Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Povere Navigatie
- Van antoon (Powerposter) [be] op 18-09-2004 06:06
Gisteren was ik in de binnestad van Gent aan het rond rijden in een kluwen van straten en éénrichtingsverkeer. Bij benadering wist ik waar mijn bestemming was, maar éénmaal vlakbij besloot ik mijn GPS te raadplegen om nodeloos rondrijden te vermiijden. Dankzij de gebruiksvriendelijke ( :-(  ) bedieningsknoppen kreeg ik met de snelheid van een voortgespoelde videocassette de verhelderende mededeling op het scherm " You are too close to the destination, please choose an other destination".
Dank ooh grote NaviTech voor het bevorderen van het intermenselijke contact bij het bevragen van de weg aan een toevallig voorbijganger!!
- Van Eric (ForumPro) op 20-09-2004 10:40
Het is mij in Frankrijk een paar keer overkomen dat de navigator niet snel genoeg was. Daardoor reden we een paar keer verkeerd, terwijl mijn snelheid niet hoog lag. Een tweetal keren werd het scherm volledig blank en had ik het idee dat de sateliet niet gevonden kon worden.
Maar zo'n opmerking als jij hebt gehad kende ik nog niet.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-09-2004 11:25
Toevallig heb ik afgelopen vrijdag ook een poosje met een blanco scherm rondgereden. Was me nog niet eerder opgevallen. Hele systeem werkte ook een poosje niet (paar minuten), zelfs geen piepje toen ik op enter of menu drukte.
Daarna alles weer als normaal (traag maar werkend).
Nou was ik bijna thuis en had de navigatie niet nodig, maar vreemd vond ik het wel.
- Van Eric (ForumPro) op 20-09-2004 14:39
Ik denk dat het met je snelheid te maken heeft Caecil.
Ze kon je vast niet meer bijhouden ...........
- Van antoon (Powerposter) [be] op 20-09-2004 14:50
Eric wrote:

> Ik denk dat het met je snelheid te maken heeft Caecil.
> Ze kon je vast niet meer bijhouden ...........


Gejaagd door de wind(molen)
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-09-2004 16:57 Edited 20-09-2004 17:07
Software bevat bij de eerste release bijna altijd nog flink wat fouten. In de volgende releases worden die er dan meestal wel voor een deel uitgehaald. Ook de firmware van de Panasonic uit de RX-8 kent al wat nieuwere versies dan de onze (ik heb de versie van de onze vergeleken met de versienummers die ik op het amerikaanse forum tegenkwam).
Echter, Mazda noch Panasonic stelt firmwareupdates ter beschikking *). Voor een versie die het iets beter doet dan de huidige moet je gewoon een nieuwe RX-8 kopen. Hij moet natuurlijk wel vers uit Hiroshima komen, en niet uit de opslag.
Dus als je update voor je navigator zoekt, koop een Strato Blue. ;-)

*) je kunt je firmware wel wissen vanuit het geheime menu. Sommige mensen hebben dat gedaan in de VS, om zo de nieuwe versie te kunnen krijgen. Dealers moesten echter de complete drive opsturen naar een technische dienst (de dealers kregen de firmware dus ook niet). De meesten kregen gewoon een "gerepareerde" terug met oude firmware versie. Mensen met een concrete klacht kregen soms wel een navigator met nieuwe firmware.
- Van Eric (ForumPro) op 20-09-2004 19:22
Goed idee Leo. We hebben al naar een Strato Blue gezocht, maar hij staat nog niet op de 'te verwachten' lijst van Mazda.
Nemen we er meteen een actieschuifdakje voor 1500 euro bij. Wel weer een Upgrade, die bevalt goed. Snel even de accessoires van de Tit afhalen .............
- Van Dirk (SuperForumposter) [nl] op 20-09-2004 20:37
Als ik nu morgen een wagen bestel (wat ik van plan ben), wat voor kans maak ik dan als ik eis dat ik de laatste firmware versie en CD krijg ? Welke versie is de laatste CD eigenlijk ?
P.S. Het gaat om een wagen die op voorraad is in NL. Hoe zit het dan met die firmware, en wat betreft dat schuifdak, is dat een nieuwe actie ?
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-09-2004 21:54 Edited 20-09-2004 21:56
Die kans heb je zelf in de hand. Je zit in de fortuinlijke positie dat je de koop nog moet sluiten. Een dealer die de verkoop van een RX-8 laat schieten om een navteq dvd'tje is denk ik niet goed bezig. Dat moet gewoon lukken.
De firmware wordt moeilijker, omdat daar meer werk voor gedaan moet worden. Voor de versienummers zou ik weer moeten zoeken op rx8club.com, daar zijn wat threads over de versies.
Als het een huidige voorraadwagen betreft zit er vrijwel zeker oudere firmware en de vorige navteq dvd bij. De dealers verkopen de auto's zolang daar geen afspraak met de klant over gemaakt is volledig "as is".
Schuifdaken zijn een recente toevoeging aan het asssortiment in Nederland. Een voorraadwagen zal vrijwel zeker geen schuifdak hebben.

Weet iemand trouwens of er al schuifdakwagens onderweg zijn, of al in Nederland?
- Van Dirk (SuperForumposter) [nl] op 21-09-2004 15:33
Bedankt Leo,
De dealer heeft me de laatste DVD toegezegd, hij zou achter de firmware aangaan, en zei iets over interne berichten die ze van mazda hebben hierover. Kun je aangeven waar die versieno's te vinden zijn.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-09-2004 21:24
Volg mijn instructies uit deze http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=60 thread tot het vierde plaatje.
- Van Dirk (SuperForumposter) [nl] op 21-09-2004 21:35
Leo,
bedankt. Is dit nu de nieuwste firmware versie, of is er een nieuwere (uit Japn of USA) die evt. geinstalleerd kan worden.
Uit de plaatjes lijkt het dat dit uit jouw auto en firmware versie is, en is dit de meest recente ?
- Van EJ Uitterlinden (SuperForumposter) op 23-09-2004 06:00
Even terugkomen op het schuifdak. Hou wel rekening met een reducering vd hoofdruimte. Ondanks het feit dat het glazen dak over het normale dak heenschuift wordt de hoofdruimte voorin met 38 mm en achterin met 8 mm gereduceerd. Op de autotenstoonstelling in Geneve stond een versie met glazen schuifdak, zag er erg goed uit (mooi geintegreerd). De prijs in Duitsland bedraagt slechts EURO 820, een aanzienlijk verschil met Nederland. Maar helaas kwam ik met mijn lengte (1.93 m) met gesloten dak ruimte tekort.

groeten, Eric
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Povere Navigatie

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill