Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Nieuw lid
- Van Ryu (Beginner) [nl] op 21-01-2015 07:36
En hele goede morge
Ik ben Cor en ik zit er serieus over te denken om een rx8 te kopen
Ik denk er al iets meer als een jaar over en heb me op dit forum en op de Engelse variant ingelezen over de voor/na delen en wat te doen qua onderhoud.

Maar ik heb de knoop nog niet doorgehakt over het feit of het wel een auto voor mij is, daarom heb ik ook nog geen proefrit gemaakt ( ben bang verliefd te worden )

Ben nogal dyslecties maar ik hoop dat auto correct alle fouten eruit heeft gehaald

Groetjes Cor
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 21-01-2015 15:31
Welkom hier Cor,

Prima leesbaar dus maak je niet druk!
RX-8 is een fantastische auto met meer voor als nadelen, echter voor de nadelen moet je wel een "reserve-potje" gereserveerd hebben.
Zo lang je het geld hebt en je wilt het ook daaraan besteden mocht het nodig zijn (hoeft absoluut niet, een RX-8 hoeft geen problemen te hebben of te krijgen), dan heb je aan de RX-8 een fantastische auto.

Succes met het maken van je keuze.
- Van Ryu (Beginner) [nl] op 21-01-2015 16:46
Bedankt Casper

Ik denk dat ik me er ook gewoon te druk over maak.
Hoeveel zou je ongeveer als reserve houden ?
Zelf doe ik minimaal 1500 maar dat is voor een auto met wel heel weinig behoeftes

Groetjes
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 22-01-2015 17:39 Edited 22-01-2015 17:44
Dat is echt persoonlijk. De een zal dit zeggen, de ander zal weer een ander bedrag noemen... En je zult zien: hou je geld apart, gebeurd er niks (gelukkig!!).

Ik zeg een €5000.... Voor als de motor in de soep loopt. "Als"...
Olieleidingen, bobines, bougies, ook af en toe dure aandachtspuntjes.

Het is geluk hebben als je een auto koopt, of het nu een RX-8 is of een ander model.
- Van Ryu (Beginner) [nl] op 22-01-2015 22:53
Bedankt, nog even sparen en dan ga ik hem halen denk ik :)
5000 klinkt als redelijk, maar eerst maar eens zien hoeveel hij gaat kosten
Heel erg bedankt in ieder geval
- Van socky (Deelnemer) op 23-01-2015 12:03
Hey Ryu (Hadouken!!!!),

Ik zat vorig jaar rond deze tijd met precies hetzelfde dilemma en ik heb uiteindelijk mijn droom auto gekocht! Ik heb nog geen moment spijt gehad maar...
...Ik had me, net als jij, van te voren ontzettend goed ingelezen in de voor- en nadelen van de auto. Daardoor wist ik waar ik op moest letten bij de aanschaf en wist ik wat ik kon verwachten als eigenaar.

Dus hou wat geld achter de hand (mijn kosten aan reparaties van afgelopen jaar waren 840 euro maar daarvan was 600 euro aan bobines) en het moet geen probleem zijn!

Als je uiteindelijk tot de koop overgaat zie ik je natuurlijk graag bij de volgende meeting / event!

Succes in ieder geval!

~Socky
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Nieuw lid

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill