Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Oude liefde roest niet :-)
- Van Martinwill (SuperForumposter) [nl] op 01-06-2014 11:04
Hallo allemaal. Terug van weggeweest, maar zoals de titel al zegt, oude liefde roest niet :-)
In 2012 ben ik kortstondig in het bezit geweest van een zwarte HP als 2de auto. ivm de geboorte van onze dochter heb ik destijds besloten om om de Rex te verkopen omdat mij dit niet echt praktisch leek. (3 kinderen in de Rex wil niet echt :-)
Sinds die tijd bleef ik toch steeds geïnteresseerd in de RX-8 en betrapte ik mezelf erop toch steeds even op marktplaats en autoscout te kijken of er nog mooie modellen tussen stonden. Nu 2 jaar later is het moment aangebroken dat ik toch weer aan het kijken ben naar een leuk speeltje naast onze XC-90 familiewagen. In mijn zoektocht van de laatste weken hebben diverse auto's de revue gepasseerd. Ford Mustang, Maserati GT3200, Alfa Romeo Brera, BMW 3 coupé, enz, enz. Maar..... tussendoor toch steeds even kijken bij de Rex-en :-) Totdat ik onlangs langs een garage bij mij in de buurt liep en daar een Rex zag staan die wel verdomd veel leek op diegene die ik heb gehad. De schrik sloeg me om het hart en ik ben nog nooit zo snel naar huis gelopen om te kijken of het kenteken klopte hahaha. Dit bleek niet zo te zijn maar het was wel een eyeopener, de RX-8 doet me toch nog meer dan ik dacht. Nu 2 jaar later kan ik zeggen, shit wat heb ik een spijt dat ik hem verkocht heb.
Naast de RX-8 is er nog 1 auto die nog een beetje meedoet in het spelletje en dat is een Mercedes CLK-500 uit 2003-2006, echter mijn huidige voorkeur ligt duidelijk bij de RX-8. Stiekem hoop ik mijn oude Rex weer tegen te komen omdat hier destijds een nieuwe motor in is gekomen en in sublieme staat verkeerde, maar dat kan inmiddels natuurlijk alweer heel anders zijn.

Kortom, ik ben weer zoekende en back!! Nieuwsgierig te zien wie er sinds mijn vorige tijd hier is blijven hangen :-)
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 01-06-2014 18:39
Mijn inziens kan een CLK 500 van dat model jaar welke jij noemt, never nooit tippen aan de RX-8. Motorisch super zo'n Benz maar aan dat type CLK hangt vind ik persoonlijk toch een "fout imago"... Ieder zijn smaak natuurlijk maar ik denk dat je diep in je hart de "goede" keuze wel maakt! Tot snel!
- Van Martinwill (SuperForumposter) [nl] op 04-06-2014 14:00
Eens met wat je zegt en ben er voor mijn gevoel dan ook wel uit. Of ik snel in het bezit zal zijn van een "nieuwe" rex valt nog te bezien. Het aanbod op dit moment valt me erg tegen, maar nu ben ik ook een kritische koper. In mijn zoektocht kijk ik ook naar Duitsland en daar valt me op dat er veel modellen aangeboden worden zonder navi. In de modellen in Nederland lijkt me dit standaard toch? Weet iemand wat er in de modellen zonder navi nog meer mist of anders is?
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 04-06-2014 14:18
Er zijn in NL 3 uitvoeringen geleverd: SP, SP upgrade en HP.

SP upgrade en HP hebben Navi en BOSE audio systeem. SP niet, als ik me niet vergis.
- Van Martinwill (SuperForumposter) [nl] op 04-06-2014 14:25
Die ik in Duitsland bedoelde zijn HP's met 231 pk
- Van Knet (SuperForumposter) [be] op 04-06-2014 17:21
Als ik nog eens mocht kiezen, dan kocht ik er een zonder Navi, maar zoals al aangehaald, de HP versies in Belgie en Nederland hadden allemaal Navi. Ik koop liever een tomtom van 200 euro die ik kan updaten dan nu nog te zitten met een out dated map van ten laatste 2009.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 04-06-2014 17:48
mwoah, als je beetje handig bent bouw je er een nexus ofzo achter in. Dan heb je android met Torque, Dashcommand en de laatste software.
- Van dikkie (Deelnemer) [nl] op 04-06-2014 19:16
of je doet dit;
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-06-2014 06:06
Of dit:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=2933
- Van Knet (SuperForumposter) [be] op 05-06-2014 16:34
Dat is het probleem juist, zo handig ben ik niet :p
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-06-2014 16:36
Willen is kunnen.

Grtz Dennis.
- Van Knet (SuperForumposter) [be] op 05-06-2014 17:11
Ja waarschijnlijk wel, maar er zijn toch bepaalde dingen wat ik niet begrijp. Vooral dan met aansluitingen.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-06-2014 01:43
Dat begreep ik ook niet.
Nu wel.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Oude liefde roest niet :-)

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill