Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Nieuwe voorruit
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-01-2018 12:19
Niet dat dit nou zo'n belangrijk specifiek RX-8 onderwerp is, maar misschien houd ik hiermee dit forum een beetje op gang.   :-)

Toen ik de wagen 10 jaar geleden kocht, ergerde ik me er al aan en nog steeds. Een sterretje in de voorruit. Weliswaar gerepareerd, maar duidelijk zichtbaar. Het zit in de onderste zwarte rand. Daar kunnen ze alleen aan de buitenkant bij. Aan de binnenkant niet en daar is het ook niet zichtbaar. Een glasbedrijf heeft al eens een tweede poging gedaan, maar zonder succes.

Gisteren ontdekte ik een barstje in de ruit. Het is langzaam aan het groeien. Dat wordt dus een nieuwe ruit. Hoera! Morgen even uitzoeken bij wie ik het laat doen. Volgens mijn verzekeringspolis moet het bedrijf aangesloten zijn bij 'Glasgarant'. Dan is het eigen risico 67,50 euro, anders 400,--. Dat scheelt nogal wat.

Een mooie gelegenheid om iedereen een Gelukkig Nieuwjaar te wensen en veel plezierige kilometers!
Olof
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-01-2018 17:59 Edited 07-01-2018 18:07
Hoi Olof,

Ook een gelukkig Nieuwjaar toegewenst......
Wat jammer dat met je ruit........
Ik heb ooit een adres gevonden waar een RX-8 ruit betrekkelijk goedkoop lijkt te zijn.....
Wellicht heb je er iets aan.....(of niet)

http://www.voordeligautoglas.nl/autoruit-bestellen/3238/Voorruit-Mazda-RX-8.html

Voorruit Mazda RX 8 (2003 t\m 2008)
Soort autoruit
Voorruit
Merk model
Mazda RX 8
Levertijd
1-2 dagen
Prijs
€ 206,18

Bestelling Voorruit: € 206,18 Verzendkosten: € 24,95 Montage: € 99,95
Subtotaal: € 273,62 Btw (21%): € 57,46 Totaal: € 331,08


Ben benieuwd hoe het afloopt...........laat dat nog svp ff weten.........is leerzaam!

mvg, Ruud
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-01-2018 21:55
Bedankt voor het adres, Ruud. Ik heb de website bekeken.

Inderdaad, 331,08 lijkt heel goedkoop. Een stuk goedkoper zelfs dan het belachelijke eigen risico van 400,--, als ik niet voor een 'Stichting Glasgarant' bedrijf kies.

Ik denk dat ik morgen eerst maar eens langs mijn dealer rijd. Als die het kunnen regelen met een eigen risico van 67,50, dan zoek ik niet verder. Dan gebeurt de reparatie binnen en krijg ik een leenauto mee. Lukt het bij de dealer niet, dan ga ik rondbellen en -kijken. Er zitten hier een nog een paar glasbedrijven langs de Zaan.

Ik laat het resultaat hier weten. Groeten,
Olof

P.S.
Voor de volledigheid, de eigen risicobedragen zijn van 'Verzekeruzelf.nl'. Dat is de internetverzekering van Nationale Nederlanden.
(Hoe tover jij het euro-teken op je scherm? Alt+0128 werkt bij mij in dit forum niet, op andere websites wél.)
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-01-2018 23:25
Betr:
P.S. (Hoe tover jij het euro-teken op je scherm? Alt+0128 werkt bij mij in dit forum niet, op andere websites wél.)

Ik had alle bedragen dit keer gekopieërd, (copy /paste) dus de € zat al in de kopie.....
Echter.....op mijn 1 jaar oude ASUS laptop krijg ik de € door gelijktijdig ingedrukt te houden.....ctrl en alt........en dan op de cijfer 5 toets (waarop ook % en € staat) te drukken.........

mvg, Ruud
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-01-2018 00:34
Je hebt gelijk. Op mijn (ook redelijk nieuwe) desktop toetsenbord staat bij het cijfer 5 ook het euro-teken. Alleen: jouw truukje werkt bij mij niet. Ook niet met AltGr enz. Van alles geprobeerd. Misschien komt het doordat het toetsenbord programmeerbaar is voor games (wat ik overigens nog nooit gebruikt heb). Ik zoek het nog wel eens uit. Zo belangrijk is het niet. Alt+0128 werkt gelukkig wel in andere programma's.

In elk geval bedankt,
Olof
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 09-01-2018 10:45
offtopic... kijk ook even hoe je toetsenbord is ingesteld. ctrl+alt+5 werkt meestal wel als het toetsenbord is ingesteld (bij instellingen) op verenigde staten.
ontopic... tjah, je weet wat ze zeggen he, liever een ster in mn voorruit als op mn gril ;).

Succes met het vervangen van de ruit!
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-01-2018 12:17
Offtopic - werkt niet.  :-€
Ontopic - wist ik niet.

:-)  :-)  :-)
Olof
- Van UbboH (Deelnemer) [nl] op 09-01-2018 17:26
Hoi Olof,
Vorig jaar september de voorruit van de Suzuki Splash van mijn vrouw moeten laten vernieuwen.
Kosten bijdrage eigen risico all risk verzekering Klik & Go  €150,00.
Ik vind de eigen bijdrage van € 67.50 niet verkeerd.
Succes.
Allemaal de beste wensen voor 2018.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-01-2018 21:06
Bedankt Ubbo. Ja, ik vind dat ook een prima prijsje. Hoop maar dat er geen addertje onder het gras zit.
Het gaat bij de dealer gebeuren. Die heeft een vaste ruitenplaatser en die is weer aangesloten bij 'Glasgarant'. Ruit is gisteren besteld. Ze moeten waarschijnlijk even zoeken, want het gaat nog een weekje duren voor ik gebeld word voor een afspraak met leenauto.

Groetjes,
Olof
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-01-2018 19:44
Ik zal persoonlijk nooit een raam laten vervangen door carglass, gewoon omdat ik
regelmatig auto's voorbij zie komen waar gezeur naderhand mee is....

Groetjes M&M
- Van briantel (Beginner) [nl] op 14-01-2018 16:46
Bij mijn vorrige auto de ruit laten vervangen bij Carglass, in eerste instantie werd er een niet originele ruit ingeplaatst welke een soort hologrammen gaf in het zichtbeeld.
Na klagen werd er uiteindelijk een originele merkruit ingezet met logo.

De dealers die zetten vaak zelf geen ruiten meer omdat ze dit gewoon te weinig doen. Vaak worden er bij de dealers bedrijven ingehuurde die de ruiten plaatsen.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-01-2018 13:15 Edited 21-01-2018 13:23
De voorruit is geplaatst. Afgelopen donderdag de Rex bij de dealer binnen gezet en leenauto meegekregen. Zo kon het glasbedrijf vrijdagmorgen zo vroeg mogelijk beginnen aan een warme auto. Vrijdagavond weer opgehaald. Dit alles om zo lang mogelijk te profiteren van de 'warme' binnentemperatuur van de garage. Schijnt goed te zijn voor het droogproces.

De ruit is een 'Saint-Gobain' sekurit met E-merk. Ziet er perfect uit. Ook perfect geplaatst, voor zover ik er verstand van heb. Is geleverd en gemonteerd door 'Topglas' bij Amstelveen http://www.topglas.nl/. Zo te zien geen onderdeel van een keten, maar 'eigen baas'. Ze zijn aangesloten bij alle denkbare verzekeringsmaatschappijen en keurmerken.

Na tien jaar eindelijk van dat irritante sterretje af, dat je toch bleef zien! Helemaal tevreden.

Olof

O ja, detail: mijn binnenspiegel stond nog in precies dezelfde goede stand! Ik hoefde niets te verstellen. Zegt dat iets over precisie en zorgvuldigheid? Ik denk het wel.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-01-2018 15:44
Hoi Olof,
Bedankt voor de info........
Fijn dat het nauwkeurig is gedaan
Veel rijplezier verder.
mvg, Ruud
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-01-2018 16:38
Bedankt, Ruud
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-01-2018 19:47
altijd fijn een nieuw raam, heel helder en geen steenslag e.d. heerlijk :)

Groetjes M&M
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-01-2018 20:48
Helemaal mee eens!
Olof
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-01-2018 13:35
Nog even ter afsluiting.
Vanmiddag de rekening van Topglas in de bus gekregen voor het eigen risico. Dit was inderdaad € 67,50, geen addertjes onder het glas.
Het oorspronkelijke schadebedrag was € 494,16 inclusief BTW. Het graveren van het kenteken was gratis, service van de zaak!

Al met al tevreden groeten,
Olof
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-01-2018 15:20
Hoi Olof,
Bedankt voor info over de totale prijs voor vervanging.
mvg, Ruud
- Van UbboH (Deelnemer) [nl] op 29-01-2018 11:16
Hoi Olof,

Al met al perfect verlopen. Klasse!
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Nieuwe voorruit

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill