Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Cosmetica / paint dip
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 04-07-2012 14:09
dit weekend ga ik er aan beginnen, de mooie zilvere krijgt er een mat zwart kleurtje bovenop :)

het is een variant van wrapping maar in vloeibare vorm.

foto's volgen
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-07-2012 14:33
Ik ben heel benieuwd!

Olof
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 04-07-2012 14:37
nice, ik ben benieuwd  :)
Qua kostprijs te vergelijken met wrapping? dat al aanzienelijk goedkoper is als laten herspuiten...

Grtz
- Van Nick-Rx8 (Powerposter) [be] op 04-07-2012 23:20
Oeeeh ray ik kom es kijken als t af is ok? :D
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 05-07-2012 05:43
ben ook zeer benieuwd naar het resultaat.
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 05-07-2012 20:07
euhm kostprijs van te laten wrappen is zeer hoog in vergelijking met de kostprijs van mijn spuitproducten..(je moet het dan wel zelf kunne spuiten, of toch durven).. heb het kunnen bestellen via een quadshop hier in belgie dat de producten rechtstreeks uit usa laat overschepen, kostprijs ongeveer 50 euro de liter, als je bedenkt dat je de rex met 5 liter gemakkelijk kunt doen :) 250 euro spuitproduct + 80 euro ongeveer voor pistool. we hebben wel 5 a 6 weken moeten wachten op de producten :'(
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 05-07-2012 20:09
:) geen probleem, altijd welkom. tis ni dat het zo'n grote afstand is tussen kortenberg en kampenhout :)
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 05-07-2012 20:55
kostprijs voor wrappen hoog in vergelijk met spuitproducten??

kijk kwalitatief is het spuiten duurzamer maar nu vraag ik me af wat zou je dan voor het wrappen betalen?
- Van Nick-Rx8 (Powerposter) [be] op 05-07-2012 21:24
Ongeveer 1.2k
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 06-07-2012 07:02
Ja ok als je het zelf doet is het altijd goedkoper natuurlijk.
Maar men vorig autooke heb ik laten wrappen voor 1600eur (met werkuren in) en herspuiten zou me 2700eur hebben gekost (was dan nog voor een peugeoke :)  )

Nu ja dan kun je je de vraag stellen, of die garage niet een beetje boven zijn prijzen gaat ;)

Toch nog steeds benieuwd naar het resultaat  ;)
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-08-2012 08:13
Nou, hoe is het geworden?

Grtz Dennis.
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [jp] op 18-08-2012 04:18
ik ben ook benieuwd!
wat zou je aanraden? ik wil graag een nieuwe laag ivm wat spatschade, en mat zwart zou wel heel stoer zijn denk ik
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 21-08-2012 11:24
FOTO!!!!!
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 21-08-2012 12:25
kom op met die foto, iedereen die zit maar te wachten
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 22-08-2012 19:27
hey sry voor het lange wachten, had het forum al even niet gecheckt + vakantie :/ sry daarvoor

morgen eerste werk die foto's nemen en posten :)

nu het zijn er nog maar alleen van de velgen, ( waren testkonijn) deze staan momenteel al even in het groen, gewoon voor te testen of het slijtbestendig was en of ik de rex nog redelijk deftig kon afwassen.

geslaagd vind ikzelf toch wel, de dip kan een hogedruk waterstraal goed verdragen alleen goed opletten van spons te gebruiken en niets dat kan krabben of schuren. morgen juist zien of het door de warmte en de zon niet is ingebrand op de velg ( zoals stickers) .

nu voor het spuiten zelf ....> gebruik hogedruk luchtverfpistool ! niet het aangeraden elektrisch verfpistool, da speekt uw verf eruit in plaats van mooi te vernevelen, zoals veel promo-filmpjes op you-tube, het is gemakkelijk maar niet op hun manier.

http://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8

ksal ook fotoke bijvoegen van mislukte velg, nu zelf al mislukt het is heel makkelijk verwijderbaar.

01/09/12 word de rex int mat zwart gezet in ons spuitcabine van de garage.
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 23-08-2012 15:39
plasti dip, ik zou het hier niemand aanraden . . . was toch niet slecht om het eerst op mijn velgen uit te proberen,

het is goedkoop, het is makkelijk aan te brengen, maar het doet je verflaag naar de knoppen.



mislukt



gelukt







hier ging het nog goed



hier niet meer :'( tot opt bot . . . vernis laag, verf laag alles ermee afgekomen

- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 23-08-2012 16:10
Zonde van de velg(en)!!
Maar als ik de laklaag van de velg goed bekijk zou ik zeggen dat het lijkt aan dat de laklaag aan 1 kant weg gepoetst is.
Aan de andere kant van de spaak zie ik wel weer de een duidelijk scheiding waar de laklaag er dus afgetrokken lijkt te zijn.
Hierdoor vraag ik mij af of het de plasti dip is die de oorzaak is of misschien een slechte oude reparatie?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 23-08-2012 17:57
Een bepaalde lichting velgen is sowieso slecht gecoat. Hadden veel eigenaars last van, begonnen al na 1 seizoen te corroderen. Dit begon meestal in het midden, maar misschien zouden ze er allemaal zo uitzien als ze gedipt waren geweest. Wie zal het zeggen.
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 23-08-2012 19:27
mja tis dat wat ik en men carrosier ook dachten, eerdere velg reparatie, mja wie zal het zeggen of het de paint dip was die al dan niet alles mee afgetrokken heeft.

1 ding is zeker,  ik zou het niet over mijn hart krijgen om hetzelfde met de lak van de rex voor te krijgen. dus dat ideetje is opgeborgen

nu staan mijn winterwielen even onder de rex zodat ik in alle rust mijn originele velgen kan afschuren en opnieuw kan laten lakken ( in welke kleur is nog een twijfel, was aan antraciet grijs aant denken, niets te opvallend alleszins :D )
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 23-08-2012 19:57
Dat je het niet op de lak van je Rex doet kan ik alleen maar beamen. over je velgen ik blijf gun metal grey ook altijd een mooie kleur vinden voor onder grijze of zwarte auto's.
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [jp] op 24-08-2012 15:12
zeer jammer...
dan zal het toch een stikker beurt worden voor mij denk ik
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Cosmetica / paint dip

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill