Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Eindelijk een rx8
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 08-04-2020 21:56
Heey allemaal,

Eindelijk ben ik ook eigenaar van een rx8
- Van Remco622 (Beginner) [nl] op 09-04-2020 07:56
Gefeliciteerd, geniet er van

Mvg, Remco
- Van BebeMischa (SuperForumposter) [nl] op 09-04-2020 08:05
Top, gefeliciteerd en welkom hier ;-)
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-04-2020 08:22
Welkom hier op de site :-)

Laat wat foto,s zien van je rex, zijn we gek op hier :-):-)

Groetjes M&M
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 09-04-2020 18:21
wat fotos geupload
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-04-2020 20:48
*****
Prachtige Rex.......gefeliciteerd !
Met de sterkere startmotor er op......prima
Veel fijne km's toegewenst
mvg, Ruud
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 09-04-2020 20:59
bedankt, en goed te weten dat het de sterke startmotor is, hoe zie je dit eigenlijk??

op dit moment is het me daily drive tot ik me werkbus heb, hopelijk gauw want het verbruik, zeker met 130 km per dag.
maar elke km is het waard.

stap voor stap verder opknappen.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-04-2020 22:15 Edited 09-04-2020 22:21
*****
Startmotor 1,4 kW ... (RX-8 met produktie datum 2004-2005) ... serienr. N3H1 / en heeft 11 tanden op ritzel........(kan best zo zijn dat een produktie RX-8 2005 met 1,4 kW starter nog in 2006/2007/zelfs 2008 door de Ned. dealer afgeleverd is)
Startmotor 2,0 kW ... (RX-8 met produktie datum vanaf 2006) ... serienr. N3H1 A / en heeft 13 tanden op ritzel.......en nòg later serienr. N3Z1
De RX-8 Serie 2 heeft een startmotor met 14 tanden die óók op de RX-8 serie 1 past.

De 2,0 kW is ca. 20 mm langer dan de 1,4 kW starter.

Bij slecht(er) starten bij warme motor t.g.v. (sterk) teruggelopen compressie bij een "oude" RX-8 wordt vaak een 2,0 kW starter toegepast om dit te overbruggen / (tijdelijk) te verhelpen.
Uiteindelijk leidt ook dit na max. enkele 10 duizenden km's tot noodzakelijke vervanging / revisie van de wankelmotor.

- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 10-04-2020 16:30
Bedankt voor de uitleg :)

zo ver alleen maar ''goede'' dingen tegen gekomen op de auto.

Ben alleen nog steeds benieuwd welke versie het is.
zit volledig leer interieur.

Sport Package: 5 bak 193 pk versie dus sowieso niet?

Touring Package: geen bose speakers

Grand Touring Package: leer interieur wel met stoel verwarming, spiegel verwarming.

Appearance Package: nope

Rotary Accent Package: voor wel achter niet?
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-04-2020 16:49
*****
Ik denk dat het een MAZDA RX-8 RENESIS UPGRADE is........
https://www.autoweek.nl/auto/28605/mazda-rx-8-renesis-upgrade/

https://www.youtube.com/watch?v=g5FNjyaLfC8
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-04-2020 17:27
Het is een SP, en niet de upgrade want je hebt geen bose systeem
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-04-2020 20:32 Edited 10-04-2020 20:34
Maar wél mooie dure sportspiegels!  :-) :-)

Van harte welkom trouwens, Ryangout.
Olof
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 11-04-2020 09:39
Bedankt allemaal voor de info
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 14-04-2020 06:36
Welkom hier, en in mijn optiek voor de RX8 de mooiste "kleur".
Standaard wielen staan m ook zo mooi, ben ik steeds meer gaan waarderen!

Succes en veel plezier ermee!
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 14-04-2020 07:53
Bedankt, vind zwart de auto goed staan, en leuke velgen inderdaad, helaas zijn deze aan de rechter kant beide slecht, veel file geparkeerd aan die kant. Zit nog te twijfelen wat ik met de velgen gaat doen.
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 14-04-2020 08:14
Misschien kun je ze laten opknappen, de standaard rx8 velgen zijn erg licht in gewicht, wat ze weer ideaal maken voor een rx8.
Dit heb ik met mijn velgen ook laten doen en zijn niet van nieuw te onderscheiden...

Succes in ieder geval!

mvg.
- Van rx8wolf (Powerposter) [nl] op 14-04-2020 12:35
Welkom hier, zie ik het goed en heb je zwart met wit leer? Die zie je niet veel.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-04-2020 12:46
Die beschadigde velgen niet weggooien hoor! Ik kom ze gratis ophalen (zonder banden graag) en laat ze dan restaureren, zoals JGM al opmerkte. Ben een tweede set bij elkaar aan het sparen. Ik heb er al één...  :-)

Groeten,
Olof
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 14-04-2020 13:53
Nee, is volledig zwart interior.
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 14-04-2020 13:55
Is het gewicht van de velgen bekend bij jullie? Vind het mooie velgen zeker onder de rx8, grote reden voor mij voor andere velgen is gewicht. Maar zit steeds meer te twijfelen om deze op te knappen. Eventueel adresje hiervoor is welkom
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-04-2020 17:10
Ja dat opknappen kan ik regelen
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-04-2020 19:54 Edited 14-04-2020 19:56
https://www.velgenexpert.nl in Amsterdam. Hier heb ik jaren geleden mijn velgen vanwege corrosie laten poedercoaten en spuiten. Ze waren weer als nieuw en nu nog steeds geen spoor van corrosie. Aanbevolen!

Groeten,
Olof

Ik kan mijn reservevelg helaas niet voor je wegen, want er zit nu een band op.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-04-2020 20:41
*****
I asked mazda for the weights of the stock wheels. Their response:

For the 16" wheels, the weight is 16.3 lbs.
For the 18" wheels, the weight is 20.0 lbs.

The 16 incher isn't too bad, it is around the same weight as the FC and FD stock rims.

The 18 incher is a bit weighty. The lightest 18 incher I've found out are the Racing Sparco Viper. At 18x8.5 they weight in at 16.3. That's a 3.7 lbs savings... translated into roughly a 37 lbs static weight savings.
Another rule of thumb is that every six
pounds of weight reduction is like adding an additional horsepower.

https://www.rx8club.com/series-i-wheels-tires-brakes-suspension-55/wheel-weight-3681/

RX-8 stock 18inch wheel weight analysis.....

https://www.rx8club.com/series-i-wheels-tires-brakes-suspension-55/stock-18inch-wheel-weight-analysis-46728/
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 15-04-2020 07:35
bedankt voor de links :), dus iets meer dan 9 kilo per wiel, dat is voor een velg die van de fabriek komt al erg licht.
nu eerst kijken wat het kost om deze weer mooi te krijgen.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-04-2020 10:32
Stuur maar een pb

Groetjes M&M
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 15-04-2020 14:24
Ik heb evt. ook nog een adres voor je, maar ik weet niet waar je woont... Als het in de buurt van Eindhoven of Tilburg is dan is de Wheels-Online repair in Reusel wellicht een mooie optie. Echt vakwerk!!
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 15-04-2020 14:25
En bedankt Rudolphw wederom voor het uitzoekwerk!
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 15-04-2020 15:22
bedankt voor de tip, opzich maak het mij niet echt uit waar het is, ik rij daar makkelijk 200 km voor.

Voor de geïnteresseerde ik kom van het ''prachtige eiland'' Goeree Overflakkee, Sommelsdijk om precies te zijn.
er zijn hier genoeg wegen voor de Rx-8 en geniet er zeker van.
er staat verder op bij mij in de wijk ook een Rx-8 zilver.

gelijk maar meer over mezelf als ik toch al bezig ben.

Ben 24 jaar oud en ben sinds ik klaar ben met me MBO werktuigkundige op gastankers geweest en zit nu als service monteur in de noodgenerators en noodstroom voorzieningen.
daardoor krijg ik een service bus en kon ik me ibiza dieseltje inruilen voor de Rx-8.
Me hobbys zijn sleutelen aan vooral oude autos/motoren, dit doe ik als sinds ik me kan herinneren eigenlijk.
Daarnaast doe ik ook nog dingen met de computer, simracen en spelen mat arduinos.

Waarom een Rx-8:
waarom niet ?? :)
zoals als hiervoor gemeld werk ik veel met motoren, vooral diesels.
sinds ik te weten ben gekomen wist ik dat ik een wankel motor zou moeten hebben, helaas is een Rx-7 (ver) boven mijn budget en zijn ze wat minder praktisch, en daar kwam de Rx-8 in beeld.
en hoe meer ik er onderzoek naar deed de meer ik wist dat ik er 1 zou willen hebben.

Vorige autos:
Begonnen met een Fiat Barchetta, leuk wagentje helaas beetje miskoop.
2e auto, ook een fiat barchetta, me vader had er ook 1 en van 2 heb ik er 1 goed gemaakt.
peogeot 206, moest wat.
Seat Ibiza 1.2 TDI uit 2013, leuke wagen en was gechipt dus ging gelukkig wel vooruit.

Je zal me hier vaker zien en vooral veel vragen :)

wanneer deze rare tijd voorbij is en er is een meeting, ben ik graag aanwezig.

P.S. Nederlands is niet me sterkste vak.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-04-2020 15:45
*****
Bedankt voor je lezenswaardige informatie....leuk !

Voor alle "nieuwkomers" :
Ik wil jullie bij deze nog eens wijzen op de RX-8 DATABASE die door "Toffe Peer" ooit is opgezet (fantastisch werk !)...........als beloning (van onze lieve heer, allah, etc. etc. denk ik) heeft zijn RX-8 inmiddels meer dan 200.000 km's gedraaid, nog steeds met de 1e motor.
Er staat véél informatie in over wat eenieder zo al aan zij RX-8 heeft gedaan en soms hoe....

Het is te vinden onder RX-8 discussie pagina 1
Inloggen op pagina 1 van deze draad..........bij "Klik hier voor de RX-8 database : http://www.podgrusza.eu/MazdaCars/index.php"

OOOhh........ik merk dat inloggen niet meer gaat........heel jammer.....!
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 15-04-2020 21:31
Ik heb een tijdje geleden e.e.a. aan de website gewijzigd. Ik dacht dat het nog werkte.
Zal er binnenkort eens naar kijken en je dan later vragen het nog eens te proberen.

Ondertussen staat de km-stand van mijn Rex op bijna 205.000km.
Onlangs rondom nieuwe remschijven gemonteerd.
Start en loopt nog als een zonnetje, krijg wel wat meer roestplekken.

Mvg,
Ger
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-04-2020 21:39
*****
Hoi Ger,

m.b.t. de website:
Verschillende keren geprobeerd met naam en password zoals vroeger..........werkte niet.
Bedankt dat je reageert....en fijn dat je er naar wil kijken.

Is ongelooflijk die 205.000 km......
Roestplekken kan je best wat aan doen.......al is het maar "vertragen"...

mvg, Ruud
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 16-04-2020 16:45
hallo Ger,

mag ik vragen welke schijven en blokken jij gehaald heb? zit op dit moment zelf te denken om een volledige set van Kavo er onder te zetten.

Mocht je willen mag je mijn rx8 in de lijst zetten.
kenteken 10-SG-GS
km stand 135000
compleet nieuwe motor bij 53016
kleur: zwart
type: SP
eigenaren 6 prive en 1 zakelijk, zakelijk ?? vanwege de benzine verbruik? haha
eerste toelating:06-01-2006

als je wil dat ik dit op een andere manier doe hoor ik dat graag.
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 16-04-2020 17:45
Hallo Ryangout,

Ik heb de remschijven en remblokken bij AutopartsOnline.nl besteld.
Merk is ABS.

Ik heb het volgende betaald:
Prijs remschijven voor €88,16 (44,08/stuk).
Remschijven achter €86,10 (43,05/stuk).
Remblokken voor €30,20/set.
Remblokken achter €23.39/set.

Remblokken heb ik hier al eerder besteld, tot nu toe alles tot tevredenheid.
Ook heb ik hier onlangs nog een remklauw gekocht voor €156,14.
Alleszins redelijke prijzen en prima kwaliteit (voor zover ik dat beoordelen kan).

Ik voeg nog een paar foto's toe.

Jouw Rex zal ik toevoegen aan de database.

Groeten,
Ger
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 16-04-2020 19:15
Ik heb jouw RX-8 in database opgenomen.
Bedankt voor het delen van de informatie.

Groet,
Ger
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-04-2020 19:34 Edited 16-04-2020 19:56
*****
Voor diegenen die zouden willen weten wat ik zelf zo al aan mijn destijds nwe RX-8 HP heb gedaan bijgaand een overzicht uit de databaseRX-8 van Ger Peereboom.
Er zitten een aantal maatregelen / voorzieningen / modificaties bij die de betreffende problemen in de toekomst moeten vóórkomen.........voor overzicht zie helemaal onderaan.
Verder........
Ik heb in voorraad liggen 2 sets OEM Mazda bobines, kabels, bougies, alle filters, nwe reserve set  4x HELLA PAGID remschijven (o.a. leverancier Aston Martin en vele grote sportieve merken) + remblokjes EBC Green Stuff alsmede een nieuwe reserve KKS sportkatalysator.
Onderhoud DIY.........
Vorig jaar okt./nov. periodiek onderhoud gepleegd bij 70.000 km
Hierover het volgende bericht bij AutoWeek Autoreview RX-8

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mazda-rx-8-renesis-hp-2008/

70.700 KM 26 OKTOBER 2019
Ik heb vandaag zelf mijn remolie/koppelings pedaal vloeistof ververst/vervangen (dot 4), alsmede motorolie, versn. bak olie en olie van de achteras cardan.
Auto opgekrikt en 4 veilige bokken onder de assen/draagdelen ; wielen er af werkt gemakkelijker.
Motorolie SAE 5W40 opnieuw vervangen inkl. motorolie filter. e.e.a. afgezogen via motorolie peilstok met een "Pela 6000 oil extractor/ vacuüm olie pomp".
Voor de versn. bak SAE 75W90 GL4 toegepast..... ca. 1,8 ltr.
De magnetische aftap plug van de versn. bak olie zag er zéér goed uit.......vertoonde slechts héél lichte aanslag, afkomstig van normale slijtage.
Dat duidt er op dat de conditie van deze 6 versn. bak perfekt is.....fijn zo.....bij terugschakeln pas ik altijd "double clutch" toe hetgeen de synchromeshes enorm ontziet.........
In de achteras cardan gaat ca. 1,3 ltr SAE 90 GL5 olie......geen aanslag op de pluggen.....afgetapte olie zag er nog goed "licht" uit.


Door Mazda-dealer op kenteken gezet (0 km) dd 31-03-2008, door mij als eerste berijder gekocht (0 km) en bereden vanaf 01-05-2009.
Het volgende direct vanaf nieuw vervangen/gemonteerd.......................:

•  nieuwe Exide Maxxima 900 'Deep Cycle' AGM accu (ronde cellen), isolatie in accubak aangebracht t.b.v. bescherming tegen motorwarmtestraling;
•  4 st. OEM bobines laatste type (incl. hitte-isolatie aan onderzijde bobines door toepassing van een hittebestendige keramische laag tussen bobines en draagplaat);
•  4 st. NGK bougiekabels; (bob./kab. te vervangen elke ca. 35-50.000 km);
•  4 st. NGK bougies laatste type; (bougies te vervangen elke ca. 25.000 km);
•  zwaardere, 2 kW OEM startmotor
•  b.g. OEM delen v.n.l afkomstig uit USA, 4 st. bougies uit UK i.v.m. juiste warmtegraad v.d. leading bougies, t.w. RE8C-L;
•  onderzijde/wielkasten cpl. professioneel laten tectyleren;
•  zelf dinitrol roestbescherming aangebracht rondom (360gr.) in de
        naden van achterdeuren, motordeksel, bagageklep/derde remlicht
        (alles ge(de)monteerd);  (tevens tectyl in zij- en ondernaden vast
        gemonteerde voordeuren).
•  koppelingspedaalversterkingsset aangebracht, ter voorkoming v.d. bekende scheurvorming pedaalophanging;
•  stekkerverbinding voor- en achteras van sensoren niveauregeling xenonverlichting afgekit ter voorkoming vochtinslag waardoor inwendige oxidatie van sensor;
•  linker oliekoelleidingen getectyleerd;
•  achteruitrijsignalering;
•  komfortrichtingaanwijzer, knippert nog 4x na 1x aantippen;
•  digitale olietemperatuurmeter ingebouwd in asbak (klepje kan evt. dicht); met een temp. voeler bij het motorblok op de "hete" toevoerleiding naar de oliekoelers en een temp. voeler bij het oliefilter op de "koelere" afvoerleiding van de oliekoelers, alsmede schakelaar om een van de beide temperaturen permanent te kunnen aflezen.
•  ik pas "Premix" toe (sinds km stand 10.000) d.w.z. toevoeging van synth. 2-taktolie aan benzine mengverhouding 1:120, standaard OMP in werking;
•  motorolieverversen ca. elke 7.500 km, synthetische motorolie 0-5 en 10w40; 20w50; e.e.a. met behulp van een "Pela Oil Extractor 6000CC" waarmede via de oliepeilstok-opening per beurt bijna 5 ltr motorolie (van de totaal 6,7 ltr. motorolie = motor + oliekoelers)  kan worden afgezogen (i.p.v. 4 ltr. via std. methode/aftapplug);
•  airco-leidingen extra geïsoleerd;
•  professionele dagrijverlichting "Philips LED Daylight 8" aan bovenzijde luchttoevoeropeningen oliekoelers, e.e.a. conform eisen RDW m.b.t. positie en hor./vert. stralingshoek;
•  12V elektr. contactdoos in onderzijde voorbumper om accudruppellader-stekker gemakkelijk aan te sluiten;
•  led-stadsverlichting;
•  waarschuwings-knipperled op tunnelconsole bij geopende bagageklep, ter voorkoming leeglopen accu;
•  'Filtermag' magneet rondom oliefilter;
•  verbeterde afdichtingen achterlichtunits;
•  anti-diefstal-wielmoeren 20 st.;
•  digitale voltmeter permanent aangesloten op accu, gemonteerd in   opberg/schuifvak middenconsole.
•  plastic beschermstrip op beide onderdorpels ter voorkoming roestvorming (tgv. schuren zand/water etc. door beweging van deurrubbers op de lak van de onderdorpels)
•  Manuele schakelaar ON/OFF plus signaallamp (knipper-led) op     middenconsole (naast stoelverwarmingsschakelaars) om de 2 radiateurventilatoren op 1/2 snelheid te laten lopen als extra koeling (voordat de koeling vanzelf aanslaat) bij snel oplopende olietemperatuur t.g.v. stilstand in file's etc. (weer geëlimineerd omdat het onvoldoende resultaat had)
•      Overloopslangetje koelvloeistoftank verlengd en omgeleid in motorruimte naar achteren (passagierszijde) ter voorkoming van (std.) overstort koelvloeistof boven (en dus op) de stekkerverbinding v.d. elektr. stuurbekrachtiging e.e.a. ter voorkoming (veelvuldig voorkomende) haperend/weigerende werking door corrosie stekkerverbinding. TEST
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-04-2020 20:43
Het is een hele mooie lijst! :-)

Maar dit is een topic van Ryan zijn rex, en naar mijns inziens
hoort deze mooie lijst van jouw rex Rudolph hierin niet thuis...
Maar eerder in je eigen topic en of in de database.

Groetjes M&M
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 17-04-2020 20:55
ach vind het wel leuk om te lezen en hoe veel ''tijd en moeite'' in stoppen.

en van de hele lijst ben ik eigenlijk het meest benieuwd naar de  komfortrichtingaanwijzer, knippert nog 4x na 1x aantippen;
dit omdat ik dat zo gewend ben van mijn vorige auto en de andere autos waar ik veel in rij.
dus kwa veiligheid en voor de andere weggebruikers ben ik hier heel benieuwd naar.

en voor koeling zit ik aan het volgende te denken:
https://youtu.be/Ty2L5PpxDgA
leuk filmpje.

Helaas ben ik er achter gekomen dat in 1 van me velgen een scheur zit dus rijen gaat nu helaas effe niet.

Bedankt M voor belletje en de tijd.

nu maar kijken voor andere velgen.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-04-2020 22:03 Edited 17-04-2020 22:10
*****
Martine, ik begrijp wat je bedoelt, je hebt wel gelijk.
Echter ik heb hem ook vooral gestuurd voor nieuwe leden vanwege:......."Er zitten een aantal maatregelen / voorzieningen / modificaties bij die de betreffende problemen in de toekomst moeten vóórkomen".......
Sorry, Ruud
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 24-04-2020 20:47
nieuwe velgen en onderdelen voor grote beurt komen eraan :), kan ik weer gaan rijden.
koelwater en olie word zo goed als geflush doordat het onbekend is wat erin zit.
net zoals bougies en alle filters.

als koelwater als tip van me vader:
https://www.mgpartsbenelux.nl/product/marktplaats-aanbiedingen/koelmiddel-advanced-engine-coolant-red-180grc-20-liter/

word veel gebruikt voor oltimers, zeker met een aluminium blok.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-04-2020 10:49
De originele koelvloeistof voor de rx8 van mazda is erg goed.

Groetjes M&M
- Van Knet (SuperForumposter) [be] op 25-04-2020 19:57
FL22, de koelvloeistof wat Mazda in de RX8 gebruikt, en wat ook zo te krijgen is, doet perfect zn werk. Ik zou gewoon die verder gebruiken.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-04-2020 20:23
Idd dat is de naam :-):-)  FL22

Groetjes M&M
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 26-04-2020 00:04
Ik zat eerst ook aan fl22 te denken.
Maar doordat ik er uit eindelijk track days mee wilt gaan doen, kwamen we hierop.
We gaan het zien maar door het hogere kookpunt en het verminderen van hotspots denk ik dat het geen kwaad zal doen in ieder geval.
- Van Knet (SuperForumposter) [be] op 26-04-2020 13:57
Ik doe ook trackdays, en FL22 is meer dan goed genoeg daarvoor.  Ik zie niet in waarom je een hoger kookpunt nodig hebt, je wilt de watertemperatuur liefst lager houden. Ik heb op een stock systeem, stock radiator, stock radiatordop, FL22 en een upgrade waterpomp, geen enkele moeite om het water op 90°C te houden bij een buiten temperatuur van +30°C op een half uur duurende stint. Wil je upgrades doen aan je koelsysteem, investeer dan in een alu radiator en haal de airco condensor voor je radiator uit.
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 26-04-2020 19:28
Bedankt voor de info.
het is ook niet dat het nodig is maar kwaad kan het niet, plus gebruik het gelijk voor andere voertuigen.
- Van Ryangout (Deelnemer) [nl] op 14-05-2020 07:53
Het koelwater van de auto is vervangen, de meter geeft 3 streepjes minder aan sinds de koelwater wissel (iemand een idee hoeveel graden dit is??), de oude koelwater zag er niet slecht uit.
dus dit is een verbetering in mijn ogen.

In de tussentijd nieuwe velgen en banden geplaatst.

Van het weekend de rest van het onderhoud en het vervangen van de schokbreker rechts achter, dit is de enige APK punt (apk is eerste week juni).
Wel zouden de remmen gauw gedaan moeten worden.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Eindelijk een rx8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill