Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Nog even dan ik ook
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 29-05-2012 20:12
Hallo Rexisten,

Ik ben Roland en de 40 gepasseerd (doet geen pijn hoor).
Nu dat ik weer in de regio ga werken kan ik weer wat "kleiners" gaan rijden. Met 70 tot 90k per jaar reed ik in Saabs (9000 CSE 2.3 Turbo 200pk/320nm van 241k tot 368k, 9-5 2.3t vector, getuned 230pk/380nm van 195k tot 268k) beide verongelukt door onkundige mede weggebruikers. Of ik veel pech heb, nee het is meer Risico x Kans = effect. Na mijn Saabs overgestapt naar een Audi A6 3.2 FSI Quattro, helaas is dat nooit mijn auto geworden. Begrijp me niet verkeerd, een perfect auto. Maar ik mis iets!

Voor mijn Saab/Audi avontuur, waarbij ik echt kan zeggen dat ik echt heb genoten van de Saabs (mede door leuk en leerzaam Forum, met behulpzame no-nonsens leden) en veel auto voor weinig met een bepaalde (Turbo)punch. Heb ik me veel verplaatst op Japanse wielen (2 en 4). Wbt de 2 wielen heb ik echt groen bloed (kawasaki, tik) en rijd op een buikschuiver met tupperware (143pk uit een 900 cc). Wbt 4 wielen ga ik vloeken in de Mazda kerk en heb ik een aantal Toyota's gehad. Celica 2.0 GTI, Carolla Coupe GT Twincam (2x), Supra 3.0 24v V6 en Supra 3.0 24v V6 Turbo. Allemaal auto's die iets met je doen.

Maar ik zocht dus iets "kleiners", maar een wel rijdersauto (betaalbaar in aanschaf), dus ben ik me gaan orienteren. Natuurlijk ook naar T....a, maar dat valt tegen of totaal afgetrapt en uitgeleefd of een prijs die nergens over gaat. Dan zijn de T's ook niet (meer) een rijdersauto. Een dakloos model (bv S2000) valt af omdat we al een 206 cc (2.0 gti) hebben, geen rijdersauto maar wel open (of is dat appels met peren vergelijken als ze aan dezelfde boom hangen).

Sorry, ik ben soms lang van stof! Om mijn lang, lang verhaal kort te maken.

De shortlist kwam neer op;

Nissan 350z  bj 2004 en 123k (ja, ik weet het. Dat is niet echt "kleiner", maar ja toch ook een betaalbare rijdersauto)
RX 8 SP  bj 2007 en 48k
RX 8 HP  bj 2006 en 58k   

Bedrijven gebeld om te komen kijken en rijden, eerst de Z, daarna de SP en laatste de HP.
Alle 3 bedrijven liggen in Brabant en de meest logische route kwam toevallig zo uit.

De Z, in het zwart me beige/geel leer. Had wat kleine gebruikssporen maar verder in goede staat. Niet zo'n best bod op mijn A6 maar daar viel nog wel over te praten. De testrit, was jaaaaaaah, dat is wat ik zoek. Maar goed naar een aantal slagschepen te hebben bestuurd ben je snel onder de indruk. Stuurt echt super maar heeft zijn gewicht niet mee en heeft als grootste nadeel (voor mij dan) dat het een 2 zitter is.

De SP, Sunlight Silver met zwart leer en updrage. Auto zag er als nieuw uit, goed bod op mijn A6. Eerlijk tegen de verkoper dat ik dezelfde dag een keuze zal maken tussen drie opties. De testrit, dat is anders als een V6 maar als je eenmaal weet waar het bereik ligt super om rijden, tijdens de rit wel bemerkt dat deze RX een tijdje had stil gestaan. Platte plek op de banden en remmen niet soepel ook niet na een aantal keren doorremmen. Echt, een Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, auto ondanks de kleine opmerkingen van hiervoor. De bochtensnelhied is heerlijk, loopt vlot door de toeren en een heerlijke versnellingsbak. Lekker bakkie, pratisch mmmmm ik begin de Z te vergeten.

De HP, dezelfde kleur met zwart leer, met cruise control en PDC (inbouw). Auto zag goed uit met een klein deukje (deur/deur schade) maar dat wordt eruit gehaald, het bod voor mijn A6 viel wat tegen. De testrit, het is nog steeds iets anders als een V6. Nog meer een Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, auto. Wat een bak, goed warm gereden en daarna gas erop..............in zijn 2 vanuit onder wat minnetjes maar eenmaal boven de 5000 begint het echt leuk te worden. Het deel van 7000 tot aande piep is verslavend, en dat geluid....................whahahahahahahahaha.
 
Natuurlijk heb ik me wel verdiept in de RX en zijn of haar (daar ben ik nog niet uit) nukken, maar dat neem ik op de koop toe en ik ben van mening als je goed voor je auto bent is hij/zij dat ook voor jou.
  
Nog even wachten en dan mag ik mijn SS (Sunlight Silver) RX HP ophalen.
Ik voel net net een puber en kan niet wachten tot a.s. donderdag.....gniffel....!

Nog eens Sorry, toch nog een lang verhaal.

Foto's volgen.....

Grtzzz
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 29-05-2012 20:19
Mooi! (kort hè)
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 29-05-2012 20:22
heel, kort.....zo kan het dus ook.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-05-2012 20:29
Goed keuze.... de RX-8 is een fantastische auto.
Heel veel plezier er mee!


mijn 1989 Saab Classic 900c, 145k km, zeer goede staat.......

mvg, Ruud
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 29-05-2012 20:35
dan is ie net ingereden, very nice!
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-05-2012 21:02
leuk gefeliciteerd met de rex !!
Alvast veel plezier gewenst

Groetjes M&M
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-05-2012 21:22
58k, Dan kan je er nog heel lang plezier van hebben hoor! :D

Goede keus ook :P

Soms als ik een Z langs zie komen vraag ik me toch af of ik die toendertijd niet moest halen, maar als ik dan denk aan dat gewicht en die keiharde vering, en vervolgens even gas geef en dat piepje weer hoor, dan ben ik de Z alweer vergeten! :)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 30-05-2012 11:37
Welkom.

De Z is ook een fantastische auto, maar dan voor erbij. Niet in plaats van de RX-8 ;-)

Veel plezier donderdag.
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 31-03-2013 07:49
Zo rexisten, een update met pijn in mijn hart.

Door verandering van baan (dagelijks was de rit 20 tot 30 km en is nu 266 km) de moeilijke beslissing genomen om voorlopig af te zien van een rex.
Per week zou er 1200 tot 1400 km bijkomen, en om de dag tanken. Ondanks dat de rex het op de snelweg goed doet (blijft stug geveerd en een verbruik van 1 op 7) kan ik het de rex niet aandoen.
Van ongeveer 57500 tot 75500 een heerlijke relatie gehad met mijn rex, buiten een kapotte cat (binnen garantie) geen enkel probleem gehad. Nog gedacht om de rex in de garage te zetten en erbij te houden, maar op dit moment niet mogelijk. Volgens de vrouw hebben we al teveel wielen........:-), dat kan volgens mij niet maar oke.

Gisteren was de dag dat zij uit mijn leven ging, echt vreemd om jou rex te zien vertrekken en wat er over blijft is een lege plek.
Dat voelde niet fijn, nee niet gehuild maar wel verdrietig.......! Ja, ik koop zeker nog een rex erbij (niet vertellen tegen de vrouw.....hahaha).

Zoals altijd is de ene zijn dood de ander zijn brood.

Opzoek naar een vervoersmiddel dat de dagelijkse rit naar adam veranderd in een confortabele rit met iets minder toeren.
Wederom terug naar Saab? ja dat was het idee maar geen goede 9-5 aero kunnen vinden, shit of jammer.
Audi, nee of het is een RS 4/6 ook geen fatsoenlijke te vinden of wel te vinden maar niet tegen een reele prijs.
MB of BMW euh nee, toch snel een foute auto.....

Maar zoekt en gij zult vinden, de keuze is gevallen op een Jaguar S type R (4.2 supercharged).
De vergelijking met de REX is niet te maken en zal dat ook niet doen.
Met zijn 400 pk en 510 nm is de Jag een kanon, onbekend en onbemind de ervaring op de snelweg is brut.
van 120 naar 200+ met je rechter voet op de plank is WTF, heilige stront, OMG, shiiiiit, oeps, gezicht onder invloed van g krachten een eindeloze smile op je gezicht.
ooo ja 120 is nog geen 2000 toeren, verbruik op de cruise is 8/9 per 100 km. Das niet slecht maar het zelfde als bij de rex ben ik niet zo van het verbruik, dat weet je bij dit soort auto's.
Niet allen op de snelweg maar ook vanuit stilstand gaat het ook best vooruit en een seconde sneller als de rex van 0 naar 100.

wederom een lang verhaal.

Ik zal zeker een rex bij kopen en blijf het forum volgen.

Grt,

Roland
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 31-03-2013 09:35
Maar dan had je de REX net zo goed kunnen houden of niet? Verbruik zal echt niet veel lager zijn met 400 pk onder de voet die heus niet altijd in toom gehouden zullen worden. Onderhoud bij zo'n exoot zal veel duurder zijn ondanks sommige onderdelen van Ford(toch?), de Jag is waarschijnlijk (veel) zwaarder enz...

Maar in ieder geval een erg mooie, aparte keuze. Inderdaad niet te vergelijken.

Veel plezier ermee
- Van RxAlex (Deelnemer) op 31-03-2013 14:52
De nieuwe eigenaar kan zijn glimlach niet meer van zijn gezicht krijgen.
Hij staat netjes overdekt geparkeerd en zal er goed voor gaan zorgen.
De eerste tank is er al wel doorheen gereden inmiddels.

Groeten,
Alex
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 10-04-2013 18:19
Dat snap ik, DIE SMILE.
Dat van die tank ook.....350 km?
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Nog even dan ik ook

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill