Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / nieuw hier, dus ik stel me even voor
- Van RX8zuidholland (Beginner) [nl] op 21-09-2014 20:50
Hoi allemaal!

ik ben jason, ik kom uit delft en woon nu in zletermeer voor zo'n ruime 4jaar.
Ik ben altijd al een autogek geweest en sinds een paar jaar helemaal gek op japanners.
Uhmm ik heb al een honda civic eg ('93) gehad.
Dezs had ik toendertijd gekocht net voordat ik mijn rij examen ging doen. Helaas gezakt.. En ik heb er toch ingereden :$ ik heb me lesje er zeker van geleerd (ja een bedrag van 435 inleveren is niet leuk).
nu ben ik (zeker ivm werk) op zoek naar een leuke sportieve auto. En ja een rx8 is prachtig! Alleen de financiering voor aanschaf en een reservepotje voor onderhoud e.d. Is niet rond.
Maar kijken kan geen kwaad toch?

Wel ben ik erachter gekomen dat de rx8 een auto is die veel aandacht nodig heeft.
Ik heb uren lang vele onderwerpen gelezen en alle "nadelen" en zeker ook de voordelen voorbij zien komen.

Ik weet het nu wel over de dorpels, bougies, compressieverlies, olie en benzine verbruik en de roestpuntjes.

Net even wat meer punten waarop je moet letten dan bij een honda.
Alleen wat ik tegen die tijd wel graag zou willen (over zo'n 3/4 maandjes, misschien eerder als het meezit)
Is dat er iemand mee zou kunnen gaan (ivm hoe de verkoop zou moeten lopen aangezien jullie ervaren hierin zijn en speciaal met de auto) of een leuke rex heeft staan.
Maar dan hoor je me vanzelf wel weer ;)

Ik heb nu wel een paar rexjes te koop zien staan voor 4500 en 3500 die in mijn favoriet staan op autoscout.
Ik twijfel wel eraan maarja zoals ik al zei ik heb de financiering nog niet klaar ervoor. Alleen weet ik wel dat het niet zozeer uitmaakt of ie nou 60k heeft gelopen of 110k. Als ie maar regelmatig onderhouden is en goed voor gezorgd is en dit dan ook angetoond kan worden.

Ik zal nog vele berichten lezen van jullie en als het kan reageren

Mag ik jullie mening over de volgende advertenties?
Puur om te kijken hoe jullie naar de advertentie kijken e.d.

http://m.autoscout24.nl/details?vehicleId=257521989&id=257521989&from=www.autoscout24.nl

http://m.autoscout24.nl/details?vehicleId=258529976&id=258529976&from=www.autoscout24.nl

http://m.autoscout24.nl/details?vehicleId=254813086&id=254813086&from=www.autoscout24.nl

Alvast thx!
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 21-09-2014 21:01
Ik zou de eerste laten staan.
vanwegen hoge kilometers.
de tweede ook vanwegen de stuur rechts en zonder nederlands kenteken.van die drie zou ik de 3 de nemen
- Van RX8zuidholland (Beginner) [nl] op 21-09-2014 21:26
Hoi nelson, bedankt voor je reactie!

Bij de engelse vind ik het zozeer niet zo erg dat het stuur aan de verkeerde kant staat. Op nl kenteken kost toch niet zo veel? Het leek mij een mooie koop (inclusier kosten voor nieuwe bumper of lak bijwerken en op kenteken zetten) lijkt mij dan nog goedkoper (ik zal het binnenkort sowieso opzoeken) dan normaal. Het ging me meer om de rest. Maar toch bedankt.
Oh voor de andere leden en jarenlange eigenaren/liefhebbers. Nee ik zal hem niet mishandelen. Trappen zal ik wel (dit wordt zelfs aangeraden :p) maar niet te vaak en nooit op een koud blok. Ik bedoel maar waarom koop je anders zo een mooie maar zeker snelle wagen.

Ik wil er meer een shower van maken. Veilside body erop (ik zag dat caecil(?) Er ookal 1 had? Ach er zullen er meer zijn maar de veilside kit is prachtig!
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 22-09-2014 07:40
Ja Caecil is een heel wilde wat tuning betreft!! Nee geintje, dat moet iemand anders zijn denk ik!

Maar allereerst welkom hier en leuk dat je op zoek bent naar een Rex EN dat je jezelf in ieder geval inleest over de auto: heel verstandig!
Mijn voorkeur zou uit gaan naar een NL' se RX-8. Als de auto hier bekent is kan dat ook een pluspunt zijn i.v.m. de historie enzovoorts (niet noodzakelijk).

Tunen is niet mijn ding, mijn persoonlijke mening is dat een RX-8 zulke prachtige lijnen heeft dat deze geen spoilers nodig heeft maar als dat jouw ding is: Ga ervoor. Respect voor jou.
Ga eerst eens een RX-8 rijden, kopen, zet deze op de oprit neer, misschien denk je er dan ook wel zo over als een een paar dagen er naar gekeken hebt ;-)
- Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 22-09-2014 10:54
Hoi Jason,

Leuk dat je erbij bent.

de 1e heeft zoals  Nelson aangeeft al wel veel gelopen maar ik lees ook dat er dus een nieuw blok in in zit waarop 66.000 km zit. is dus niet al te veel.
Ondanks dat dit nieuwe blok 66.000 klm heeft gelopen ben ik toch huiverig in verband met de overige slijtage onderdelen en de body gezien de totale km stand .

Aangezien je het geen probleem vind om het stuur rechts te hebben en de NL papieren ervoor in orde wilt maken met  bijkomende kosten lijkt het me een goede koop(de 2e),echter ik heb een soort van kat in de zak gevoel vanwege de vraag prijs(maar dat kan aan mij liggen natuurlijk).
Kan je aangeven wat je bij de bedoeld met  "Het ging me meer om de rest"?

De 3e lijkt mij daarom het meest veilige al komt deze wel in de zogenaamde  revisie zone met zijn huidige km stand,
Ik denk dat een compressie test geen kwaad kan ;)

gr mellie
- Van RX8zuidholland (Beginner) [nl] op 22-09-2014 19:43
bedankt voor de reacties!

ik moet toegeven (ja ik heb intussen meer gelezen) en de sfeer hier is geweldig, hoe jullie met elkaar omgaan, maar ook de inhoud over het algemeen is zeer boeiend!
ik leer er ontzettend van (voor het forum wist ik alleen wat een wankelmotor was en dat die in een rx7 en rx8 zit, hoe het op een tekening eruitzag en niet te vergeten hoe geweldig de wankelmotor klinkt, maar daar was dan ook alles mee gezegd.
nu weet ik natuurlijk nog steeds niet de in en outs ervan, maar wel hoe het werkt en hoe ermee om te gaan.

met het stukje ''het gaat me meer om de rest'' bedoelde ik hoe jullie tegen de advertentie kijken qua KM's, verkoper (misschien bekend bij jullie). oftewel motor en verkoper.

ik steek en zal dit blijven doen, veel tijd in. daarmee bedoel ik een leuke koop proberen te vinden, maar vooral het doorlezen van het forum. ik verwacht niet van jullie dat jullie (veel)tijd in mij zal steken al zou ik dit heel erg op prijs stellen.

het stukje over veilsdie bodykit waarvan ik dacht dat caecil dit had, ik moet het door elkaar gehaald hebben. zoals ik zei ik heb vele posts gelezen en ja dan kan het voorkomen dat ik het overzicht kwijt raak. caecil als ik je beledigd heb, mijn excuus dit was niet zo bedoeld.

Casper, ja ik ben het zeker met je eens over de vormen van de RX-8, ze zijn prachtig. daarom zou ik niet gelijk een veilside body kit klaar hebben. ik zal natuurlijk eerst kijken hoe goed het bevalt om er 1 überhaupt te hebben.

ik waardeer beide van jullie meningen en stel het ZEER op prijs dat mijn mening/smaak gerespecteerd wordt (daarom zit ik ook hier) en wederzijds respect zal er zijn.

(opbouwende)kritiek en eerlijke meningen van jullie kant ben ik erg blij mee!
dus bij deze mellie, ik stel het zeer op prijs, en ja het is een te mooi aanbod, ik weet vrijwel zeker dat er meer kosten bijkomen, hier ga ik morgen naar informeren.
bij de 3de advertentie houdt ik zeker rekening met een revisie. hier is de prijs ook wel naar als ik lees wat een redelijke aanschafprijs is.
moet ik de compressietest doen tijdens de proefrit, of om een uitslag vragen (als die gegeven wordt) of ter plekke doen (maar ik heb de middelen niet, deels hierom vroeg ik of er iemand tegen die tijd mee zou kunnen/willen gaan, maar dat komt tegen die tijd wel en ik ben dan ook wel bereid om hier een kleine vergoeding voor te geven)

groetjes, jason
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 23-09-2014 09:02
Je hebt Caecil echt niet beledigd hoor ;-), daar is meer voor nodig.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt. Neem je tijd en maak een weloverwogen beslissing.
- Van V.M.Ly (ForumGeweldenaar) [nl] op 23-09-2014 16:09
Ik heb in 2012 € 2200,- invoer/bpm moeten betalen voor mijn Engelse RX8. Het betreft een HP trouwens.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 23-09-2014 18:42
Persoonlijk zou ik voor de laatste gaan en ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande commentaren.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-09-2014 18:19
de eerste 2 hebben wel een prachtige kleur!!

Hoe lager de prijs, vaak hoe groter de kans dat er wat mis is of snel mis gaat...hoeft natuurlijk niet maar daar is de prijs dan ook naar.

Groetjes M&M
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / nieuw hier, dus ik stel me even voor

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill