Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Cosmetica / Frontlip
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 01-11-2014 19:14 Edited 01-11-2014 19:19
Beste Forumleden/RX8 liefhebbers,

Eerst zal ik mijzelf kort introduceren als nieuw forumlid. Mijn naam is Ewoud, ik woon in Bergen op Zoom (NB). Sinds september 2014 ben ik in het bezit van een zwarte RX8 SP uit 2004. Deze RX8 is in 2011 geïmporteerd uit Duitsland. Inmiddels staat de teller op 90.000 KM. Direct na de aanschaf een compressietest laten uitvoeren door Hoebeke in Rilland. 7,2 gemeten op de 1e rotor en 6,5 op de 2e rotor. Motor is dus nog in goede staat.

Mijn eerste positieve ervaringen met de RX8:
geluid, vermogen, wegligging, acceleratie, uitstraling en blikken van andere weggebruikers.

Mijn eerste negatieve ervaringen:
brandstof verbruik!! (1 op 7,5 na eerste keer meten). Nog erger dan ik van tevoren had verwacht
Belasting...   ...nooit leuk om te betalen natuurlijk.


Na ongeveer twee weken ontdekte ik dat ik een stukje van mijn front lip onder de voorbumper mis. zie foto's.
Tijdens het bestuderen van de front lip ontdekte ik dat ook het onderste gedeelte van het spatbord in de rechter wielkast ontbreekt. Dit is natuurlijk erg slordig.
Daarom de volgende vraag:

Weet er iemand waar ik een 'hele' originele zwarte kunststof front lip kan krijgen tegen een acceptabele prijs?
Of wellicht heeft iemand zijn originele front lip vervangen door een after-market model, en verkoopt de originele?
ook misschien iemand een idee waar ik kan zoeken naar het onderste stuk spatbord voor in de wielkast?
Verder nog adviezen voor het (de-)monteren van deze frontlip?
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 01-11-2014 20:07
In kopje commercieel staat een rex voor demontage. Verder op marktplaats en via onderdelen lijn kun je vast genoeg vinden.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 01-11-2014 20:07
In kopje commercieel staat een rex voor demontage. Verder op marktplaats en via onderdelen lijn kun je vast genoeg vinden.
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 19-11-2014 19:50
Het ontbrekende stuk wielkast is vandaag gemonteerd. Met onderdeel van de RX8 voor demontage van Mark B. Bedankt!
Een originele front lip heb ik nog niet gevonden, mocht iemand me hiermee kunnen helpen hoor ik het graag.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-11-2014 20:53
mooi dat de rex weer stukje beter is geworden :)

Groetjes M&M
- Van Yence (Beginner) [nl] op 10-01-2015 11:59
Hallo Ewoud,

Ik heb de originele lip vervangen.  Deze is eventueel te koop als je nog op zoek bent?

M.v.g.,
Jens
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Cosmetica / Frontlip

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill