Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Ipod interface
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 22-10-2006 09:06
Nu bij Mazda verkrijgbaar een ipod interface met bestelnummer  IL20-MA-16CR en de prijs is 159,00 euro incl inbouw. Bediening van de Ipod kan dan via de originele knoppen op het stuur!!!! De ipod wordt dan opgeladen via de accu van de auto en opgeborgen in het dashboard kastje.
Is voor zowel de RX8 als de MPS.
- Van bartfrinking (Powerposter) [nl] op 22-10-2006 16:38
is dat alleen voor de ipod of ook voor andere mp3 spelers?
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 23-10-2006 14:56
Volgens mij alleen voor de ipod.
- Van Matex (ForumPro) op 15-11-2006 18:54
Bij navraag bij mijn dealer kreeg ik o.a dit antwoord,op mijn vraag naar een ipod interface.

DE SET DIE U OPGEEFT ( IL20-MA-16CR ) PAST WEL MAAR WERKT VOLGENS DE IMPORTEUR NIET.

MISSCHIEN KOMT ER OOIT WEL EEN SET BESCHIKBAAR VOOR DIVERSE MAZDA MODELLEN.

Ik dus een ipod gekregen voor mijn verjaardag,speelt hij niet over mijn Bose instalatie.
nu ziet het er naar uit dat ik hem dan moet verslijten tijdens het trainen op m'n race fiets !!
muziek = muziek.

Matex
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 16-11-2006 04:57 Edited 16-11-2006 15:34
Klopt het bestelnummer is C236-79-cfz eea nu bij mij ingebouwd en werkt perfect. Mazda had een fout gemaakt en mij het verkeerde bestelnummer doorgegeven.Ook op de accessoireslijst van mazda het verkeerde nummer geplaatst. Wel opletten welke ipod je aan moet sluiten, daar de shuffle er niet op werkt. Tevens werkt het zoals de cd-wisselaar, alleen geeft ie maximaal 6 cd aan.
Zie foto.
ps zie boordcomputer mbt gebruik van de laatste 450 km!!!! Toen ik de RX8 hp nog had kon ik hier alleen maar van dromen.
- Van Hakke (SuperForumposter) op 16-11-2006 08:59
Idd, C236/79/CFZ is het correcte bestelnr voor de ipod interface. Heb deze vorige week laten installeren en het werkt prima.
Selecteren van de ipod gebeurt met de 'mode' knop op het stuur, zo kom je na CD bij EX terecht, zijnde de ipod dus. Next en previous song werkt ook gewoon met de toetsen op het stuur en de knoppen op de radio zelf.
Er is GEEN weergave van uitvoerder of titel, en voor zover ik weet kun je geen afspeellijsten selecteren (hij speelt dus alles wat op de ipod staat door mekaar)...
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 16-11-2006 15:48
Als je via itunes muziek laad, moet je de hele muziekmap laden. Dan ziet de ipod dit als 1 cd. Maximaal 6 cd zichtbaar, maar ik heb er 15 opstaan en kan het gewoon via de knoppen van de cdwisselaar bedienen.
- Van bartfrinking (Powerposter) [nl] op 16-11-2006 19:31
voor de duidelijkheid....de aansluiting werkt dus alleen op de ipod begrijp ik? Lullig want ik heb een prachtige 20gb mp3 speler :-)
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 17-11-2006 08:05
Zie duits forum: http://rx8-ff.boards.sunhost.de/wbb2/thread.php?threadid=8912&sid=
Betreft inbouw mp3 in rx8.
Wat voor jou het makkelijkst en het goedkoopst zou zijn is inbouw van een fm-modulator.
Links voor bij het koppelingspedaal het afdekplaatje eraf halen. Hierachter zit de verlengkabel van de antenne.
Loshalen en een fm modulator er tussen plaatsen en je hebt een aansluiting voor je mp3 speler.
- Van Matex (ForumPro) op 22-11-2006 18:59
WERKT NIET MET STANDAARD NAVIGATIE

Dit bericht spreekt voor zich zelf !!

NAVRAAG BIJ DE IMPORTEUR OVER HET DOOR U OPGEGEVEN ONDERDEEL NUMMER LEVERDE
INDERDAAD EEN POSITIEF ANTWOORD OP. HET NUMMER VERWIJST NAAR EEN KABEL DIE AANGESLOTEN
KAN WORDEN OP U RADIO. ZE MELDEN HIERBIJ DAT HET NIET PAST / WERKT OP EEN AUTO MET FABRIEKSNAVIGATIE !!!

DEZE KABEL KOST INCLUSIEF BTW 185,00 EURO.

Dus als nog geen ipod aansluiting.
- Van Hakke (SuperForumposter) op 26-11-2006 13:15
@ Matex:

WERKT WEL MET STANDAARD NAVIGATIE

Ik vrees dat uw dealer slecht ingelicht is... Heb de ipod-kabel zelf nu zo'n 3 weken en het werkt fantastisch!
(RX8 LP Revolution, dus met navi en 6cd wisselaar)
Kabel komt bij mij in het handschoenvak, ipod wordt automatisch opgeladen en schakelt automatisch aan/uit.
- Van Matex (ForumPro) op 26-11-2006 22:15
Hallo Hakke,

Ziet er inderdaad goed uit.
Ik ga dit weer overleggen met mijn dealer.

wat zijn de kosten voor deze operatie ??

Bij mijn dealer kost deze kabel inclusief inbouwen EUR 185.00

Zo te zien is het geen USB aansluiting.
mijn mini ipod ( 1 GB) heeft uitsluitend een USB connector.
- Van bartfrinking (Powerposter) [nl] op 27-11-2006 10:27
als deze optie ook met usb beschikbaar zou zijn dan zou mij dat ook helpen maar ik vrees........
- Van Hakke (SuperForumposter) op 28-11-2006 19:02
@ Matex:

De prijs opgegeven door uw dealer is juist, EUR185 incl plaatsing.
Voor zover ik weet is er geen kabel met usb aansluiting beschikbaar, enkel de grote fiche voor de gewone ipod en de nano.

Greetz
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 29-11-2006 07:55
Ik weet niet wat er in Belgie op de Mazdasite staat, maar in Nederland nog steeds 159 euro incl inbouw. Dit zowel voor de Mazda6 mps als de RX8. Wel hebben ze het nog steeds over het verkeerde onderdeelnummer.
Maar dit is niet het probleem van de klant, maar voor de importeur.
- Van gdegoeij (Deelnemer) [nl] op 01-11-2007 07:29
Hallo iedereen. Ben nieuw op dit forum. Sinds 2 weken namelijk de trotse eigenaar van een RX-8 uit januari 2004. Erg tevreden tot nu toe :-)! Maar die 6CD wisselaar ging me meteen al irritereren (uit de tijd) en dus bij de dealer naar de mogelijkheden geïnformeerd. De enige optie leek een MP3 unit te laten inbouwen (kosten: zo'n 500 euri). Zo gezegd, zo gedaan. Dus sinds afgelopen zaterdag heb ik een MP3 unit ipv een 6CD wisselaar en dat werkt prima. Echter: je zit dan nog steeds met CD'tjes die je moet branden (RW's worden trouwens prima gelezen). Dus zo'n iPod aansluiting lijkt natuurlijk nog beter!! Btje jammer (voor mij) dat ik daar nu pas achter kom.

Anyway: misschien gooi ik er nog wat geld tegenaan en laat ik ook een aansluiting voor mn iPod inbouwen. Ik heb trouwens een iPod Nano (vorige model, het nieuwe model Nano heeft een mooi kleurenscherm), maar dat zou ook moeten werken begreep ik?
- Van Hakke (SuperForumposter) op 01-11-2007 15:05
ja hoor, werkt ook met de (oude) nano. De mazda-module heeft een fiche die gewoon past op de aansluiting onderaan je ipod...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-11-2007 23:24
Maar wat ik hier uit opmaak is dat die interface eigenlijk voor geen meter werkt?

Je kan dus niet door playlists heen scrollen oid, alleen maar nummer voor nummer?

Toch maar m'n oude caraudio inbouwen ben ik bang... dat gaat een halfjaarsproject worden...

MAar eerst rustig orienteren dan, en dan in de lente ofzo beginnen.
- Van alfred (SuperForumposter) op 26-10-2008 16:51
Mijn dealer heeft via de nieuwe mazda importeur een mailtje gekregen dat de ipodadapter NIET geschikt is voor de RX-8. Nou is jouw specificatie LP Revolution wat raadselachtig want alleen de upgrade had toch navi standaard ingebouwd. Hoe dan ook: wie helpt me aan een werkende ipod adapter (RX8 Upgrade 2006)
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-10-2008 19:00
gebruik de zoekfunctie van dit forum eens....
- Van Hakke (SuperForumposter) op 28-10-2008 07:57
heeft niks met navi te maken, heb ik er gewoon voor de volledigheid bij gezet. De nummer die ik heb opgegeven is die van de module die er bij mij insteekt en die nog dagelijks dienst doet. Gewoon bestellen die handel...
- Van Yougoboss (Deelnemer) [nl] op 21-09-2009 20:16
Zijn er inmiddels meer personen die deze ipod-interface in gebruik hebben? Dit lijkt mij de enige oplossing om niet definitief terug naar het CeeDee tijdperk te moeten. Dat is zo 2002! Vraag ik me alleen erbij af of dit ook mogelijk is bij de Bose set, aangezien ik dit op een amerikaans forum las. Daarnaast de vraag of dit dan ten koste van de CD-wisselaar gaat en of er met de stuurbediening bediend kan worden?
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 22-09-2009 10:44
Ik heb hem net ingebouwd en werkt perfect. Zie eerder mbt inbouw interface in de rx-8( hakke in 2006)
Alleen stekker achter in de radio en de interface wegbouwen.
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 02-07-2010 07:27
Mijn interface met ipod nu te koop, zie advertentie bij commercieel.
- Van Knet (SuperForumposter) [be] op 21-09-2010 16:12
Even dit uppen met wat info.

Ik heb dus overlaatst de ipod interface van charly overgekocht en heb deze ook ingebouwd.

Nu heb ik deze dus niet aan het werken gekregen en ben ik aan het zoeken gegaan.

Na enige tijd heb ik dus het antwoord gevonden waarom het bij mij niet werkt.

Het ligt dus aan de firmware van de radio (deze krijg je te zien als je de TEXT knop kndrukt en inhoud en dan de 1 knop)

Je versie zou boven de 9.55 moeten zijn, maar versie 9.81 en 10.01 werken ook niet met deze en andere ipod interfaces. Ik heb dus firmware 10.01

Ik heb wel een interface gevonden die werkt met alle versies, namelijk de Axxess interface, maar deze is momenteel niet in stock en het is niet bekend wanneer dit terug komt.

Bij deze dus de informatie voor iemand die dit ook wil inbouwen, het is zeker iets voor op te letten.

Van zodra ik mijne terug er uit heb gehaald, staat mijn Mazda ipod interface dan ook terug te koop.
- Van Rhisto (Powerposter) [nl] op 22-09-2010 06:33 Edited 22-09-2010 06:37
Bij interfacebouwer Grom staat het gewoon op de website:

> Mazda RX-8 04-08 (*, radio firmware v9.55 or later /v10.1 and v9.81 not supported/)


Het interface heeft overigens de standaard ipod verbinding: plat met 30 pinnetjes (gelijk aan de dock).
Bij de Shuffle gaat alles via de 3.5 mm head-jack. Deze is dan ook niet compatibel met dit apparaat.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Ipod interface

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill