Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Cosmetica / zij- en achterbumperskirts
- Van jos (SuperForumposter) op 16-09-2005 05:54 Edited 16-09-2005 05:57
Gisteren naar aanleiding van de foto die jij Ceacil voor Erik plaatste in "Lounge" van de grijze 8 met skirts, op zoek gegaan naar de prijzen van deze verfraaingen.
Ik kwam in nederland uit op een totaalbedrag van EUR. 1397,--
In Amerika kost dit zelfde grapje EUR 368,-- (Ik moet wel eerlijk zeggen zonder BTW en BPM : Ik bestel het spul via de US-Army)
Meteen maar de order geplaatst.
- Van jos (SuperForumposter) op 28-09-2005 06:50
Gisteren de spullen ontvangen, mooi in kleur gespoten. De totaalprijs (dus incl. verzendkosten) kwam op EUR 404,-- uit.
Nu nog monteren. Na een snelle inspectie van de montagevoorschriften, lijkt erop dat de achterbumper er helemaal vanaf moet.
Nog maar eens even goed bekijken, ook op de auto zelf: Moet volgens mij gemakkelijker kunnen.
Wordt vervolgt.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 28-09-2005 07:54
Demontage van de achterbumper staat beschreven in de werkplaatshandleiding , hier op het forum. Je moet eerst de binnenbekleding van de kofferruimte demonteren en dan de achterlichten. Heb ik ook moeten doen voor de trekhaakmontage. Veel werk hoor.
- Van jos (SuperForumposter) op 28-09-2005 09:31
Volgens de installation instructions hoeft alleen de binnenbekleding van de kofferbak eruit ter hoogte van de kentekenplaat en kan deze verwijderd worden door een viertal "fasteners" te removen. De achterlampen moeten er inderdaad vanaf, lijkt echter niet zo dramatisch. Alle te verwijderen schroeven en fasteners worden schematisch aangegeven.
De bumper moet er inderdaad wel vanaf, omdat aan de binnenkant de boorgaten aangegeven worden.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 28-09-2005 18:42 Edited 29-09-2005 05:47
Je moet toch echt de hele binnenbekleding los maken , anders kom je niet bij acherlichtbevestiging. Ik schat dat er circa 40  (!) klikkers los moeten, en dan ook nog in 3 verschillende uitvoeringen en 2 verschillende maten. Vrijwel onmogelijk te onthouden wat waar terugmoet.Lekker handig gemaakt.Je moet het pennetje van de klikker met een heel klein schroevendraaiertje naar boven pulken, niet met geweld want dan breekt het.Heb het zelf al 2 keer los moeten maken. Een keer bij de trekhaakmontage en een keer voor de koni-dempers-montage. En de binnenbekleding moet nog een keer los om de achterdempers wat soepeler af te stellen.
- Van jos (SuperForumposter) op 29-09-2005 05:57
Outjer, ik kan me herinneren dat toen ik de nieuwe achterlichten kreeg i.v.m. het vochtprobleem, zeker geen 40 klikker losgemaakt werden. (ik heb er zelf bijgestaan). Alleen het eerder genoemde paneeltje werd verwijderd alvorens de "oude". lampen verwijderd werden. Natuurlijk wel eerst de 3 connectors aan de binnenkant losmaken. Zaterdag ga ik aan de slag, en hoop ik dat jij géén gelijk krijgt.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 29-09-2005 11:32
Die 40 klikkers zitten niet alleen aan de binnenbekleding maar ook aan de bumper zelf.Onder andere langs de wielkasten en in het midden aan de onderkant van de bumper.
En om de achterlichten te demonteren moeten echt de zijbekleding links en rechts eraf. 
- Van jos (SuperForumposter) op 30-09-2005 06:06
De achterbumper ligt er inmiddels vanaf. Inderdaad een klereklus. Vooral het losmaken van de klikkers is een voor je vingers pijnlijk verhaal. Gelukkig had ik wel een schema waar welke dingen losgemaakt dienden te worden. Wordt vervolgt.
- Van jos (SuperForumposter) op 03-10-2005 06:48
Het hele zaakje is inmiddels gemonteerd. Ziet er geweldig uit vind ik. In totaal heeft het 15 !! (eigen) manuren gekost.
Als de nederlandse prijs inclusief montage is, dan kan ik het prijsverschil iets beter verklaren. Als ik ergens een digitale camera kan lenen, zal ik het resultaat hier nog plaatsen.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Cosmetica / zij- en achterbumperskirts

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill