Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Past een kinderwagen?
- Van steks (Beginner) [nl] op 07-05-2015 21:34
Aangezien mijn vrouw zwanger is zal binnenkort mijn motor worden ingeruild voor een (tweede) auto, een RX8 is altijd 1 van mijn droom auto's geweest en het zou mooi zijn als we die straks als tweede auto kunnen rijden, maar de eis is dan wel dat er een kinderwagen in past, desnoods deels achterin en deels op de achterbank. Het zou alleen maar in noodgevallen hoeven aangezien onze eerste auto (Grand Vitara) normaal gesproken gebruikt zal worden als de kinderwagen mee moet.
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 07-05-2015 21:56
Er zit een skiluik in. Misschien kan de kinderwagen daar doorheen.

mvg,
Rinesh
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 08-05-2015 00:04
Ik zou nog een vitara aanschaffen... zit je altijd safe... misschien ook handig de afmeting van je kinderwagen te vermelden ...
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-05-2015 01:27
De kofferruimte is eigenlijk best groot voor een sportwagen. Alleen de achterklep is te klein om een groot voorwerp in te laden. Een aantal keine voorwerpen lukt natuurlijk wél...

Maar als je een foto van zo'n kinderwagen in opgevouwen toestand kunt laten zien en, zoals gezegd, de maten erbij schrijft, kan ik proberen hem virtueel door die kleine opening te krijgen.  :-)

Groeten,
Olof
- Van steks (Beginner) [nl] op 08-05-2015 10:50
De baby is er nog niet en dus ook nog geen kinderwagen, wel heb ik al gekeken wat de maten van sommige frames zijn als ze ingeklapt zijn en dat varieert van 70x60x40 tot 90x60x30. Ik hoop dat er mensen zijn die al een rx8 hadden en nadat ze een kind hebben gekregen de rx8 gewoon hebben gehouden omdat daar een kinderwagen in past. Ik snap dat het niet de meest praktische auto is, maar een kinderwagen past ook in een Twingo ;)
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-05-2015 12:38
Een massief rechthoekig blok van 70cm breed, 30cm hoog en 50cm diep kun je er nog maximaal recht inschuiven. Maar een kinderwagen is natuurlijk niet rechthoekig en heeft op veel plekken ook kleinere maten, zodat je hem er schuin in kunt steken. Ik kan er dus eigenlijk geen zinnig woord over zeggen. De grootste diagonaal van de koffervloer is 125cm en de laagste hoogte onder de hoedenplank is 35cm. Skiluikopening is 28cm hoog en 20cm breed.

De rugleuning van een zitplaats achter, denkbeeldig doorgetrokken tot het plafond, is 87cm hoog en 50cm breed. Hier zou je het wagentje dus in de gordel kunnen zetten.

Succes,
Olof
- Van steks (Beginner) [nl] op 08-05-2015 19:42
Olof, dank je wel. Ik zal het dus in het echt moeten proberen, maar ik geef het weinig kans.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-05-2015 19:53
Graag gedaan,
Olof
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 08-05-2015 20:13
Op t us forum is er iemand die een rolstoel erin krijgt en ook 'n dame met een kinderwagen. Er past een doos in voor een 32inch tv.. meer kan ik niet vinden.
- Van PayDay (Powerposter) [nl] op 09-05-2015 09:13
Ja. De kinderwagen past. Moest ik wel de wielen eraf klikken. Isofix zit er ook in en mijn zoon gaat regelmatig mee. Vindt hij prachtig en hij noemt het "raceauto papa"!
- Van BartvdEnde (SuperForumposter) [nl] op 09-05-2015 10:02
Hehe, goed nieuws! Een van de "WAF" punten van de RX-8: Hij heeft Isofix...
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Past een kinderwagen?

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill