Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Ohra kilometerverzekering
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-03-2022 14:12
Teleurstelling.

Ik hoorde de laatste tijd veel reclame op de radio over de Ohra Kilometerverzekering. Je betaalt dan vooraf een bundel van 1000km en als die op is begin je automatisch aan een nieuwe. Meten gebeurt via een dongel in de OBD.

Aangezien ik het afgelopen jaar ietsje minder dan 3000km heb gereden, dacht ik dat dat voor mij wel eens heel voordelig zou kunnen zijn. Dus op de Ohra website een premie per 1000km laten berekenen. De uitlag was teleurstellend: "U kunt uw auto niet bij Ohra laten verzekeren. Reden: het vermogen is te hoog i.c.m. het gewicht van de auto." Ik rijd een HP.

Groeten,
Olof
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-03-2022 10:44
*****
Vreemde redenering in deze tijd met 400 tot 800 pk auto's
Geldt dat ook voor WA?
Ik heb namelijk voor mijn nieuwe Lotus Evora GT 410 Sport met 416 hp zonder problemen een WA verzekering kunnen krijgen bij Centr. Beheer.
Nog ff plaatje van mijn Lotus bij tussenstop tijdens rit over de rivierdijken van de Lek.

mvg, Ruud

- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-03-2022 14:06 Upvotes 1
Ook voor WA. Ik had namelijk een offerte gevraagd voor WA+ met inzittenden- en rechtsbijstandsverzekering. Ik blijf nu gewoon bij FBTO. Daar heb ik nog meer verzekeringen. Voor genoemde WA met max no-claim zit ik daar net onder de 43 euro / maand.

Ik denk dat de weigering alleen voor lichte benzine-auto's geldt. De electrische met 400 tot 800pk wegen meestal het dubbele of meer. De prestaties van de RX-8 en jouw prachtige Evora zijn dus niet vergelijkbaar met die inefficiënte mastodonten. In de hypocriete publicaties van de moderne autofabrikanten moet je lang zoeken voordat je achter het gewicht komt, want ze schamen zich dood.

En waar is de eind vorige eeuw zo druk bezongen en populaire weerstandscoëfficiënt gebleven? Stond toen trots in alle advertenties vermeld, maar is nu door de groene hypocrieten stiekem de nek omgedraaid. Stel je voor dat iemand die er verstand van heeft daar nu eens mee ging rekenen! Ik zou wel eens het benodigde aanal kiloWatts bij bijvoorbeeld een constante snelheid van 130km/h willen weten. Dan kun je benzine en electrisch pas echt vergelijken. Een kiloWatt is een kiloWatt, of hij nu uit het stopcontact komt of uit een benzinetank.

Groeten,
Olof
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Ohra kilometerverzekering

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill