Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Aanschaf RX-8 / trotse nieuwe eigenaar mazda rx8
- - Van plontjen (Beginner) [be] op 29-10-2014 07:19
Hallo iedereen,

Sinds 2weken ben ik de trotse eigenaar van een Mazda rx8, wat  al lang mijn droomwagen was.Ik heb hem gekocht met 140000km op de teller, wat toch al redelijk wat is, neem ik aan en dat is ook wel al wat voelbaar, hij trekt niet echt meer zoals het echt zou moeten en misschien is het minder snel aanpakken bij het starten ook wel een gevolg daarvan.Ik wist wel op voorhand dat de mogelijkheid er in zat dat de motor het niet zo heel lang meer zal trekken en nu wou ik even polsen naar jullie mening over het plaatsen van een nieuwe motor of rebuilden en waar ik dan het beste terecht kan, als de motor het in de toekomst laat afweten, of wat er nu kan ondernomen worden.

Wij wonen in België en er zijn wel een reeks Mazda garages maar welke is de goeie?
Ik heb al eerder hier het één en ander gelezen, onder andere over een garage bij jullie waar iedereen vol lof over spreekt.

Kan iemand hier wat raad in geven, elke mening is welkom.

Mvg, Peter
Eerste - - Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 29-10-2014 08:28
Hoi Peter,

Ik denk dat je 'm z.s.m. naar Hoebeke moet brengen voor een rebuild. Je symptomen lijken te duiden op lage compressie.

Groet,
Pascal
Eerste - - Van plontjen (Beginner) [be] op 29-10-2014 09:39
Dank voor uw reactie Pascal.
Weet u toevallig ook hoe we het best contact kunnen opnemen met iemand daar, telefonisch of beter via mail?

Mvg, Peter
Eerste - Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 29-10-2014 10:03
Een beller is sneller ;-)
- - Van Nick-Rx8 (Powerposter) [be] op 31-10-2014 17:09
Ik vouch ook voor hoebeke, top kerels en weten er veel van. Ze zijn niet goedkoop maar het is geen goedkope auto. Hebben enorm veel ervaring met wankelmotors.
Eerste - - Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 01-11-2014 17:46
Ik zeg Hoebeke, Kees is een uitstekende man. Een echte expert op het gebied van de Renesis. Als je slim bent dan regel je met Kees een handige vorm van betalen. Meestal scheelt dat voor beide.
Eerste - Van plontjen (Beginner) [be] op 07-11-2014 13:58 Upvotes 1
Bedankt voor jullie reacties! ik heb intussen reeds gemaild met de garage en voor een compressietest en nazicht van de motor komt het op 85 euro, wat heel goed meevalt in vergelijking met wat ik reeds bij andere garages had gehoord.Wij gaan dan ook een afspraak maken met Kees en ons bijouke daar eens binnensteken voor een verwenbeurt :)
Omhoog Onderwerp Algemeen / Aanschaf RX-8 / trotse nieuwe eigenaar mazda rx8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill