Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Eindelijk! Mijn eerste Rex!
- Van j1n0 (Deelnemer) [nl] op 15-06-2015 10:29
Na lang zoeken naar een goede RX8 en veelvuldig te hebben verdiept in de techniek ben ik eens gaan kijken naar een RX-8 die ik in het blad Autovisie voorbij zag komen. Tot mijn verbazing stond deze binnen 40 minuten reisafstand en was het dus zeker de moeite waard om eens te gaan kijken. Éénmaal aangekomen schoot me ineens weer het gevoel te binnen van "vroeger", toen de RX-8 voor het eerst op de Autorai stond en ik meteen verkocht was aan het gehele plaatje. Éénmaal aangekomen in Enschede viel de zwarte Rex mij op alle fronten in positieve zin mee aangezien het toch een gebruikte auto is van ca. 10 jaar oud. Het interieur en exterieur zagen er nog picture perfect uit en kon dan ook niet wachten om er in te klimmen. Nadat de adrenaline iets was gezakt ben ik mij maar eens gaan richten op de aandachtspuntjes van de Rex, olieleidingen, bobines, katalysator etc. Niks maar dan ook niks kunnen vinden. Ook de compressietest liet goede waardes zien.

Het vertrouwen in de auto werd echter nog eens vergroot nadat ik van de verkoper te horen kreeg dat de vorige eigenaar bij het inleveren van de auto een paar flessen Mazda Dexelia olie had bijgeleverd. Wat mijn inziens aangeeft dat hij goed op de hoogte was van het olieverbruik en dus ook het op tijd verversen van de olie. Toen het eindelijk tijd was om een proefrit te maken stond ik al met smart te wachten totdat de auto voor mij uit de showroom werd gereden. De motor sloeg direct aan, overigens ook na de proefrit een half uur uit te hebben gestaan. De eerste 15 kilometer lekker rustig aan gedaan en vanaf dat punt de Rex is even lekker doortrekken tot hoog in de toeren waar iedere keer weer een hele grote glimlach op mijn gezicht verscheen en ik al wist dat dit de auto was die ik in mijn bezit wou hebben.

Na de proefrit zoals gezegd nog even een warme start gedaan en dit ging prima! Nog even kort gebabbeld over de auto en wat getrek over de prijs, maar uiteindelijk zijn we het eens geworden. Gezien ik over 10 dagen met vakantie ga heb ik besloten hem "veilig" in de showroom te laten staan en na mijn 2-weekse vakantie op te halen. Deze exacte auto heeft overigens ook recent in de Autovisie gestaan, leuk weetje.
http://autovisie.nl/droomoccasion-mazda-rx-8/

Mooi om te zien is ook de interesse in de auto van collega's nadat ik vertelde dat ik een RX-8 had aangeschaft. Iedereen vindt het toch een heerlijke auto om naar te kijken, ook al zijn ze niet bekend met de bijzondere techniek.

Door de pauze op het werk even een mooi verhaaltje van kunnen maken :)
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-06-2015 11:25
Van harte gefeliciteerd en veel plrexzier toegewenst.
mvg, Ruud
- Van Relfer (SuperForumposter) [nl] op 15-06-2015 12:08
Mooie auto Hoor! Ik hoop dat je er net zoals ik veel plezier van zult hebben. En hou oom agent in de gaten......

Vriendelijke groet,
Ruud
- Van Miatabluer1 (SuperForumposter) [gb] op 15-06-2015 12:44
Het blijft een mooie combinatie - zwart met rood interieur
- Van V.M.Ly (ForumGeweldenaar) [nl] op 16-06-2015 16:42
Gefeliciteerd met de aanschaf en veel rijplezier toegewenst. Indien je actief bent op facebook dan is het misschien ook leuk om je hier aan te melden: https://www.facebook.com/groups/1447035652237330/
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Eindelijk! Mijn eerste Rex!

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill