om zodoende hele grote hagelstenen af te stoppen (alles theorie hoor, ik weet niet of ik dit nog zo snel voor elkaar had gekregen; ik had in elk geval wel stap voor stap overdacht t.a.v. wat ik zou doen en e.e.a. klaargezet).
Is de vraag echter of je nog wel iets kan doen; e.e.a. gaat soms zo razendsnel dat het in een halve minuut is gebeurd...........
Gelukkig waren de hagelstenen fors maar niet zo zwaar dat schade kon ontstaan; ik heb wel peentjes gezweet.}
Volgens het KNMI komt de uitzonderlijke situatie van de afgelopen nacht maar eens in de 5-10 jaar voor.

Beste Faxie, heel veel sterkte toegewenst...........laat nog eens weten hoe e.e.a. opgelost gaat worden en of het voor jou uiteindelijk nog zo goed mogelijk in orde is gekomen; hetgeen ik je zeer toewens!!!

Het allerbeste, Ruud
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-05-2009 16:33
Nou, als het goed is kunnen ze alle deuken er gewoon uittrekken, en zonder overspuiten. Ze kunnen het niet 100% garanderen, omdat er altijd een moeilijk deukje tussen kan zitten. Maar de schadeexpert had er goede vertrouwen in in ieder geval.

Zijn er nog meer mensen met hageldeuken?
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 26-05-2009 18:29
Hier in het zuiden hebben we niks van deze ellende meegekregen. Succes met het herstel, Faxie.

Groet,
Pascal
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-05-2009 19:10
Dat is heel zonde Faxie :( :(, 1 klein gelukje, alle deukjes kunnen er wel uit, je zal versteld staan wat die uitdeuk jongens kunnen !!
Veel succes!!

Groetjs M&M
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 26-05-2009 19:11
Bij ons heeft het wel gehageld, maar gelukkig niet zo hard, geen schade aan de auto's.
Ik zat er nog over te denken om oude wollen dekens over de auto te spannen. Zou zoiets helpen?

Hopelijk kan alles weer onzichtbaar gemaakt worden Faxie. Succes ermee.
- Van Renesis (ForumPro) op 26-05-2009 20:20
Shit man. Dat is echt zwaar pech hebben.
Dan valt mijn deukje spontaan in het niet.

Ik heb zelf gelukkig niets gevonden. Ook de bomen hebben ons gespaard. Het was hier een ravage.
Eenmaal bij werk aangekomen kon ik om 2 flinke bomen heen slalommen. Wat een kutweer was het vannacht. :(

Succes Faxie. Dit is echt een moeilijke schade.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 27-05-2009 18:09
Jammer voor jou en je auto faxie, maar heb vertrouwens in de deukendokter en alles komt weer goed.

Sterkte en groetjes Tjeu
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-06-2009 16:41
Nou hij staat bij de schadeherstel. Ik kreeg vandaag een belletje dat het iets langer ging duren omdat er overgespoten moet worden. De lak liet lot bij het uitdeuken. Niet geheel ontoevallig bij het linker voorscherm, waar de eerste deuk toen dus zat. Hopelijk is dat het enige. 

Ik heb zo'n hekel aan overspuiten pffff......
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-06-2009 15:03
Ben gebeld dat ie gemaakt is, alleen ze kregen 'm niet gestart .....

Zucht....

Ik heb ze gewaarschuwd, en die vent was op de hoogte van de wankelmotor, dus misschien is de accu gewoon leeg ofzo...
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-06-2009 17:15
Ik vrees dat ze niet naar je geluisterd hebben......:(:(:(
Maargoed misschien is er een beetje geluk bij je rex :)

Groetjes M&M
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-06-2009 17:15
Nou, blijkbaar was ie weeeeer verzopen...

Weer aan de sleepkabel en nu doet ie het weer gelukkig.

De deuken zijn er in ieder geval allemaal uit pfff :) Ziet er weer netjes uit zo.

Vraag me alleen af of de motor al dat aangesleep wel zo fijn vind.....
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-07-2009 16:26
Vandaag viel me in de zon op dat er een paar hologrammen in m'n lak zitten....  slecht gepolijst dus.

Is polijsten na uitdeuken standaard?

Nouja ik ga d'r niet mee terug, want polijsten kunnen ze daar blijkbaar niet. Ik bel binnenkort maar eens iemand op die dat wel vaker doet :)

Toch wel jammer weer, ik had m'n auto al eens grondig laten polijsten, en dan mag het nu alweer pfff....
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Deuk :(

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill