Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / rx8 motor
- Van brian (Deelnemer) [nl] op 08-05-2015 18:09
Hallo
ik ben sinds kort ook trotse eigenaar van een rx8
alleen nu is vandaag mijn motor kapot gelopen hij rookte al blauw en wist dat het er aan zat te komen.
maar nu is mijn vraag of er verschil zit tussen de hp motoren en de lp
heb de 200 pk versie lp
kan namelijk een hp kopen die goed is maar weet niet of ik deze er zo plug and play in kan hangen..

M.v.g brian
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 08-05-2015 18:31
Je hebt heel wat andere onderdelen extra nodig. Als je een volledige donor auto hebt dan kun je hem inderdaad omzetten. Maar met alleen een nieuw blok kom je er niet, er zijn meer verschillen tussen de twee dan het blok (onder andere het hele inlaat systeem).
- Van brian (Deelnemer) [nl] op 08-05-2015 18:37
Oke het gaat hier wel om een complete motor om het zo maar te zeggen alleen geen kabelboom.zou ik ook niet alleen het draaiende gedeelde kunnen gebruiken of is dit ook helemaal anders?
- Van Midas (Deelnemer) [nl] op 11-05-2015 18:55
kabelboom is anders (als ik het goed heb) zowizo het aantal injectoren is al verschillend en heb je dus ook meer stekkers nodig + dan zou de ecu ook andere gegevens moeten afgeven..
maar hier is al een discussie over  geweest zag ik:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=2269
- Van brian (Deelnemer) [nl] op 19-05-2015 17:57
Maar als ik dus een complete motor met kabelboom en ecu koop kan ik deze er zo in hangen want dat is de bedoeling.aangezien de motoren opzich hetzelfde zijn zou deze ook zo achter de 5bak moeten passen.
- Van brian (Deelnemer) [nl] op 19-05-2015 17:58
Maar als ik dus een complete motor met kabelboom en ecu koop kan ik deze er zo in hangen want dat is de bedoeling.aangezien de motoren opzich hetzelfde zijn zou deze ook zo achter de 5bak moeten passen.
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 20-05-2015 05:44
Hoeveel ben je bereid om voor het geheel tebetalen? Zal nietgoedkoop worden zo'n ombouwing.
- Van Midas (Deelnemer) [nl] op 23-05-2015 18:17
Je alarm sleutels en al die bende zal je ook moeten laten progameren op een andere ecu door mazda.
- Van BartvdEnde (SuperForumposter) [nl] op 24-05-2015 06:18
Als je van SP naar HP wilt is het goedkoper (en een stuk minder werk) je huidige te verkopen en een HP variant te kopen. Tenzij je helemaal naar R3 gaat, dan maakt de basisauto niet uit want moet je alles vervangen.
- Van Michael Z (SuperForumposter) [nl] op 25-05-2015 12:51
"upgraden" van een SP naar een HP is vrijwel NIET mogelijk, omdat;

- De motor niet overeen komt
- Het luchtinlaatsysteem anders is
- De ECU anders is
- De versnellingsbak anders is

Zoals anderen al aangaven is het wat betreft kosten en werk vrij zinloos en makkelijker en voordeliger om een HP te kopen.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / rx8 motor

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill