Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Koplampen om bouwen (UK naar EU)
- Van Twigie44 (Deelnemer) [nl] op 13-02-2016 21:14 Edited 13-02-2016 21:16
Na een RX8 gekocht te hebben op Engels kenteken kwam ik op het probleem van de koplampen. Waar het licht beeld niet goed van is, na een tijdje zoeken geen koplampen kunnen vinden.
dan maar de koplampen ombouwen. zo heb ik het voor mekaar gekregen.



wat nodig een industriële föhn en een plamuurmes en een kruiskopschroevendraaier.





Draai de schroeven los die het koplampglas en de refelctor houder bij mekaar houd. door het föhnen word de kit zacht en kun je met een plamuurmes de kit door snijden en los wrikken.



De lens los schroeven door een kruiskopschroevendraaier tegebruiken , verwijder de lens en haal het metalen plaatje achter de lens weg.





Dit is het plaatje die het lichtbeeld bepaald. in het midden zit een op hoging die staat nu naar rechts(UK) door het plaatje om te draaien staat de ophoging nu naar links(EU). op hoging zit ten hoogte van de gele dop







Verhit de omgebogen uiteindes om ze de andere kant op te , anders past het beeldplaatje niet op de reflector als je hem om draait. (vergeet ook niet het plaatje wat onder 15 graden ongeveer staat te dichten anders krijg je een licht puntje helemaal boven in je



Het pennetje van de reflector past nu ook niet meer hier voor moet je een gaatje boren.



Monteer nu de lens weer op de reflector.





Monteer nu het koplampglas terug door de kit weer warm te föhnen en de schroefjes aan te draaien.



Nu is staat het lichtbeeld de goeie kant op.

zo heb ik het voor mekaar gekregen. kon nergens een ombouw beschrijving vinden vandaar deze topic , hoop hier de gene die er ook tegen aan loopt mee geholpen te hebben.

Gr Roy
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-02-2016 23:37
Helemaal super dat je het uitlegt en foto's erbij hebt gedaan!!!

Groetjes M&M
- Van BartvdEnde (SuperForumposter) [nl] op 15-02-2016 10:55
Yep, goed gedaan! UK/JPN import zal nog wel vaker gaan voorkomen gok ik zo ;-)
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 15-02-2016 11:14
Goed dat je het op deze manier deelt! zeker nog bruikbaar voor andere.

Heb je gecheckt of hij nu ook geheel waterdicht is? nadat de helften weer tegen elkaar 'gesmolten' zijn?
- Van Twigie44 (Deelnemer) [nl] op 15-02-2016 15:33
Heb voor de zekerheid nog een extra kit laagje rondom aan gebracht. geen vocht plekken binnen in de koplamp aangetroffen. :)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Koplampen om bouwen (UK naar EU)

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill