Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / subwoofer in achterpaneel plaatsen?
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 18-06-2012 13:51
Ik ben van plan om een extra subje te (laten) plaatsen in het midden achterpaneel, inspiratie is er deels gekomen door hier op het forum daar een topic over te lezen  :p

Nu ben ik al eens gaan horen bij een audio-inbouwer, en die kan het wel doen maar tegen de toch wel serieuze prijs van een 550euro  :o
hierin zitten dan een sub en versterker (samen 240euro, kan ik nog mee leven) en al de rest is man-uren (dus een goede 300euro, ok bekabeling moet ook gebeuren maar toch).

Nu wou ik eens horen of al meerdere mensen dit al gedaan hebben en of het verkregen geluid echt de moeite waard is (heb al een doubl-din steken waardoor men geluid echt wel beter is)
En mss ook iemand aanwezig die wat handig is???  :p 

thx in ieder geval vanuit het regenachtige belgiĆ«  :p
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-06-2012 21:21
Je geluid zal er wel wat beter op worden, mist goed ingebouwd. De woofer moet toch wel in een goede behuizing komen, en niet zomaar los in dat achterpaneel.

Aangezien je een 2Din hebt zal je de voorste speakers waarschijnlijk op een higpass kunnen zetten en de woofer de lage tonen voor z'n rekening laten nemen. Dan ontlast je de voorste speakers mooi.

Ik vind 300,- wel veel overigens. Maar daar zit dan misschien ook de kosten in voor een behuizing en bekabeling. Nog steeds veel maarja....

Ik weet trouwens niet of er een soort van vertraging in het Bose systeem zit (als je die hebt... ) want in dat geval zal je moeten spelen met de fase van de woofer, mits de versterker die optie biedt, of aan time-allignment doen, mits de head unit die optie biedt... anders blijven de lage tonen in je rug zitten, en daar wil je ze niet hebben.
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 18-06-2012 21:30
2din? help me ff want ik ben weer een leek daarin.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-06-2012 21:59
DIN is de standaard maat voor autoradio's, 2DIN is dus de standaard voor de grote autoradio's, dus met een scherm.
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 19-06-2012 07:24
Thx Faxie voor je deskundige uitleg  ;)  Ja het is echt wel veel werk om dat in orde te krijgen, maar dat wist ik op voorhand.
En zoals je zegt, 300euro is veel ook al is dat met bekabeling en behuizing inbegrepen...
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 13-07-2012 23:00
Ik heb een maandje of 2 ook een subje geplaatst in het midden achter paneel.
Ik heb gewoon het signaal getapt van de standaard versterker. Maar in jou geval moet je dus nog de kabels van de 2din naar achter trekken.
In ieder geval. Ik heb om de sub een behuizing gemaakt en die weer vast gemaakt aan het paneel. Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben.

Mvg,
Rinesh
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 14-07-2012 16:13
thx voor het antwoordje  ;)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / subwoofer in achterpaneel plaatsen?

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill