Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / piepende remmen
- Van denBird (Deelnemer) [eu] op 24-01-2008 13:53
ongeveer een maand geleden werden voor de eerste keer mijn remblokken vervangen. een paar dagen na de wissel begonnen mijn remmen echter ontzettend te piepen telkens ik aan een bepaalde snelheid aan mijn rempedaal durfde komen. uiteindelijk (na lang wachten tot mijn afspraak bij de dealer daar was) bleek dat de steunen waar de remblokken in passen verbogen waren, wat blijkbaar een gekend probleem is bij mazda. probleem is echter dat dit enkel gratis vervangen wordt bij autos onder garantie, wat de mijne dus niet meer is... resultaat: ik ben 600 euro lichter (onderdelen weliswaar aan inkoopprijs omdat mijn remblokken pas nieuw waren) en ben nu in het bezit van 2 verbogen remsteunen en 4 nieuwe remblokken - 5000km die ik hoogstwaarschijnlijk aan de stenen niet kwijt kan.

zijn er nog mensen met gelijkaardige verhalen?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 24-01-2008 14:09
Nee. Gelukkig nog niet meegemaakt. Remmen voor zijn rond de 80.000 km vervangen, achter moet nog.
- Van denBird (Deelnemer) [eu] op 25-01-2008 13:13
dan hebben ze me mogelijk toch goed beet. ik had nog geen 55000km met die remmen gedaan.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 25-01-2008 20:23
Bij mij zijn ze pas zo laat vervangen omdat ik ontzettend veel snelwegkilometers reed. Er is ook iemand hier die nog geen 20.000 met een setje doet. ;-)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / piepende remmen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill