Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Nieuw lid stelt zich voor..
- Van Melvin_RX8 (Deelnemer) [nl] op 08-09-2013 09:47
Hallo Allemaal,

Ik ben Melvin 23 jaar oud en kom uit Hilversum.. Ik heb sinds kort ook een Mazda RX-8 aangeschaft sinds de auto uitkwam ben ik er al verliefd op en heb ik er altijd al een willen hebben nou heb ik hiervoor al heel wat auto's gehad maar niks wat hiervan in de buurt komt begonnen in een Saxo toen een Tigra, VW Corrado, 206CC, Alfa 156, Audi A3 toen de Golf 4 R32 ! En nu een paar weken geleden was het dan zover ik had een koper voor mijn Golf 4 R32 en die kon ik goed verkopen (in deze tijd dan) en van dat geld kon ik dan eindelijk een RX-8 ophalen..

Ik heb gekozen voor een SP ook simpelweg omdat een HP nog iets te hoog voor mij lag kwa budget maar goed ik ben hier ook tevreden mee want het rijdt perfect wat een fijne auto is het toch elke keer dat ik er in rijdt stap ik weer uit met een smile op mn gezicht! Hij komt oorspronkelijk uit Duitsland is van eind 2004 en heeft nu 88.000 gelopen met alle boekjes keurig ingevuld, donkergrijs (antraciet?) metallic, heeft geen leer maar dat zwart/grijze suede interieur ik vind het persoonlijk MOOI en er zat al Xenon verlichting in! Verder heb ik nog niet echt plannen om er wat mee te doen misschien met de tijd een andere mooi uitlaatsysteem eronder maar niet zo'n herriebak moet het worden gewoon een subtiel mooi geluid! Verder vind ik die voorscherm Strakes van een HP wel leuk staan dus die zou ik ook willen aanschaffen en misschien een Tablet inbouwen... Het is natuurlijk al een super mooie auto van zichzelf dus dat wou ik ook zo houden

Nou genoeg gepraat ik ga proberen wat foto's te plaatsen en dan zie ik de reactie's wel tegemoet

Groetjes allemaal,
Melvin









- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-09-2013 11:12
Welkom. Mooie wagen en de kilometerstand is niet te hoog. Ik wens je er veel en lang plezier mee.

Groeten,

Olof
- Van Melvin_RX8 (Deelnemer) [nl] op 08-09-2013 12:31
Dankjewel! Gaat goedkomen elke keer rijden in de RX-8 is al plezier..! :)
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-09-2013 13:24
@Melvinn_RX8
Prachtige auto, mooie exclusieve kleur, geslaagde interieurcombinatie (leer is ook niet altijd "je van het") en met idd een aangename niet te hoge km.stand........
Veel rijplezier toegewenst!
mvg, Ruud
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 08-09-2013 14:10
Welkom hier! Mooie combi heb je uitgezocht. Veel plezier met deze fantastische auto.
- Van Melvin_RX8 (Deelnemer) [nl] op 08-09-2013 14:11
@Rudolphw super bedankt! Leuke reactie altijd leuk om te horen en te lezen zulke berichtjes :)
Mocht ik een update aan de auto hebben dan plaats ik het hiero weer!

@CasperRX-8 ja bedankt! Ben er ook super super blij mee wat een super auto! :)

Groet,
Melvin
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-09-2013 08:18
Welkom hier!
Idd, een ander uitlaatsysteem draagt wel bij tot een nog betere rijervaring.
En zoals velen je zijn voorgegaan, er gaat vast wel wat veranderen aan je auto...
Veel rijplezier gewenst en voor vragen staan we uiteraard tot je besckikking!
Ik zou zeggen, lees de topics maar eens door en laat je vooral niet afschrikken door de "problemen", da's nou eenmaal wat in forums het meest wordt beschreven.

Mvg Dennis.
- Van Melvin_RX8 (Deelnemer) [nl] op 09-09-2013 13:26
Dennis bedankt voor je antwoord! Ik heb idd al heel wat uurtjes rond gelezen en gezocht op dit forum en ook op het buitenland en toch heeft het me niet weer houden om er een te kopen en ik heb er ook geen seconde spijt van wat een super fijne auto! :) Een uitlaat systeem gaat er zeker op komen.. Is er nog een bepaald systeem dat jullie echt aanraden voor de RX-8 of? Dan kan ik vast wat specifieker zoeken zeg maar..

Groet,
Melvin
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-09-2013 13:30
Er zijn verschillende systemen en verschillende prijzen maar wanneer je goed spul wil hebben neem Racing Beat.
Deze heeft een beschaafd donker geluid bij lagere toeren maar kan ook aardig brullen bij 5000rpm...:-)
Bij 7000+ heet het schreeuwen.

Grtz Dennis.
- Van Melvin_RX8 (Deelnemer) [nl] op 09-09-2013 16:01
Kijk dat klinkt goed! En dat schreeuwen boven in vind ik niet erg... :) Wil gewoon niet dat het zon overdreven herrie bak wordt als je op de snelweg rijdt zeg maar voor de rest mag het wel lekker klinken en schreeuwen ja!
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 09-09-2013 20:55
Pettit Racing heeft ook een erg mooi systeem en goed systeem, klinkt net iets agressiever dan de Racing Beat en bent er unieker mee in Nederland.
Systeem draagt het merk Milltek maar is ontwikkeld samen met Racing Beat en Pettit Racing.
Is zelf makkelijk te bestellen via Pettit Racing geen credit card nodig en de prijs is scherp.
- Van Melvin_RX8 (Deelnemer) [nl] op 11-09-2013 12:03
Kijk altijd handig zulke tips! Goed bezig :)

En het systeem van Invidia? Of Megan Racing RS systeem? Iemand hier ervaringen mee of z'n mening erover?

Groet,
Melvin
- Van Melvin_RX8 (Deelnemer) [nl] op 17-09-2013 18:49
Vanochtend een ochtendje aan het stoeien geweest om een Tablet in de RX-8 te bouwen.. Ik heb natuurlijk jammer genoeg niet het systeem wat in een HP zit met dat scherm wat omhoog kantelt.. Dus ik heb zelf een creatie moeten verzinnen & er ook rekening mee moeten houden dat ik de tablet erin en eruit kan halen voordat ik opeens bij de auto kom en m'n raam eruit zie liggen en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling! Ook laad de tablet netjes via het contact geschakeld.. Dus heb nu GPS aan boord en meteen zo'n OBD II interface erbij aangesloten werkt echt leuk in combinatie met een app DashCommand kan je van alles live bekijken (olie temp, koelvloeistof temp, g-krachten, schakel punten, benzine verbruik, snelheid, hoeveel koppel  & vermogen je verbruikt en dat soort leuke dingetjes!)

Maar goed na een paar uurtjes hobby'en heb ik het dan toch voor elkaar gekregen en ik ben tevreden met het Resultaat, het moet nog wel iets bijgewerkt worden maar vanwege het normale werk wat er nog te doen kwam helaas eventjes nog geen tijd voor gehad!



- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-09-2013 20:37
Best een leuke/goede oplossing........en lekker uitgebreid........de originele navigatie is namelijk niet zo geweldig vind ik.
mvg, Ruud
- Van Melvin_RX8 (Deelnemer) [nl] op 18-09-2013 15:39
Bedankt ruud! Top reactie :) Is al me werk in ieder geval de moeite waard geweest!
- Van Melvin_RX8 (Deelnemer) [nl] op 27-11-2013 17:00
Ben ffe een tijdje weg geweest maar ben weer terug en ondertussen alweer een hoop aan de auto veranderd! Heb nu weer wat meer tijd want heb helaas ffe geen werk meer.. Krijg je met deze barre tijden he! Is natuurlijk wel zonde want wil mn RX-8 nog niet verkopen natuurlijk maar financieel is het nu ffe niet breed dus moet ffe zuinig doen met het budget zodat hij in ieder geval nog wel op mn stoep kan blijven staan! Maar goed laten we hopen dat ik snel weer wat werk heb dan kan ik weer genieten van de rx8 :)

De grootste verandering aan de auto is dat hij nu gewrapped is in het Mat Antraciet voor deze kleur gekozen omdat hij niet veel van de originele kleur afwijkt en de lijnen er wel mooi uitkomen met een matte folie en nu is de originele lak wel bescherm onder deze folie.. ( Zelf gedaan overigens de hele wrap!) Ook zijn de lampen in het smoke getint, gele mistlampen, gaas in de voorbumper gemaakt en ook achter en dagrij verlichting gemonteerd kan aan en uit met xenon aan.. Wat vinden jullie ervan?????




















- Van ptrb (Powerposter) [nl] op 27-11-2013 18:15
Zeer gaaf!
- Van Melvin_RX8 (Deelnemer) [nl] op 27-11-2013 21:23
Thankssssss! (Y)
- Van franky6 (Beginner) [nl] op 27-11-2013 21:26
Nice ride!
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 27-11-2013 21:33
verry nice
- Van Melvin_RX8 (Deelnemer) [nl] op 27-11-2013 22:11
Thank You All! :)
- Van Thomas (Powerposter) [nl] op 28-11-2013 10:18
ziet er goed uit! ik ben echt al moker lang op zoek naar zon bakje om een tablet in te stouwen...waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
- Van Melvin_RX8 (Deelnemer) [nl] op 28-11-2013 14:57
Ik kocht hem bij de Dixons! Koste maar 10 euro.... Koopje! :)
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 28-11-2013 16:57
Erg netjes gedaan! Zelfs de gele mistlampen zijn erg geslaagd i.c.m. met de wrap e.d, dit had ik niet verwacht! Mooi man...
- Van Melvin_RX8 (Deelnemer) [nl] op 28-11-2013 17:21
@ Casper! Super leuke reactie haha bedankt man! :) Toch altijd leuk om te horen als je zulke reacties krijgt...
- Van Thomas (Powerposter) [nl] op 17-12-2013 20:01 Edited 17-12-2013 20:03
Een bakje waar een tablet plug and play inpast..Ik bedoelde eigelijk zon navigatietray (standaard RX8). Althans daar lijkt het zo op de foto op? Zo niet chapeau en dan ben ik nu HEEL benieuwd hoe je dat gedaan heb hahaha

Ow en matzwart ziet er echt goed uit! Ding schreeuwt nu eigelijk wel van...help..ik moet en wil met me kont richting moeder aarde :)
- Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 28-01-2014 13:40
Wow dit is wel een hele mooie wrap  en ook nog eens zelf gedaan
echt knap werk. Goed bezig.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Nieuw lid stelt zich voor..

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill