Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Even voorstellen Kenny (PayDay)
- Van PayDay (Powerposter) [nl] op 25-09-2014 15:39
Hoi allemaal,

Na heel veel gelezen te hebben hier wordt het tijd om mij voor te stellen.

Mijn naam is Kenny, 33 jaar en kom uit Landgraaf; helemaal in het zuiden van het land. Sinds mijn 18e heb ik altijd Mazda's gehad, waaronder een 323 BF Turbo, een 323 BG Turbo 4x4, een MX6 en op moment voor dagelijks gebruik een Mazda 3. Tevens heb ik nog een oude BMW 745 turbo uit 1981.

Aangezien ik als autotechnicus altijd geïnteresseerd ben geweest in techniek, heeft de wankelmotor en dus ook de RX8 altijd speciale aantrekkingskracht gehad. Echter was het er eigenlijk nooit van gekomen om zelf een RX8 aan te schaffen. Daar is nu dus verandering in gekomen.

Ik heb vorige maand in Duitsland voor weinig geld een zwarte RX8 HP opgehaald met pas 84000 km waarvan de compressie op de tweede kamer niet in orde was. Ik had gedacht de motor te demonteren en met een nieuw setje seals al een heel eind te komen. Jammer maar helaas. De huizen waren teveel beschadigd. Dus, op zoek naar een andere motor.
Na navraag gedaan te hebben in NL (5500,-) en D (4100,-) vond ik de prijzen voor een nieuwe motor wel erg hoog. Toch ook nog even bij een Mazda dealer in België geïnformeerd.
Toevallig had deze nog een NIEUWE motor op voorraad waar hij graag vanaf wilde! De prijs was zo scherp dat ik deze motor niet kon laten staan.
Na een weekendje sleutelen heeft mijn RX8 dus een harttransplantatie achter de rug. Tevens is meteen de koppeling vervangen. Ook heb ik de originele velgen laten poedercoaten want de originele lak was flink aan het afbladeren...

Sinds de motorwissel heb ik pas 750 km gereden want ik moet nog naar de RDW om het Nederlands kenteken aan te vragen. Auto start echter koud en warm perfect en motor loopt ook als een naaimachine. Enige puntje van aandacht, wat mij nu pas is opgevallen, is dat de motorsteunen nog vervangen moeten worden.

Al met al hoop ik lang plezier van mijn Rex te hebben.

Hier een foto van het ophalen; met het oude project het nieuwe project gehaald ;)


En zo staat ie er nu bij:


- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 25-09-2014 15:52
Mooie auto! en 750 km zonder kenteken. Volgens mij gaat daar iets fout haha.
In ieder geval veel plezier met de rex ;)

mvg,
Rinesh
- Van PayDay (Powerposter) [nl] op 25-09-2014 16:07
Nou, dat valt wel mee. Ik heb groene platen...
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 25-09-2014 16:28
Erg mooi! Ook slim gedaan met de nieuwe motor! Nog plannen met de Rx-8 of hou je deze gewoon zoals deze nu is?
Zonder teveel off topic te willen gaan maar: wat voor type Mazda3 heb je dan?
- Van PayDay (Powerposter) [nl] op 25-09-2014 16:34
Voorlopig blijft hij zoals hij is. Hij is origineel al erg mooi vind ik. Misschien dat ik wel ooit nog een tablet op de plaats van de navi zet...
De 3 is het BK model. Het is een 2.0 die ik een paar jaar geleden ook uit Duitsland heb gehaald.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 25-09-2014 16:43
Welkom hier! Meteen goed aangepakt! Super!

PS: die witte rims onder de zwarte zien er goed uit!
- Van V.M.Ly (ForumGeweldenaar) [nl] op 26-09-2014 20:16
Weer een Limburger erbij altijd mooi. In ieder geval welkom en veel plezier met de rex! We hebben ook een facebook groep/pagina https://www.facebook.com/groups/1447035652237330/
- Van PayDay (Powerposter) [nl] op 26-11-2014 13:27
Vorige week maandag naar de RDW geweest, vrijdagavond kenteken bekend. Wilde ik maandag platen laten maken.. Ging niet zonder kentekencardnummer...
Gewacht tot dinsdag; eindelijk post. Toen alsnog platen laten maken.

Maar.... Ik heb ook geprobeerd om de rx te verzekeren... Wat een ellende was dat. Ik kreeg overal te horen dat ik te jong zou zijn voor dit vermogen.
Nou ben ik ondertussen al 32 jaar dus vind dit toch wel echt een schandalige zaak. Zelfs mijn eigen verzekering waar ik al 8 jaar mijn auto's verzeker kon niks voor mij betekenen.
Je snapt natuurlijk dus dat ik daar nu dus ook mijn andere auto's weg ga halen en zij mij als klant kwijt zijn...
Uiteindelijk is het toch gelukt toen mijn vriendin ging bellen naar haar verzekering om de auto bij haar op de polis te zetten. Blijkbaar moet je dus vrouw zijn om een rx8 te mogen rijden...

Vandaag op APK geweest zoals verwacht alles in orde. Dus nu... RIJDEN!
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 26-11-2014 17:39 Edited 26-11-2014 17:41
Heb je een verleden dan met ongevallen oid, of simpelweg een irritante verzekering....? Ik heb al vanaf mijn 18e mijn auto's zonder problemen verzekerd gekregen... Dag van slagen rijbewijs stond een Fiesta RS Turbo uit 1994 op de stoep; geen probleem. Om nog maar niet over mijn Mini Cooper V-TEC te spreken... 2 jaar na behalen rijbewijs.

Het verdere sportieve deel van mijn wagenpark was ook geen probleem met oa een Swift Gti, Golf Gti, Civic-R, Accord Type-S en een Focus ST gedurende jaren. Allemaal bij centraal beheer. Nu moet ik zeggen dat mijn ongevallenhistorie 0 is....
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 26-11-2014 17:59
Vaag... Rare gang van zaken.

Ik had op mijn 25e mijn RX-8, toen net 4 jaar oud, gekocht en verzekerd zonder moeite.
- Van PayDay (Powerposter) [nl] op 26-11-2014 18:51
Rijbewijs sinds mijn 18e, altijd verzekerd geweest, geen verleden met schades. Ik heb ook nooit problemen gehad met andere auto's waaronder de 323 turbo of de mx6... vandaar dat ik het ook niet snap...
Maar ja... probleem is nu opgelost!
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Even voorstellen Kenny (PayDay)

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill