Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / einde rx8
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 01-04-2013 08:24
Hallo allen,

begin april 2012 kocht ik me rex met 149k op de teller. een mooi zwarte met een lekker geluidje. uiteraard gewoon zijn normale onderhoud gehad alleen begonnen er toch lichte problemen te komen rond november/december. Als eerste begaf me koppeling en bleek me pedaal toch ook aan versteviging toe te zijn.

Begin 2013 kamde ik met koelvloeistof problemen. binnen no-time was me tankje leeg. rex ging ook wat meer roken onder de kap. zelf maar even tankje los gehaald en alle slangetjes gecontroleerd en daarna was het probleem verholpen (dacht ik)

inmiddels 4 weken geleden na een uitgebreide schoonmaak ochtend van zowel binenn als buiten van de rex rij ik op terug weg van almere naar lelystad. en plots begint mijn motorlampje te knipperen. Schrik even maar rij gecontroleerd verder. tot er een aardige brom en ratel onder de kap vormde.
auto langs de kant gezet en even martijn vos in zeewolde gebeld. ik dacht rij daar even langs kunnen we altijd met zijn tweeen kijken. vlak voor zijn straat valt de rex uit. heel veel problemen om hem aan te krijgen. maar uiteindelijk na de rex naar zijn huis te hebben geduwd krijgen we hem aan de praat. in 1 woord BEROERD geluid.

Auto vanuit zeewolde naar eigen woonplaats laten takelen door een goede vriend en daar stond hij dan. ondertussen hoebeke even gebeld fout codes door gegeven en te horen gekregen dat ik rekening moet houden met einde blok.
Op internet gezocht wat er mogelijk was en een blok bij van deijne gevonden met 57.000 op papier. prijsje 1650 euro voor het blok.

hoebeke op gebeld om eens te vragen of hun mij meer info konden geven en wat hun dachten. aangezien hun en het bedrijf niet eecht de garantie erop te kunnen geven zou het puur het risico zijn.
toen kwam het moeilijkste wat gaan we doen. of toch weg brengen naar hoebeke voor rivisie, toch voor dat blok met 57.000 km gaan of hoe jammer dan ook zorgen dat ik de auto om een manier toch nog kan kwijt raken zonder veel verlies te lijden.

Conclusie: Ik en mij vrouw hebben besloten om het geld in een andere auto te gaan stoppen. Vorige week is hoebeke langs gekomen en heeft de rex voor een zacht prijsje meegenomen. Inmiddels heb ik me vrijwarrings bewijs al binnen en ben dus niet meer in het bezit van een rx8.

Heb in 9 maanden tijd kunnen genieten van 21.000 km rij plezier met een eind stand van. 170.253 km En vind het jammer dat hij weg is maar........

Nu misschien geen rex meer toch zal ik gezellig op forum blijven en in de toekomst al is het voor de gezelligheid of foto momenten naar meets komen. Anders zal ik altijd nog even aan Martijn vos vragen of ik met hem mee kan want het blijft geweldig om zo zulke gedreven mensen te zien die zoveel tijd en liefde in de auto's steken.

Wil jullie dan ook heel erg bedanken voor de afgelopen meets en alle gezelligheid. 21 april kom ik wel heel even kijken op de dijk want ben nieuwsgierig naar de opkomst en 7 juli 2013 ben ik ook zeker aanwezig op rotarystock 2013.

ps: afgelopen week heeft hoebeke mij terug gebeld met de mededeling dat hij de rex nog aan de praat heeft gekregen en hij kon vertellen dat er lagers kapot waren en hij rookte als een gek. en dat komt toch dat er vocht of koelvloeistof het blok inloopt. hopelijk krijg ik rond 7 juli de definitieve oorzaken te horen want wil uiteraard nog wel even weten wat het geweest is.

Groetjes Roy
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 01-04-2013 08:55
Ik ben bang dat dit geen 1 april grap is?

Jammer maar begrijpelijk dat je de RX-8 weg doet... Opvolger?
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 01-04-2013 09:29
haha moet je na gaan niet eens over na gedacht maar het is geen 1 april grap indd. het is helaas de harde werkelijkheid.

wij hebben iets zuinigers genomen en aangezien ik heel weinig voor de rex heb terug gekregen hadden we ook niet veel voor een andere te besteden.

aankomende week halen wij onze: opel signum 2.2 uit 2004 op met 110.000 een auto met ruimte, zuiniger en toch weer degelijk. wel heeft deze een irmscher styling pakket.

- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-04-2013 10:51
heel jammer Roy, ik zag het al aankomen....
Maar veel plezier met de opel!

En natuurlijk hopen we jullie nog af en toe te zien en te spreken!

Groetjes M&M
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-04-2013 13:03
Jammer om te horen van de Rex :(
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 01-04-2013 18:31
Nette auto verder! Veel geluk ermee!
- Van adriaantjee (Powerposter) [nl] op 20-08-2013 21:02
hallo, heb je al iets gehoord van hoebeke wat er nu precies aan de hand was.
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 30-08-2013 22:36
de seals waren kapot. maar dat kwam deels door toch een lekkage van me koelvloeistof die het blok in liep
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / einde rx8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill