Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Moeilijk starten
- Van Pim (Powerposter) [nl] op 17-08-2019 11:48
Ik ben zelf nu trotse eigenaar van een RX8 en heb hem nu paar uur en hij start warm en koud toch wat moeizamer voor mijn gevoel. Waar kan dit aan liggen?
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-08-2019 12:43
Allereerst gefeliciteerd!
Als je vindt dat je startmotor langzaam ronddraait bij volle accu, heb je waarschijnlijk nog de oorspronkelijke van 1,3 KW. Er bestaat een vervangende van 2,0 KW. Als je verder zoekt op dit forum vind je er meer over.

Succes,
Olof
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-08-2019 12:58
Gefeliciteerd met je rex!
Ik sluit mij ook aan bij het antwoord van Olof.

Groetjes M&M
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-08-2019 13:02 Edited 17-08-2019 17:06
*****
Pim, gefeliciteerd.
Goede tip van Olof.
Is echter een hulpmiddel; een gezonde Rex start ook voldoende goed met een 1,3 kW startmotor
Slecht starten koud/warm is niet zoals het hoort en kan duiden op behoorlijk versleten rotorafdichtingen....
- Hoeveel km heeft hij gelopen?
Onmiddelijk weer iets beter starten ..... zou kunnen..... door de (start)compressie te verhogen dmv te gaan premixen in een verhouding van 1:100....daarnaast verleng je er de levensduur van de motor mee
Enne...waar is de foto van je schoonheid?
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-08-2019 13:11
Gefeliciteerd met je rex!
Ik sluit mij ook aan bij het antwoord van Olof.

Groetjes M&M
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-08-2019 13:12
Haha idd foto,s zijn we gek op :-):-)

Groetjes M&M
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-08-2019 18:10
Pim,
Alles verder ok met de nwe Rex.......?
mvg, Ruud
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-08-2019 15:45
Merkwaardig en vreemd.........
Na 3 levendige onderwerpen op dit forum met bijdragen van veel forummers en bijna dagelijks posts laat Pim niets meer van zich horen.
Ik denk dat ikzelf een volgende keer niet meer zo snel klaar sta om een nwe forummer van zo veel info te voorzien........zonde van de tijd........
mvg, Ruud
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-09-2019 22:09
Dat is ook de reden dat ik totaal gestopt ben met fora en groepen...
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-09-2019 22:21
Faxie:

> Dat is ook de reden dat ik totaal gestopt ben met
> fora en groepen...


Dat kan ik mij echt goed voorstellen......denk er inmiddels zelf ook zo over.
En dan te denken dat ik hem nog bijna heb aangeboden om mijn wankelcompressie tester te gebruiken c.q hem daar nog bij te helpen.
Ik vermoed dat de betreffende persoon uiteindelijk "een kat in de zak" heeft gekocht (bij een "koud en warm slecht startende Rex" is vrijwel zeker de motor op korte termijn aan vervanging toe) en heeft hij op zijn best de auto weer aan de verkoper kunnen retourneren.
Desalniettemin, als dat zo is lijkt het mij (ofschoon moeilijk) wel fatsoenlijk om dat te laten weten aan forummers die hem hielpen.
- Van Pim (Powerposter) [nl] op 17-09-2019 20:34
Sorry voor het niet reageren op het forum, school was weer begonnen en was dit helemaal vergeten. Ik ben lekker druk bezig geweest met de auto. Hij start ondertussen beter na het advies van de aardige mensen hier op het forum. Hoe plaats je foto's hierop want dan doe ik dst ook binnenkort even :)
- Van Pim (Powerposter) [nl] op 17-09-2019 20:36
Foto's volgen zeker binnenkort. Ben heel druk bezig geweest afgelopen maand maar ben weer van plan goed actief te worden hierop. Het helpt heel erg dit forum
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Moeilijk starten

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill