Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Yatour music changer
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 04-03-2015 14:58
Vandaag heb ik mijn yatour music changer & bluetooth module ingebouwd (foto). Ik heb deze complete set via ebay bij een duitse shop besteld. Voor de personen die interesse hebben:

http://www.ebay.de/itm/Bluetooth-BT-USB-SD-MP3-CD-Wechsler-iPhone-3-3G-3GS-4-4S-5-Mazda-CX-7-RX-8-/400370480044?pt=LH_DefaultDomain_77

Waarom heb ik deze set gekozen?
- bediening via originele autoradio en originele bediening op het stuur.
- onzichtbare installatie, geen lelijke parrot op je dashboard.
- Mazda universeel, dus kan hem altijd nog gebruiken in de MX5.
- voordelen van muziek en bellen via telefoon, SD kaart, USB of mini jack met behoud van cd speler.

Het inbouwen was vrij eenvoudig met behulp van deze video:

https://www.youtube.com/watch?v=oUT-Q20abUM

Ik heb er voor gekozen om de Yatour music changer module in het dashboard te plaatsen. De bluetooth module in de middenconsole, en de microfoon tussen de tellers en stuur. (foto)
Functioneert allemaal prima, bij inkomende oproep dempt muziek automatisch, opnemen via 'fast forward' button van radio. Tijdens het bellen voor beide personen goed verstaanbaar.
Ben er zeker blij mee!
- Van PayDay (Powerposter) [nl] op 04-03-2015 15:55
Dat ziet er goed uit... Misschien maar gelijk twee bestellen... ééntje voor de rx-8 en ééntje voor de 3...
Maar ik lees wel wat over de radio software versie.

Hoe kom ik erachter welke ik heb?
- Van PayDay (Powerposter) [nl] op 04-03-2015 18:11
En natuurlijk had ik eerst moeten zoeken... staat gewoon op het forum...
- Van Michael Z (SuperForumposter) [nl] op 04-03-2015 18:23
Ik heb ook de Yatour en werkt inderdaad geweldig en installatie via maar 1 stekker! Bediening via het stuur blijft ook nog bestaan. Kan het nog mooier?

Ik ben echter wel benieuwd naar de Bluetooth module omdat ik mijn parrot zat ben, via wat voor aansluiting wordt de microfoon aangesloten Woudenbaard? Gewoon een jack-plug? En heb jij ook het BOSE-systeem?
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 04-03-2015 18:52
In de video kun je ook nog zien hoe je de software versie kunt checken.
Op de link van het product kun je vinden vanaf welke versie de set compatibel is.
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 04-03-2015 18:54
Ik heb inderdaad het originele Bose systeem in mijn RX8.
De bluetooth module gaat met een speciaal stekkertje in de achterkant van de music changer.
De bluetooth module zelf heeft 2 mini-jack aansluitingen. 1 voor microfoon en 1 voor (optionele) afstandbediening.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-03-2015 19:31
heel leuk en duidelijk filmpje :):)
erg leerzaam, zie nu ook hoe de radio eruit moet :)

Groetjes M&M
- Van Michael Z (SuperForumposter) [nl] op 08-03-2015 19:34
Bedankt voor de info Woudenbaard!

Mocht ik er met mijn Parrot niet helemaal uitkomen om deze goed te laten werken dan ga ik de BT-module eens proberen.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Yatour music changer

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill