Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / compressie verlies
- Van HBosman (Deelnemer) [nl] op 04-05-2013 10:20
Gister met mn Rex (2006 en 70.000 KM) op de A4 in de problemen, het waarschuwingslampje "motor probleem" ging aan en de motor ging op halve kracht.
Tijden het verder rijden ging het lampje knipperen en heb met 80 KM/u verder naar huis gereden (+/- 10 KM), als ik gas los liet sloeg de motor uit.
Net voor dat ik thuis kwam ging het stinken (verbrandingslucht) in de auto maar de temp vd motor liep niet op.
Thuis aangekomen sloeg de motor af en er kwam rook uit de motor, kap omhoog en laten afkoelen, ondertussen stonk de hele straat.

Iemand een idee wat dit is, ik heb de mazda gebeld (AutoHome Leiderdorp) maar die is failliet.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-05-2013 18:14
Met een beetje geluk is er slechts een bougie kapot, maar je had nooit mogen doorrijden....

Zal toch wel even een compressietest moeten worden.
- Van Ralph (Deelnemer) [nl] op 04-05-2013 19:58
Ik heb een keer het zelfde gehad. Had ook doorgereden (mocht volgens het boekje, maar had het niet moeten doen). Bleek dat de bobine kapot was waardoor de benzine direct de uitlaat inging en in de katalysator ging ontbranden. Resultaat nieuwe bougies, bobine, katalysator en achter demper (gelukkig garantie). Helaas REX al verkocht (de dealer bleek wel een oude kat er onder gezet te hebben).

Suc6
- Van rick c (Deelnemer) [nl] op 05-05-2013 09:01
bij mij is ook precies hetzelfde gebeurt, als je de bobine er af haalt, en die is wit en uit gebrand aan de achterkant, dan zijn ze niet meer goed,
die zijn heel makkelijk te vervangen. bij mij was de kat ook best wel door gebrand (losse deeltjes enz) maar ik heb de auto net door de apk, dus hij doet het nog wel, maar
die zet ik alleen terug voor de apk, ik heb nu een racing beat uitlaat met kat vervanger.

groetjes rick (succes!)

p.s. die bobines moet je uit engeland bestelen, veel goedkoper.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-05-2013 13:05
Cat is niet nodig voor APK, alleen visueel. Dus als die catvervanger dempers heeft is het al goed.
- Van HBosman (Deelnemer) [nl] op 13-05-2013 12:18
Even een update..., AutoHome heeft een doorstart gemaakt maar dan niet meer als Mazda dealer. Vorige week zaterdag heben ze de Rex opgehaald en ik ben zondag voor een week op vakantie gegaan. Heb net gebeld en ze vertelde dat de auto uitgelezen is en er een ontstekingsslag mist, oorzaak is slechte bougie en bougiekabels.
Onderdelen zijn vervangen maar start nu niet meer nadat die dat eerst wel gedaan had. Ze gaan weer verder kijken...
- Van HBosman (Deelnemer) [us] op 16-05-2013 09:10
Gister auto opgehaald, nieuwe bougies, kabels en 4 bobines en 1300 euro lichter. Vanmorgen weer het orange "motor management" lampje aan. Rex vanavond maar weer naar de garage brengen...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-05-2013 19:16
http://www.rotaryfx.com/product_p/per1077.htm 85 dollar
http://www.rotaryfx.com/product_p/per1006.htm 34 per stuk dus 136 dollar
http://www.rotaryfx.com/product_p/per1030.htm 110 dollar, en dan nog een Racing Beats

Kom je op 331 dollar. 60 dollar verzenden hooguit, 391 dollar is 303 euro.

Inklaringskosten 15,- 25% btw en invoerrechten en dan kom je totaal nog net niet op 400 euro...

De dealers hier zijn een stel dieven....
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 17-05-2013 15:24
Het zijn inderdaad een stelletje dieven, ook in Belgie  :)
Paar maand geleden ook bougies, bougiekabels en bobines laten vervangen.. was ook zo een 1400euro lichter dus ken het gevoel  :p

Ik heb dat lampje ook al eens gehad en toen zou het hebben gelegen aan de lambdasensor...
- Van HBosman (Deelnemer) [us] op 22-05-2013 08:02
Auto voor de 2e keer bij de garage geweest en ze weten niet waarom oranje lampje blijft branden, ze vermoeden dat de katalisator beschadigd is. Advies was om voorlopig door te blijven rijden en hopen dat de kat schoonbrand na een langere tijd gereden te hebben. Zo niet dan verder onderzoek en waarschijnlijk een nieuwe katalisator.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 22-05-2013 08:18
Welke code betreft het? Merk je iets aan de motor tijdens rijden? Trekt-ie nog vol door of houdt-ie in bij hogere toerentallen?
- Van HBosman (Deelnemer) [us] op 22-05-2013 08:33
Het is dat orange lampje met het motor teken, het brand continue maar knippert even als ik door trek. Ik merk niets aan de motor en houdt niet in bij een hoger toerental
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / compressie verlies

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill