Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Aanschaf RX-8 / Vreemde geur bij rx8
- - Van Sarv (Beginner) [nl] op 30-05-2015 16:39 Upvotes 1
Hallo. Vandaag proefgereden in een rx8 de 231pk. Met 112.000km. Wat ons opviel was een rare lucht in de kofferbak. Het best te omschrijven als oliegeur.
Iemand een idee? Is dit normaal?
Eerste - Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 30-05-2015 18:05
Lijkt mij niet. Bij de mijne ruik ik geen olie- of andere geur in de kofferbak.

Groet,
Ger
Eerste - Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-05-2015 21:40
Premix-fles 2-takt olie een keer omgevallen en leeggelopen ?
Blijft eeuwig stinken......
Eerste - Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 31-05-2015 08:33
Kapotte Kat? Geur die een beetje de kofferbak binnenkomt?
Eerste - Van Tinus (Deelnemer) [de] op 02-06-2015 08:43
Het is inderdaad niet normaal en ik zou het even goed uitzoeken voordat je de auto zou willen kopen. Misschien is het inderdaad de geur van olie die is omgevallen. Zo niet, is het toch wel belangrijk even goed te checken wat het dan wel is.
Eerste - Van Relfer (SuperForumposter) [nl] op 02-06-2015 19:25
Ik denk hetzelfde als Rudolph. Waarschijnlijk de fles olie niet goed afgesloten en is gaan lekken in die uitsparing in de achterbank. Steek daar je neus maar eens in.................
- - Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 02-06-2015 11:24
Hoe zou die geur de kofferbak inkomen bij een kapotte cat?
Eerste - - Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 02-06-2015 17:28
Weet ik het... Probeer gewoon ff mee te denken. Kapotte cat is vieze geur vind ik, misschien dringt het wel door richting kofferbak.
Eerste - Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-06-2015 19:42
Sarv is al weer verdwenen..........zo gaat het vaak met "nieuwelingen" (de goede uitgezonderd)........ff iets vragen..........een hoop antwoorden/meedenken van goedwillende forumleden........niets terugkoppelen........tja.......lekker gemakkelijk.....
mvg, Ruud
- - Van V.M.Ly (ForumGeweldenaar) [nl] op 02-06-2015 20:55 Edited 02-06-2015 21:00
Even objectief gezien... hoe moeten wij nou weten waarom de kofferbak van jouw eventueel aan te kopen auto stinkt? Dat kunnen de meest uiteenlopende redenen zijn. Meest voor de hand liggend... vraag het de verkoper??? Laat de geur "verwijderen" door de verkoper?

Ps, neem moeite om je voor te stellen, beschrijf je vraag + eigen uitzoekwerk uitgebreider en laat wat van je horen...
Eerste - Van Sarv (Beginner) [nl] op 03-06-2015 20:29
Excuus, dacht dat ik een automatisch berichtje zou krijgen als iemand reageerde. Vond het al vreemd dat ik geen reactie kreeg, totdat ik net inlogde.

Even wat meer achtergrond. Ik ging kijken voor een mazda 6 (lease) en zag een hele leuke auto staan voor 'erbij' bij Mazda Koops in Maarssen. Ik heb altijd motor gereden en met vrouw en 2 kids is dat moeilijk meenemen...
Dus vrijdag even overlegd en zaterdag die proefrit gemaakt. Wat een heerlijke auto zeg. prima wegligging en een heerlijk geluid. Ook mijn vrouw was verkocht en we wilden wellicht onze clio erop inruilen.
Over de prijs waren we het al snel eens en bij de deal was 6 maanden bovag garantie inbegrepen. Inmiddels weet ik dat ik er een nachtje over moet slapen (wat nare ervaringen aan een emo aankoop van een lancia delta in gedachten :) )

Maar die geur vond ik niet gepast. Dus vandaar mijn oproep op jullie site. Vervolgens ben ik wat meer gaan rondneuzen op sites en de RX 8 is een bijzondere auto met de wankelmotor. een km stand van 114.000 zou zo maar eens kunnen wijzen op een aanstaande revisie en die kost tussen de 3 en 4 mille. In combinatie met die onverklaarbare geur hebben we gisteren besloten om af te zien van de koop.

Maar wat blijft staan is het heerlijke rijgedrag en geluid van deze sportauto.

Voldoende toegelicht heren?
- Van V.M.Ly (ForumGeweldenaar) [nl] op 05-06-2015 15:47
Hoi Sarv,

fijn dat je reageert en e.a. nader toelicht, ik stel dat in ieder geval erg op prijs. Gezien de informatie en het verhaal zou ik ook zeggen laat de rx8 lekker staan, zoek naar ene met een lagere km-stand of waarvan de motor vervangen/rebuild is.

Succes met de zoektocht!
Omhoog Onderwerp Algemeen / Aanschaf RX-8 / Vreemde geur bij rx8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill