Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / 158.800 km eerste motor
- Van Theo (Deelnemer) [nl] op 11-05-2015 15:45
Afgelopen zaterdag ben ik bij Hoebeke langs geweest om maar eens even naar de rex te laten kijken aangezien ik wat warme start problemen begon te krijgen, en vermogensverlies in de hoge toeren.
Nou had ik de week ervoor al het onderhoud en de APK gedaan en hierbij de ontsteking vervangen wat het vermogensverlies weer verholpen had. Bij Hoebeke is me verteld dat een slechte ontsteking dit inderdaad kon veroorzaken. Maar in ieder geval na een check van de motor en eens goed onder de auto door gelopen te zijn kreeg ik gelukkig te horen dat de auto voor zijn leeftijd en kilometerstand er heel goed uitzag. Problemen met de warme start komen hoogst waarschijnlijk doordat ik teveel korte afstanden rijd waarbij de motor wel heet word maar de olie dus niet, hierdoor krijg ik vervuiling en dus slechtere start. Dus het advies wat ik kreeg was af en toe eens een langere rit te maken (absoluut geen straf met deze auto natuurlijk)
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 11-05-2015 16:02
Mooie km stand Theo en goed te horen dat 'ie er nog goed uitziet voor zijn leeftijd en km stand.
Ik wens je nog heel veel relaxte kilometers toe en een lange rit er mee rijden blijft een genot en doe ik dus vaak.
Je ligt zo'n 7000 kms voor op mij, dat is overbrugbaar.
Faxie ligt met 180.000 km nog even iets verder voor op ons.
Op naar twee ton!!

Groet,
Ger
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-08-2016 23:08
USA Rex bj. 2004........290.000 km.........1e motor; 1e versn. bak; koppeling vervangen bij 265.000 km.........dagelijks woon-werkverkeer, veel stop & go, 2 x 1uur......Boston......motorolie 5w30.....

Just rolled over 180k on my 04 RX8. Still on original engine and original manual transmission. Replaced the original clutch at 165k.

This is an everyday car. I commuted 1 hour each way in Boston rush hour stop and go traffic for 10 years with this car. Only stayed in the garage if there was snow on the roadway or in the forecast.

Mazda performs the service - which I am pretty good about keeping to the schedule. I burn 89 octane - always have. I have never redlined this car.

http://www.rx8club.com/rx-8-discussion-3/100-000-mile-club-158709/page14/

- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-08-2016 15:46
Ja?
En wat is daar zo bijzonder aan? :-P

Grtz Dennis
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-08-2016 15:53 Edited 14-08-2016 16:15
@ Dennis,
Ach, is weer eens wat anders dan die doemverhalen........overigens zie ik van jou een voorbeeld van een RX-8 (geen RX-7) met meer km's / 1e motor graag tegemoet.......ben daar altijd benieuwd naar.....
mvg

PS...wellicht zijn er medeforumleden die wel geïnteresseerd zijn in het melden van zo'n forse km stand (en jouw melding straks).
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-08-2016 11:27
Jazeker, ik ben ook geïnteresseerd. Mijn Eigen kmstand schiet sinds ik met pensioen ben niet erg op. RX-8 is nu tien jaar oud en staat bijna op 80.000km. Ik ben van plan de twintig jaar te gaan halen. En dat gaat lukken. Dan zijn we allebei echt oud...  :-)

Groeten,
Olof
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-08-2016 18:59
Hoi Olof,
Ik ben ook al lang gepensioneerd en denk er net zo over!
mvg, Ruud
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 16-08-2016 17:47
Never redlined... tadaaaaaa. Wist dat 't slecht was :-). Stelletje malloten die dagelijks redlinen
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-08-2016 11:57
Nou, ik doe het af en toe. Eigenlijk alleen voor een demonstratie aan een passagier die nog nooit 9000rpm heeft meegemaakt. Doortrekken in zijn twee tot het piepje en dan onmiddellijk weer terug in de toeren.  :-)
- Van WesleyK (SuperForumposter) [nl] op 17-08-2016 12:24 Edited 17-08-2016 14:35
Af en toe inderdaad met bijrijders, maar zeker niet elke dag. Ik merk dat wanneer ik sportief (weekendritje) rijd eerder schakel ergens voor de 8000 toeren zodra alles echt goed warm is. Dat moet dan ook best kunnen imo..

Snap eerlijk gezegd bovenstaand verhaal dan ook niet. Nooit geredlined, altijd als daily gebruikt voor lange ritten tijdens de file, heb je dan niet de verkeerde auto voor de taak gekocht?

Komt overigens door de te lage oliedruk bij hoge toeren dat redlinen niet zo'n goed idee is als overal verkondigd wordt. Lagers krijgen simpelweg niet voldoende smering dan.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-08-2016 18:45
het is idd weer eens wat anders, dan altijd die verhalen over stukgelopen motoren.
het is natuurlijk ook wel jammer dat de motoren eigenlijk niet lang meegaan....maar het kan wel:)

Groetjes M&M
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / 158.800 km eerste motor

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill